2026-06-12, 13:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag läste ditt inlägg och du säger där att implicit så är judar mer värda än kristna. Varpå jag ifrågasätter hur en gemenskap kan frodas i ett sådant förhållande.

Nej det skrev jag inte, det märks att du är efterbliven. Är du alltid efterbliven eller bara på dagtid?

Citat:
Jag skriver det; att det följer inte att alla kristna därför har en skyldighet att buga inför alla judar och sionismen och staten Israel. Det är irrationellt enligt enkel sannolikhetslära.

Jag skrev inte det, jag skrev dock att du inte kan vara MOT Israel som kristen eftersom du måste anse att judar och kristna är mer värda än muslimer som kristen. Måste, inte frivilligt.

Citat:
Nähä vad va han då? Jude?

Gud inkarnerad i en jude. Judar är mer värda än andra ickekristna enligt Jesus. Jesus religion var judendom enligt Jesus. Han hade en judisk själ vilken är annorlunda än ickejudiska själar även om du enligt judendom kan få en judisk själ även om du inte är jude.
Citera
2026-06-12, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej det skrev jag inte, det märks att du är efterbliven. Är du alltid efterbliven eller bara på dagtid?
”Inte explicit men implicit”

Sluta vara dement, det är bara jobbigt för alla inblandade.

Citat:
Jag skrev inte det, jag skrev dock att du inte kan vara MOT Israel som kristen eftersom du måste anse att judar och kristna är mer värda än muslimer som kristen. Måste, inte frivilligt.
Varför blandar du in muslimer. Då förlorar du automatiskt den här diskussionen att du känner att du måste börja prata om muslimer. Lågoddsare på att du börjar orera om Hamas snart

Citat:
Gud inkarnerad i en jude. Judar är mer värda än andra ickekristna enligt Jesus. Jesus religion var judendom enligt Jesus. Han hade en judisk själ vilken är annorlunda än ickejudiska själar även om du enligt judendom kan få en judisk själ även om du inte är jude.
Du skrev: ” När kristna säger att "Jesus led på korset" så menar de inte att GUD led på korset utan att en jude led på korset. 0% av Gud led på korset.”

Somsagt, du säger emot dig själv.
Citera
2026-06-12, 13:55
Avslutad
Citat:

Du har rätt om mycket men jag vill bara korrigera vissa saker här.

Citat:
du måste anse att judar och kristna är mer värda än muslimer som kristen

Och du måste även anse att judar, kristna och muslimer alla tre är mer värda än hedningar.

Citat:
även om du enligt judendom kan få en judisk själ även om du inte är jude.

Detta är en lögn.
Citera
2026-06-12, 13:58
Avslutad
Kasselstrand har fel här. Och jag avskyr annars Barkenbom och kristna sionister i allmänhet. Men de är ändå konsekventa i sitt Israel-kramande.

Kristna antisemiter som Kasselstrand lider av grov kognitiv dissonans. Kristendomen var ursprungligen en brokig judisk sekt i mängden i Judeen i konflikt med både den romerska ockupationsmakten och alla de andra brokiga judiska sekterna i Judeen på den tiden som Paulus senare bara gjorde snäppet mer kompatibel för icke-judar när han först lät dem ansluta sig till sekten.

Läs juden Marcus Eli Ravages alster "A Real Case Against the Jews" och "Comissary to the Gentiles" för en djupare inblick i det fåniga hyckleriet och kognitiva dissonansen som är kristen antisemitism.
Citera
2026-06-12, 13:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
”Inte explicit men implicit”

Nej varken eller.

Citat:
Varför blandar du in muslimer. Då förlorar du automatiskt den här diskussionen att du känner att du måste börja prata om muslimer. Lågoddsare på att du börjar orera om Hamas snart

För att islam är en av huvudanledningarna till att du inte får vara mot Israel som kristen.
Citera
2026-06-12, 13:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Och du måste även anse att judar, kristna och muslimer alla tre är mer värda än hedningar.

Om islam inte var hednisk, ja. Men islam är hednisk, de erkänner inte ens de tio budorden.

Citat:
Detta är en lögn.

Nej, du uppnår en judisk nashama om du följer halachan oavsett om du är jude eller inte. Det är orsak och verkan. Enligt kabbalah kan du även uppnå bättre typer av själar än en judisk nashama även om du inte är jude.
Citera
2026-06-12, 14:04
Avslutad
Citat:
Om islam inte var hednisk, ja. Men islam är hednisk, de erkänner inte ens de tio budorden.

Islam är abrahamitisk hur mycket du än inbillar dig något annat. Islam är dessutom mer kompatibel med de noakidiska lagarna än kristendomen är det. Så nu är du oärlig igen.

Kristendomen av-judaiserade sig självt en liten bit bara för att infiltrera romarriket lättare (och på så vis judaisera rommarriket ändå) medans Islam sedan bröt ut från Arabien på 600-talet som en mer renlärig abrahamism.

Citat:
Nej, du uppnår en judisk nashama om du följer halachan oavsett om du är jude eller inte. Det är orsak och verkan.

Med andra ord är det bästa en goy kan bli en sabbats-goy. Kommer aldrig kunna likställas med en etniskt judisk själ. Kommer alltid anses stå under oavsett.
Senast redigerad av Barbapappa2026 2026-06-12 kl. 14:09.
Citera
2026-06-12, 14:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Islam är abrahamitisk hur mycket du än inbillar dig något annat. Islam är dessutom mer kompatibel med de noakidiska lagarna än kristendomen är det. Så nu är du oärlig igen.

Nej, sluta ljug. Islam erkänner inte budordet att du inte ska dräpa och inte heller du ska inte ha begär till din nästas hustru. Det finns många exempel på det i islam.

Citat:
Med andra ord är det bästa en goy kan bli en sabbats-goy. Kommer aldrig kunna likställas med en etniskt judisk själ. Kommer alltid anses stå under oavsett.

Nej det stämmer inte. Tvärtom, en jude som inte följer halachan anses vara ondare än en ickejude i både mainstream judendom och kabbalah.
Citera
2026-06-12, 14:13
Avslutad
Citat:
Nej, sluta ljug. Islam erkänner inte budordet att du inte ska dräpa och inte heller du ska inte ha begär till din nästas hustru. Det finns många exempel på det i islam.

Muslimer avrättar varandra för otrohet hela tiden. Precis som judar brukade stena ihjäl varandras hustrur innan onda dumma Europa sekulariserade er.

Och du skall icke dräpa är något judar och kristna knappast lever upp till heller. Ni är alla tre hycklare som inte lever som ni lär.

Och du skall icke dräpa är inte applicerbart på otrogna/hedningar ändå. Så på sätt och vis bryter ni inte mot det alla gånger.

Citat:
Nej det stämmer inte. Tvärtom, en jude som inte följer halachan anses vara ondare än en ickejude i både mainstream judendom och kabbalah.

Ja för ni är ju en sekt som vill hålla fast i varandra jävligt kort och hårt.

Av denna anledning finns det rabinner som erkänt att antisemitism behövs för att hålla ihop judarna. Antisemitism validerar hela eran grupptillhörighet, identitet och offermentalitet. Utan antisemitism skulle kanske judar inte ens finnas kvar idag. Ni hade alla assimilerats bort vid det här laget om det inte vore för alla era nyttiga antisemit-idioter som inte kan sluta föda eran eld.
Senast redigerad av Barbapappa2026 2026-06-12 kl. 14:19.
Citera
2026-06-12, 14:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Muslimer avrättar varandra för otrohet hela tiden. Precis som judar brukade stena ihjäl varandras hustrur innan onda dumma Europa sekulariserade er.

Men budordet är inte bara otrohet utan begär. Muhammed ändrade lagen så att han kunde ta sin adoptivsons fru ifrån adoptivsonen.

Citat:
Och du skall icke dräpa är något judar och kristna knappast lever upp till heller. Ni är alla tre hycklare som inte lever som ni lär.

Budordet gäller givetvis inte självförsvar ditt jävla pucko. En god muslim förväntas kunna mörda en familjemedlem om imamen säger det. Fattar du skilladen mellan självförsvar och att döda för islam?
Citera
2026-06-12, 14:25
Avslutad
Citat:
Men budordet är inte bara otrohet utan begär. Muhammed ändrade lagen så att han kunde ta sin adoptivsons fru ifrån adoptivsonen.

Semantik. Och vem var Muhammed? Jo han var bara bootleg-Abraham dubbad till arabiska. Abrahams karavan prostituearde barn i princip tex.

Citat:
Budordet gäller givetvis inte självförsvar ditt jävla pucko. En god muslim förväntas kunna mörda en familjemedlem om imamen säger det. Fattar du skilladen mellan självförsvar och att döda för islam?

Så det var självförsvar för judar att stena ihjäl sina fruar i århundraden (eller årtusenden tom) innan ni till slut sekulariserades mer? Vart annars tror du muslimerna från början fick hederskulturen ifrån? Jo er.

Och ni är ju fortfarande en sekt som vill hålla fast i varandra jävligt kort och hårt. Av denna anledning finns det rabbiner som erkänt att antisemitism behövs för att hålla ihop judarna. Antisemitism validerar hela eran grupptillhörighet, identitet och offermentalitet. Utan antisemitism skulle kanske judar inte ens finnas kvar idag. Ni hade alla assimilerats bort vid det här laget om det inte vore för alla era nyttiga antisemit-idioter som inte kan sluta föda eran eld.
Senast redigerad av Barbapappa2026 2026-06-12 kl. 14:28.
Citera
2026-06-12, 14:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Semantik. Och vem var Muhammed? Jo han var bara bootleg-Abraham dubbad till arabiska. Abrahams karavan prostituearde barn i princip tex.

Nej. Muhammed var inte bootleg-Abraham, han var en pedofilkrigsherre med homosexuella böjelser.

Citat:
Så det var självförsvar för judar att stena ihjäl sina fruar i århundraden (eller årtusenden tom) innan ni till slut sekulariserades mer?

Jag tog upp självförsvar som uppenbart undantag för budordet och du hoppar genast vidare till nästa uppenbara undantag nämligen dödsstraffet. Känner du dig smart nu?

Citat:
Av denna anledning finns det rabbiner som erkänt att antisemitism behövs för att hålla ihop judarna. Antisemitism validerar hela eran grupptillhörighet, identitet och offermentalitet. Utan antisemitism skulle kanske judar inte ens finnas kvar idag. Ni hade alla assimilerats bort vid det här laget om det inte vore för alla era nyttiga antisemit-idioter som inte kan sluta föda eran eld.

Totalt irrelevant för diskussionen om hur kristna skall hålla sig till judar och antisemitism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in