Donald Trump sänker börsen för andra dagen i rad. I ett nytt inlägg på Truth Social skriver han att USA ska attackera Iran ”hårt i natt” och att man ska ta kontroll över landets olja – liksom USA gjort i Venezuela.
https://www.di.se/live/trump-vi-ska-ta-irans-olja/
Gör Trump detta för att jävlas med Elon. Jag trodde Trump var mer mån om marknaden än så här. Att eskalera kriget medan inflationen fortsätter stiga, oljepriserna går upp och marknaden svajar är inte särskilt klokt.
Nu har ansökningstiden för aktier i SpaceX löpt ut. Vilka har ansökt?