2026-06-11, 15:28
Medlem
Mitt förslag är att byta ut era sunkiga Volvo, SAAB, AUDI och BMW mot Honda, Toyota eller Suzuki så slipper ni frysa och skita ner er under era bilar och i stället bli svettiga tillsammans med sambon eller nån annan!
Citera
2026-06-11, 15:28
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Inte på vanliga medborgares cykelkedjor?
Jo, det ska man ju också göra. Det är all den här Pride yran den senaste tiden som ställt till det i skallen på mig. Man måste ju respektera bögar för att dom är så fantastiska.
Citera
2026-06-11, 22:23
Medlem
Jag hyr en liten parkering på en brf med grind så inget fancy i stan, jag tänker mig att jag förvarnar brf-ägaren att jag tänkte mecka en förmiddag och försäkra dem att inget vätskespill kommer ske så kan jag inte i min vildaste fantasi tänkte mig att dom nekar mig.
Citera
2026-06-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Fel fel fel fel!
En bilmotor tål i regel 10 - 30 minuter utan olja.
Teknikens Värld har för länge sedan gjort prov, som jag inte minns exakt.

I ena fallet tog man 2 FIAT.
Slog i STP eller liknande i den ena FIATen och körde den ett tag.
Därefter tappade man ur motoroljan och körde båda bilarna till motorerna pajade.
Den med tillsatsmedel i motoroljan gick längst.
Nästan dubbelt så långt som den utan "medel" i oljan.
Rörde sig om många mil.

I det andra fallet tog man en Ford och en Honda samt en vars fabrikat jag inte minns - kanske FIAT.
Man dränerade de tre bilarnas motorer på motorolja och kylvätska.
Motorerna startades och en stor sten placerades på gaspedalen.
FIATen skar efter närmare en kvarts timma.
FORDen gick betydligt längre.
Hondan vet man inte - testet avslutades av tidsbrist.

På nätet har jag sett hur tullen i USA skrotar flera nya Land Rover Defender som hade smugglats in olagligt i landet och därför skulle skrotas.
I USA räknas bilen som skrot om motorn är varaktigt förstörd.
Dom här nya Land Rover Defender-bilarnas motorer dränerades på motorolja och kylvätska samt kördes på toppvarv tills de skar.

Själv tillämpar jag, sedan jag hade flera Citroen GS och GSA, vilka har oljefiltret ovanpå motorn, Citroenverkstadens rekommendation att tappa ur oljan och sedan köra motorn tills oljetryckslampan tänds.
Vad vinner man med detta?
Jo att oljefiltret töms så man slipper större delen av slabbet med oljan från filtret.
Sedan Citroentiden tillämpar jag denna metod och har så gjort sedan början på 1970-talet utan incidenter.

Så ditt - blacklodge77 - påstående kan inte vara hämtat från verkligheten, utan att du lider av Mynchenhausensyndromet.

kan inte du tömma oljan på din bil och sedan köra den 10-30 minuter, det borde motsvara ca 2-3 mil. Lägg gärna upp en shorts när du gör detta.
Citera
2026-06-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Ja och att smörja in kedjan på cyklarna som de homosexuella grannarna använder.
Ursäkta OT men vad är vitsen med detta? Något raggningsknep för manliga bögar? Är tanken att grannarna ska bli så upphetsade av tacksamhet och glädje att de knullar dig mot cykelstället? Är du naken och inoljad själv när du gör detta?
Har hundra frågor, vet inte om jag vill höra svaret.
Citera
2026-06-12, 14:43
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Ursäkta OT men vad är vitsen med detta?
Det är ett exempel på att Pride har negativa konsekvenser. Det borde du väl känna till?
Citera
2026-06-12, 15:42
Medlem
Nu är det iofs några år sen jag gjorde det senast men vad skulle det vara för problem med att stå på sin egna parkering och meka?
Citera
2026-06-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Det är ett exempel på att Pride har negativa konsekvenser. Det borde du väl känna till?
Det är fint av dig att du hjälper dina otekniska grannar att mecka, det ska du ha eloge för om du inte väntar dig något i gengäld. Jag har dock svårt att se hur det hör till de negativa konsekvenserna, det är bara positivt i min värld om vi blir mer hjälpsamma mot våra grannar.

Men för att inte frångå trådens ämne allt för mycket, var sker detta? Och tittar folk snett på dig när du gör det?
Citera
2026-06-12, 17:07
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Men för att inte frångå trådens ämne allt för mycket, var sker detta? Och tittar folk snett på dig när du gör det?
Knappt någon ser mig, gör det alltid på helger utanför företag som inte har öppet. Jag har inte hört någon yttra sig negativt, även när det har skett i Stockholm med så stor andel miljöpartister och homosexuella personer.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in