2026-06-12, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Fina ord, men det du egentligen säger är ju ”anpassa er så kommer ni som genom ett trollslag att betraktas som tillhörande oss”.

Men det hjälper ju inte. Det är ju den här tråden och hela Flashback ”bevis” för, eftersom det i denna och i andra trådar högljutt argumenteras för att de ska ut härifrån oavsett om de anpassar sig eller ej; ”de hör inte hit”.

Äh jo? Exakt så är det. Finns knappt något så rörande vackert än en blatte som pratar klockren svenska, käkar fläsk på jul, super på midsommar och röstar SD. Problemet är att de knappt finns. Eftersom de inte vill bli svenskar- vilket de visar oss dagligen med sina jävla klädesplagg.
Citera
2026-06-12, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Varför vill inte SD förbjuda kippan också? Är det bara muslimska huvudbonader som är farliga?

Hur ofta ser du en kippa? Blir de 2 miljoner så fram med förbudet bara!
Citera
2026-06-12, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Blir det inte jobbigt med ett slöjförbud för er som absolut inte vill ha med muslimer att göra? Vid ett slöjförbud vet ni ju inte vilka ni ska undvika.

Nej, problemet är inte den enskilde muslimen utan islam i offentligheten.
Citera
2026-06-12, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag ville inte låta dig komma undan med en ologisk och korkad liknelse mest.

Jag bär inte slöja och är emot ett slöjförbud, så varför skriver du att jag skiter i ett slöjförbud så länge det inte drabbar mig?
Du briljerar med din dumhet gång på gång, instinkten att prata utan att tänka verkar vara din enda väg framåt.

Jag skrev slöjtvång, inte slöjförbud.

Sluta "argumentera", du får kvinnor att se oerhört korkade ut.
Citera
2026-06-12, 10:16
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Varför vill inte SD förbjuda kippan också? Är det bara muslimska huvudbonader som är farliga?

Är hederskulturen runt kippan problematisk? Finns det flickor och kvinnor som blir påtvingade kippan?
Sanningen är dock att många bär hijab under hot, eller underförstått hot.

Citat:
Only 76% of participants claimed to wear hijab out of their own free will.
And only 52% of participants believed that they were free to choose to wear or not to wear hijab.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8137610/

Kan du komma med liknande statistik för kippan, så är jag på för ett förbud mot den också!
Senast redigerad av doncroce 2026-06-12 kl. 10:20.
Citera
2026-06-12, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Konstigt exempel. Det är väl ändå en annan dignitet. Och det finns inte i "folkviljan" att godkänna något sådant.

Problemet är att det är så många kvinnor som inte upplever en sjal som förtryckande, utan tvärtom känner att den symboliserar deras identitet. Då blir det hårt om folk utifrån ska tvinga av dem slöjan.
Det är kränkande.
Och hur tänker du och SD om alla andra grupper som har sjal, tex ortodoxa kvinnliga judar (peruk), eller nunnor?
Jag är ganska övertygad om att SD inriktar sig specifikt mot muslimer.
Och om man inte vill kasta ut alla muslimer, så blir det onödiga spänningar i samhället. Det spär på ytterligare. Vill du det?

Jag tror det skulle vara annorlunda om du lär känna några muslimer med slöja. Då kommer du upptäcka att det inte är så farligt.

Finns nazister som inte upplever hakkorset som förtryckande utan tycker att det är en del av deras identitet.

Jag tror det skulle vara annorlunda om du lär känna några nazister med hakkors på sina kläder. Då skulle du se att de inte är så farliga.
Citera
2026-06-12, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Nej.
NI skiter i kvinnoförtryck. Ni använder det som ett svepskäl till att förbjuda något som stör er i vardagen. Ett tygstycke runt huvet?
Patetiska hilbillies

Det är antingen okunskap eller självbedrägeri att förringa dessa klädesplagg till ”tygstycken”.
Det är en daglig påminnelse om hur Sverige går från kristet/sekulärt till muslimskt.
Sedan kan man gilla det eller vara likgiltig för det men vi konservativa tycker helt enkelt inte om det.
Citera
2026-06-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrustyOldAR-10
Förhoppningsvis så kan detta stoppas av grundlagen om relgionsfrihet. Det är faktsikt helt befängt att förbjuda det. Ska man också förbjuda skotermössa, buff och mössor för säkerhets skull så att ingen kan skyla sin hjässa? Förbjud keps, hatt och kippah med. Kanske ska män raka huvudet för säkerhets skull?
Sluta spela dum. Kan man förbjuda hakkorset som symbol kan man nog även förbjuda burka.

Religionsfrihet betyder även frihet från religion.
Citera
2026-06-12, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruktfabrik
https://www.sverigesradio.se/artikel/sd-vill-infora-slojforbud-i-sverige

Fy fan villket vidrigt förslag, har aldrig varit en stark sd-hatare men det är den är typen av förslag som kommer göra mig till det.

Ojdå. Slöja, borde inte KD vara starkt kritiska till detta förslaget då flera brudar som gifter sig i kyrkan går miste om att få bära slöja? 🤔
Citera
2026-06-12, 10:24
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Ja för det tillhör inte offentligheten(om du inte tittar jättenoga i gymduschen då).
Vem fan bryr sig om vad folk gör bakom stängda dörrar?

Varför jag bryr mig om att man könsstympar barn? Eftersom jag inte är efterbliven. Varför bryr du dig inte?
Citera
2026-06-12, 10:25
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
Sluta spela dum. Kan man förbjuda hakkorset som symbol kan man nog även förbjuda burka.

Hur tolkar du begreppet "frihet från religion"?
Citera
2026-06-12, 10:29
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt

Jag hoppas att grundlagen stoppar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in