Tja,
Jag har ett svagt romantiskt intresse för en av mina kompisar. Tycker att hon är underbar på många sätt och vis, men vi är som sagt nära kompisar. Jag gjorde lite försök på avancemang tidigare i år (ganska diskret), hon avfärdade ganska tydligt med att säga att hon lagt all dejting på is och inte intresserad av att träffa någon. Vilket är helt rimligt eftersom det har varit mycket annat i en ganska lång period, även för mig.
Jag hamnade i en liknande situation för några år sen, men detta är annorlunda. Min före detta kompis pratade inte med mig på ca 3-4 månader och upplevdes obekväm i min närvaro lång tid efteråt. Kändes inte bra och lärde mig utifrån det att inte vara för impulsiv i sådana här situationer.
Min nuvarande kompis beter sig annorlunda. Hon verkar fortfarande uppskatta mitt sällskap ibland iallafall
Det är mest i större grupper hon mer eller mindre försöker ignorera mig så mycket som möjligt, vet inte varför. I vissa mindre grupper eller om vi är ensamma en liten stund verkar det som hon genuint gillar mig.
Nu till dilemmat; Vi är som sagt nära kompisar och jag uppskattar vår vänskapsrelation. Dessutom är det en annan kille som är intresserad av henne. Och utåt sett verkar det som hon gillar honom också (ger han mycket uppmärksamhet i större sällskap o.s.v). Som sagt hon har betett sig lite annorlunda mot mig till och från, vill inte gå in på för mycket detaljer. Vad säger ni, är det värt att utforska? Eller ska jag bevara min vänskapsrelation och börja med nätdejting istället?
Jag har ett svagt romantiskt intresse för en av mina kompisar. Tycker att hon är underbar på många sätt och vis, men vi är som sagt nära kompisar. Jag gjorde lite försök på avancemang tidigare i år (ganska diskret), hon avfärdade ganska tydligt med att säga att hon lagt all dejting på is och inte intresserad av att träffa någon. Vilket är helt rimligt eftersom det har varit mycket annat i en ganska lång period, även för mig.
Jag hamnade i en liknande situation för några år sen, men detta är annorlunda. Min före detta kompis pratade inte med mig på ca 3-4 månader och upplevdes obekväm i min närvaro lång tid efteråt. Kändes inte bra och lärde mig utifrån det att inte vara för impulsiv i sådana här situationer.
Min nuvarande kompis beter sig annorlunda. Hon verkar fortfarande uppskatta mitt sällskap ibland iallafall
Det är mest i större grupper hon mer eller mindre försöker ignorera mig så mycket som möjligt, vet inte varför. I vissa mindre grupper eller om vi är ensamma en liten stund verkar det som hon genuint gillar mig.Nu till dilemmat; Vi är som sagt nära kompisar och jag uppskattar vår vänskapsrelation. Dessutom är det en annan kille som är intresserad av henne. Och utåt sett verkar det som hon gillar honom också (ger han mycket uppmärksamhet i större sällskap o.s.v). Som sagt hon har betett sig lite annorlunda mot mig till och från, vill inte gå in på för mycket detaljer. Vad säger ni, är det värt att utforska? Eller ska jag bevara min vänskapsrelation och börja med nätdejting istället?