Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Om du läste artikeln så ser du att SD inte var med och därför kunde lägga ett eget förslag i riksdagen som strök hela energiöverenskommelsen och L M KD röstade med dem men med en rösts övervikt så las helt fungerande kärnkraftverk värda 5 miljarder per år ner av S MP V och nu sitter vi med elkris i södra Sverige varenda vinter. SD hade rätt, Vänstern hade fel. Det är lätt att säga i efterhand. Men sett i efterhand så ligger SD altid rätt och S alltid fel och det är ingen slump och med den kunskapen blir det enklare att rösta.
Om du läste min andra mening så skrev jag att SD inte var med. Din artikel är från 2020 medan energiöverenskommelsen gjordes i samråd av 7 riksdagspartier. Jag minns faktiskt inte exakt när detta skedde men det var antingen när riksdagen bestod av 7 partier eller när SD fortfarande inte fick vara med de övriga partierna. Således tog detta enhälliga beslut långt innan din faktaredovisning.
Din faktaredovisning visar bara på resultatet av ett tidigare beslut.
2020 var även en period när politiken inte längre handlade om politik utan då handlade det om att vara emot allt som motståndaren ville typ när SD röstar nej på förslag som S kopierat från dem.
Att då rösta emot som M/L/KD gjorde är enkelt.
Man var med och tog ett beslut och när konsekvensen kommer till riksdagen kan dessa partier rösta precis hur de vill eftersom de vet att det ändå finns en majoritet i kammaren.
Det borde faktiskt även du kunna se igenom även om de flesta SDare på sidan inte begriper.