2026-06-11, 06:21
Medlem
Gott att se att flashback lyssnar på P1. I slutändan vill man ju vara källkritisk så helt rätt tycker jag.

Jag hoppas på någon klassiker som man kan lyssna många gånger. Börje Salming lever kvar här.
Citera
2026-06-11, 06:57
Medlem
Moobs avatar
Vilka urtrista pratare.

Ingen jag kommer boka in i kalendern förr att inte missa.

Sebastian Siematovskisson kan jag höra om jag sitter i bilen, men annars skiter jag i det.

Kan va lite kul att höra hur och varför Hagströmer drog ner Avanza bank så i skiten.
Citera
2026-06-11, 07:26
Medlem
John-Roccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaminbrist
Amanda Romare har skrivit en bok om en slampa som knullar runt och Felicia sjunger låtar om att bli knullad i baksätet av en EPA. Hua.

Knulla är väl ändå en av de aktiviteter som folk över lag (många men såklart inte du) är mest besatta av. Självklart skildras något som upptar vår uppmärksamhet så pass mycket även i kulturen.
Senast redigerad av John-Rocca 2026-06-11 kl. 08:16.
Citera
2026-06-11, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmuntrang
Hur många tror ni blir tillfrågade och tackar nej?

Kungahuset har blivit tillfrågade och tackar alltid nej har jag hört. Astrid Lindgren, på sin tid, tackade alltid nej.

Sen är väl Ulf Lundell en av de som tackar nej.

Men tror inte det är jättemånga. Har man ett publikt jobb ligger det lite i sakens natur att man vill synas och höras, och det gör ju att de flesta tackar ja.
Citera
2026-06-11, 10:37
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Kungahuset har blivit tillfrågade och tackar alltid nej har jag hört. Astrid Lindgren, på sin tid, tackade alltid nej.

Sen är väl Ulf Lundell en av de som tackar nej.

Men tror inte det är jättemånga. Har man ett publikt jobb ligger det lite i sakens natur att man vill synas och höras, och det gör ju att de flesta tackar ja.

Kan tänka mig att Graham Potter fick frågan, men tackat nej av tidsbrist.
Citera
2026-06-12, 13:11
Medlem
Här är (finlandssvenska) Yles sommarpratare 2026. Jag tycker de låter mycket intressantare än de svenska.

https://yle.fi/a/7-10099762
Citera
2026-06-13, 13:23
Medlem
Citat:
Här är (finlandssvenska) Yles sommarpratare 2026. Jag tycker de låter mycket intressantare än de svenska.

Det verkar som att man måste bo i Finland för att kunna lyssna. Men det kanske beror på musiken som kanske tas bort när väl programmen sänds, eller?

Hur som, tack. Hade glömt bort att jag hade Yle-appen installerad, och att det finns en hel del poddar där. Som inte kräver att man bor i landet.
Citera
2026-06-13, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det verkar som att man måste bo i Finland för att kunna lyssna. Men det kanske beror på musiken som kanske tas bort när väl programmen sänds, eller?

Hur som, tack. Hade glömt bort att jag hade Yle-appen installerad, och att det finns en hel del poddar där. Som inte kräver att man bor i landet.
Jag tror att man kan lyssna i efterhand utan musiken från Sverige.
Citera
2026-06-18, 17:10
Avslutad
Sebastian Ingrosso om sitt Sommarprat
– Mitt Sommar handlar inte om Swedish House
Mafias karriär. Den får ni höra om på annat håll.
Programmet handlar om hur det har varit när
musiken tystnat, för en man som försöker fylla
ett hål som inte går att fylla.

(21 juni) Kan bli intressant.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/sebastian-ingrosso-sommarpratare-2026

Producent: Mattias Österlund
Om Sebastian Ingrosso
Dj, artist, 43 år
Debuterar som Sommarvärd
Citera
2026-06-20, 21:47
Medlem
Citat:

Intressantare? Det är ett genompolitiserat propagandaprogram. Det som är intressant är att programmets finska motsvarighet är lika hårt agendradrivet, som det svenska programmet. Alltid lär man sig något nytt. Men YLE:s nya VD kommer ju ifrån HB, som köpts upp av Bonnier, vilka även SR:s VD har koppling till, så den styrda politiseringen kan inte annat än gå i tandem. Man måste vara oerhört indoktrinerad för att dagligen avsätta tid av sitt liv till att låta sin hjärna matas av dessa aktivister och därtill uppskatta det. Jag undrar vad programmet har för lyssnarsiffror.
Citera
2026-06-21, 15:30
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Midsommardagens premiärpratare skådespelare Helena Bergstrom berättade om sena utmaningar som make herr Nutleys stroke häromåret och sin egen stallolycka då hennes hund fick henne på fall.

Om att hon har A D H D . Om hur betagen hon som ung skådespelare blev i tjugo år äldre och gifte director Colin som gav henne rollen i Blck Jack, utan provfilmning.

Om hur hon i lantliga boendet med råttfälla avlivade en husmus och lät den brinna i öppna spisen.

Litet av klangbotten fanns väl där emellanåt, om än inte bråddjup. Detta var 3:e sommarpratet av Helena.

Sebast1an Ingr0sso är son till frånvarande far V1to och har alltså Em1Lio till farbror, capito..?

Båda (far)bröderna var en gång dansare bakom Pern1LLa W.

Sebbe hade nu år 2026 utvalts av S R : s Bibi Röd Öö att hosta Sommar da'n efter Midsommardagen. Premiärprat, för honom.

Sebbe sade sig även han ha A D H D. Har många Sommarpratare diagnosen?

Han berättade om sin stökiga uppväxt och om sin kärlek till techno. Och förr även till alkohol. Till en del droger tillika. Smått lyssvärt en soft sommarsöndag men utan direkta highlights.
Citera
2026-06-21, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Midsommardagens premiärpratare skådespelare Helena Bergstrom berättade om sena utmaningar som make herr Nutleys stroke häromåret och sin egen stallolycka då hennes hund fick henne på fall.

Om att hon har A D H D . Om hur betagen hon som ung skådespelare blev i tjugo år äldre och gifte director Colin som gav henne rollen i Blck Jack, utan provfilmning.

Om hur hon i lantliga boendet med råttfälla avlivade en husmus och lät den brinna i öppna spisen.

Litet av klangbotten fanns väl där emellanåt, om än inte bråddjup. Detta var 3:e sommarpratet av Helena.

Sebast1an Ingr0sso är son till frånvarande far V1to och har alltså Em1Lio till farbror, capito..?

Båda (far)bröderna var en gång dansare bakom Pern1LLa W.

Sebbe hade nu år 2026 utvalts av S R : s Bibi Röd Öö att hosta Sommar da'n efter Midsommardagen. Premiärprat, för honom.

Sebbe sade sig även han ha A D H D. Har många Sommarpratare diagnosen?

Han berättade om sin stökiga uppväxt och om sin kärlek till techno. Och förr även till alkohol. Till en del droger tillika. Smått lyssvärt en soft sommarsöndag men utan direkta highlights.
Helenas prat var precis som jag hade tänkt mig. Sebbes var lite mer överraskande. Då jag inte ens visste vem han är..
AD/HD,,?..Är inte diagnosen uppe i 101% av befolkningen numera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in