2026-06-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harjakt23
Min nuvarande kompis beter sig annorlunda. Hon verkar fortfarande uppskatta mitt sällskap ibland iallafall Det är mest i större grupper hon mer eller mindre försöker ignorera mig så mycket som möjligt, vet inte varför. I vissa mindre grupper eller om vi är ensamma en liten stund verkar det som hon genuint gillar mig.

Nu till dilemmat; Vi är som sagt nära kompisar och jag uppskattar vår vänskapsrelation. Dessutom är det en annan kille som är intresserad av henne. Och utåt sett verkar det som hon gillar honom också (ger han mycket uppmärksamhet i större sällskap o.s.v). Som sagt hon har betett sig lite annorlunda mot mig till och från, vill inte gå in på för mycket detaljer. Vad säger ni, är det värt att utforska? Eller ska jag bevara min vänskapsrelation och börja med nätdejting istället?

Det skadar väl aldrig att göra ett försök. Grejen är ju den att försöker du inte så kommer du nog förmodligen alltid att undra, men har du varit vän en längre tid, så är du nog redan i det facket.
Är en annan kille redan intresserad av henne och hon visat mer intresse av honom, så kommer han lägga i en högre växel, så sköt det diskret om du ska ge dig in i det.
Det som jag mer tycker är lite sådär är att hon ignorerar dig vid större grupper, men inte annars.
Det innebär att hon inte är helt bekväm och ärlig i er vänskap.
Jag tycker det låter som hon är lite över din liga i det där beteendet eller att hon själv tycker det.
Citera
2026-06-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Att hon inte är intresserad av dejting och att träffa någon är bara skitsnack och en ursäkt istället för att jobba dig rakt ut.

Ja det kan vara så att jag är så sjukt naiv.. men varför uttryckte hon för mig bara någon vecka sedan "att det är svårt med dejting, hur vet man när det är rätt?", "Har du några planer i sommar?" och "det har känts jobbigt att se dig så nedbryten. Jag har verkligen känt med dig" o.s.v.

Hur ska man ens tolka sånt? Ensamma vandrades hem från festligheter.

Undvika var kanske fel formulerat, mer bara beter sig annorlunda. Hon bekräftar ju alltid med att hälsa eller byta några fraser, men verkar intresserad av att mingla med alla andra.
Senast redigerad av Harjakt23 2026-06-12 kl. 15:09.
Citera
2026-06-12, 15:11
Medlem
Citat:
Har haft den tanken också. Men tycker det isåfall är konstigt att hon är trevlig och rolig mot mig annars. Kan man verkligen vara så fejk?
Nej det där är bara för att "göra ner" dig här i denna tråden - Ignorera!.

On topic kan beteendet lika gärna vara grundat i motsatsen:
Hon har trevligt och roligt med dig enskilt och i tryggt sällskap. Men vill inte äventyra detta genom att avlägsnare bekantskaper drar förhastade slutsatser som hon vill bestämma själv över före "Åskådarna".

Den andra killen kan gärna få vara flörtig/flörtas med inför "alla andra" för att hon skiter i vad de tycker/tror - Bara de "ser" att hon är uppskattad. Dvs förbättrat "marknadsvärde".

Det du allra minst ska göra är att "ta upp kampen" med/mot denne eller uppvisa avundsjuka/"claima förkörsrätt". Uppstår publikt drama/uppträde så har du förlorat henne för alltid - Oavsett hur mycket hon egentligen tyckte om dig.

Uppför dig lite mindre närgånget trevlig och rolig mot henne i större grupp utan att dissa eller vara taskig. Spara
och använd "trevlig och rolig" när ni är ensamma och avvakta i veckor/månader/år tills hon ev tar nästa steg. Så länge det passar dig också förstås - Orkar/vill du inte vänta mer så är det tecknet på att du är mogen att gå vidare på annat håll.
Citera
2026-06-12, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Nej det där är bara för att "göra ner" dig här i denna tråden - Ignorera!.

On topic kan beteendet lika gärna vara grundat i motsatsen:
Hon har trevligt och roligt med dig enskilt och i tryggt sällskap. Men vill inte äventyra detta genom att avlägsnare bekantskaper drar förhastade slutsatser som hon vill bestämma själv över före "Åskådarna".

Den andra killen kan gärna få vara flörtig/flörtas med inför "alla andra" för att hon skiter i vad de tycker/tror - Bara de "ser" att hon är uppskattad. Dvs förbättrat "marknadsvärde".

Det du allra minst ska göra är att "ta upp kampen" med/mot denne eller uppvisa avundsjuka/"claima förkörsrätt". Uppstår publikt drama/uppträde så har du förlorat henne för alltid - Oavsett hur mycket hon egentligen tyckte om dig.

Uppför dig lite mindre närgånget trevlig och rolig mot henne i större grupp utan att dissa eller vara taskig. Spara
och använd "trevlig och rolig" när ni är ensamma och avvakta i veckor/månader/år tills hon ev tar nästa steg. Så länge det passar dig också förstås - Orkar/vill du inte vänta mer så är det tecknet på att du är mogen att gå vidare på annat håll.

Antingen är det här ett av få konstruktiva inlägg som jag fått i tråden. Eller så skriver du bara precis som jag har/vill uppfattat situationen Av ditt kontos ålder misstänker jag att du är något äldre än vi övriga här i tråden. Och jag uppskattar att du tog dig tid att svara!
Citera
2026-06-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ja det kan vara så att jag är så sjukt naiv.. men varför uttryckte hon för mig bara någon vecka sedan "att det är svårt med dejting, hur vet man när det är rätt?", "Har du några planer i sommar?" och "det har känts jobbigt att se dig så nedbryten. Jag har verkligen känt med dig" o.s.v.

Hur ska man ens tolka sånt? Ensamma vandrades hem från festligheter.
Du kanske kan komma på någon "aktivitet" åt er i två under sommaren - Typ kanotpaddling/tälta eller helgbesök på festival/sommarställe/"Storstad".

Då kan hennes gensvar på förslaget/-n ge dig en vink om hur nära hon vill ha dig just nu.

Vill du provocera ännu mer så välj valfri ny bekantskap för er båda typ sommarjobbande servitris - Och försök att aktivera din ögonsten som "wingman" i din raggning på bimbo-offret.
Senast redigerad av iconicatab 2026-06-12 kl. 15:24.
Citera
2026-06-12, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Du kanske kan komma på någon "aktivitet" åt er i två under sommaren - Typ kanotpaddling/tälta eller helgbesök på festival/sommarställe/"Storstad".

Då kan hennes gensvar på förslaget/-n ge dig en vink om hur nära hon vill ha dig just nu.

Vill du provocera ännu mer så välj valfri ny bekantskap för er båda typ sommarjobbande servitris - Och försök att aktivera din ögonsten som "wingman" i din raggning på bimbo-offret.

Många bra förslag! Det enda som inte praktiskt fungerar är sommarställe, då min familj inte har det. Men vettefan om jag har bollar att gå ut så tydligt ännu. Hade vart mer bekvämt och åka iväg ett mindre kompisgäng. Kanot och tältning känns väldigt intimt att göra om man är två.
Citera
2026-06-12, 16:16
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
... Hur ska man ens tolka sånt? Ensamma vandrades hem från festligheter....

Hej. Tolka? Ni är ju vänner. Det här är precis varför det inte funkar när det inte funkar med manliga vänner.
Citera
2026-06-12, 16:17
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Vad har du att förlora, kör på och se var det leder!
Citera
2026-06-12, 16:26
Medlem
Hon vill ha dig som vän inget annat. Varför slösar du tid och ork på en kvinna som inte vill ha dig.
Citera
2026-06-12, 16:39
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
... Hade vart mer bekvämt och åka iväg ett mindre kompisgäng...

Jag vill inte vara ofin när du förklarar saken väl och du är receptiv och vänlig. Men du har ett svagt intresse och få kvinnliga vänner och nån flytt eller förändring kommer sära på er antar jag. Det är därför du börjar se henne så och hon vet att du är intresserad.

Tappade vad jag citerade. Du tänker upplägg men det handlar inte om setting för henne, åka iväg och tajma närmande blir jobbigt för henne.
Senast redigerad av FedupFlorence 2026-06-12 kl. 17:39.
Citera
2026-06-12, 16:51
Medlem
Citat:
Tja,

Jag har ett svagt romantiskt intresse för en av mina kompisar. Tycker att hon är underbar på många sätt och vis, men vi är som sagt nära kompisar. Jag gjorde lite försök på avancemang tidigare i år (ganska diskret), hon avfärdade ganska tydligt med att säga att hon lagt all dejting på is och inte intresserad av att träffa någon. Vilket är helt rimligt eftersom det har varit mycket annat i en ganska lång period, även för mig.

Jag hamnade i en liknande situation för några år sen, men detta är annorlunda. Min före detta kompis pratade inte med mig på ca 3-4 månader och upplevdes obekväm i min närvaro lång tid efteråt. Kändes inte bra och lärde mig utifrån det att inte vara för impulsiv i sådana här situationer.

Min nuvarande kompis beter sig annorlunda. Hon verkar fortfarande uppskatta mitt sällskap ibland iallafall Det är mest i större grupper hon mer eller mindre försöker ignorera mig så mycket som möjligt, vet inte varför. I vissa mindre grupper eller om vi är ensamma en liten stund verkar det som hon genuint gillar mig.

Nu till dilemmat; Vi är som sagt nära kompisar och jag uppskattar vår vänskapsrelation. Dessutom är det en annan kille som är intresserad av henne. Och utåt sett verkar det som hon gillar honom också (ger han mycket uppmärksamhet i större sällskap o.s.v). Som sagt hon har betett sig lite annorlunda mot mig till och från, vill inte gå in på för mycket detaljer. Vad säger ni, är det värt att utforska? Eller ska jag bevara min vänskapsrelation och börja med nätdejting istället?

Du är en vänsterextrem cuck med 110% sannolikhet.

Utifrån den insikten av din text har du 0% chans i detta scenario att ta dig ur friend-zone.

Sådana som du är skapt att vara cuckade vänner åt kvinnor.
Släpp detta och underkasta dig som du egentligen vill.
Citera
2026-06-12, 17:22
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Killar med tjejkompisar får inga tjejer.i stora drag.

Lägg vänskapsrelationer på hyllan och satsa på förhållande, annars är det du som är bögen med tjejkompisar, för resten av ditt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in