2026-06-11, 12:35
  #24685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
”Kriminella ledare ringer inte polisen?”
Självklart ringer man polisen om man misstänker att man observerat en skarp bomb. Inte ens HA är så tuffa att de själva hanterar en misstänkt bomb.

Däremot kan HA hantera egna bomber som placeras ut här och där. Har för mig att jag för länge sen läst om en utplacerad bomb i en bil där en polis skadades svårt när bilen kontrollerades.
Citera
2026-06-11, 16:47
  #24686
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Självklart ringer man polisen om man misstänker att man observerat en skarp bomb. Inte ens HA är så tuffa att de själva hanterar en misstänkt bomb.

Däremot kan HA hantera egna bomber som placeras ut här och där. Har för mig att jag för länge sen läst om en utplacerad bomb i en bil där en polis skadades svårt när bilen kontrollerades.

Alltså, det var i Malmö för ca 30 år sen. Kom in i matchen.
Citera
2026-06-11, 18:11
  #24687
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Självklart ringer man polisen om man misstänker att man observerat en skarp bomb. Inte ens HA är så tuffa att de själva hanterar en misstänkt bomb.

Däremot kan HA hantera egna bomber som placeras ut här och där. Har för mig att jag för länge sen läst om en utplacerad bomb i en bil där en polis skadades svårt när bilen kontrollerades.


Ja du och jag och Kalle Andersson ringer polisen självklart.
Men icke de som lever eller levt på andra sidan lagen, de vill inte ha med polisen att göra.
På gott och ont.
Citera
2026-06-11, 19:31
  #24688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Ja du och jag och Kalle Andersson ringer polisen självklart.
Men icke de som lever eller levt på andra sidan lagen, de vill inte ha med polisen att göra.
På gott och ont.
Tänker mig att man gärna vill att polisen ska utreda och lägga resurser på att hitta gm. Resurser som man själv inte har. När polisens utredning är klar och man har hittat gm så beslutar man sig för hur man ska agera mot gm. Alltså om man ska hämnas.
Citera
2026-06-12, 09:24
  #24689
Medlem
Känner till flera tjejer som fått dickpics av Gullan, han är notoriskt otrogen och inte direkt diskret heller. Han raggar friskt genom att använda klubbens märke och sin position. Det är konstigt att han får hållas då han skämmer ut sig, sin fru och klubben.
Citera
2026-06-12, 12:53
  #24690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Ja du och jag och Kalle Andersson ringer polisen självklart.
Men icke de som lever eller levt på andra sidan lagen, de vill inte ha med polisen att göra.
På gott och ont.

Dags att vakna!
Idag funkar det inte som det gjorde förr, har kriminella egen vinning i att kontakta polisen så gör dem det.
Det behöver inte vara formella anmälningar, funkar uppenbarligen fint att bara tipsa också!
Bara att följa ett par år tillbaka så faller mycket på plats och vilka clowner de låtit vara med i klubben! Tjänster och gentjänster med polisen lönar sig för vissa!
Citera
2026-06-12, 13:00
  #24691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chafissen66
Känner till flera tjejer som fått dickpics av Gullan, han är notoriskt otrogen och inte direkt diskret heller. Han raggar friskt genom att använda klubbens märke och sin position. Det är konstigt att han får hållas då han skämmer ut sig, sin fru och klubben.

Hur fan kan han få brudar? Han är ju skitful!😂
Citera
2026-06-12, 13:02
  #24692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chafissen66
Känner till flera tjejer som fått dickpics av Gullan, han är notoriskt otrogen och inte direkt diskret heller. Han raggar friskt genom att använda klubbens märke och sin position. Det är konstigt att han får hållas då han skämmer ut sig, sin fru och klubben.


Skulle det vara så som du skriver så är det inget brott att ragga på brudar!

Löjligt att ens skriva om något som bara berör de inblandade.
Citera
2026-06-12, 13:10
  #24693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDenchman
Hur fan kan han få brudar? Han är ju skitful!😂
Kanske handlar om "märkeskåta" brudar... Men frågan är hur donnorna ser ut - skräcködlor kanske?
Citera
2026-06-12, 15:02
  #24694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Skulle det vara så som du skriver så är det inget brott att ragga på brudar!

Löjligt att ens skriva om något som bara berör de inblandade.


Nej det är inget brott, bara att köra på! 💪 Däremot är det väl kanske inte så kul för klubben att ha en kåt gammal pajasgubbe som gör reklam för dom genom att hasa fram den i tid och otid med deras logga på om man säger så. Inte heller jättekul om frun inte får en könis.😭
Citera
2026-06-12, 16:21
  #24695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chafissen66
Nej det är inget brott, bara att köra på! 💪 Däremot är det väl kanske inte så kul för klubben att ha en kåt gammal pajasgubbe som gör reklam för dom genom att hasa fram den i tid och otid med deras logga på om man säger så. Inte heller jättekul om frun inte får en könis.😭

Om det är sant kan det inte gått obemärkt förbi hans fru och könis eller inte, sist jag läste på om det problemet så uppstår det inte genom att vädra den på bild i tid och otid!

Angående klubben har de nog större och värre problem än en gubbe med väst som fått testo tillskott av läkaren!
Pinsamt kanske men väldigt sant!
Citera
2026-06-12, 18:10
  #24696
Medlem
Angående branden på Gunseredsgården. Från 2025.

Citat:
Över två veckor har gått sedan branden på Hells Angels-gården i Gunnilse. Trots en intensiv utredning-och vädjan i tv finns ingen misstänkt:
-Det är en organisation där det finns flera tänkbara motiv. Det tar ett tag att beta sig igenom allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in