Citat:
Avskaffa den nuvarande formen, inte helt.
Polis som institution i västvärlden är totalt fientlig mot folken. Ruttet in i grunden. Massa Kapten Klänningar, Dan Eliassons överallt. Värre folk i andra länder, på nåt sätt..
Går inte rädda
Vi behöver.. nån form av medborgarpolis, eller gendarmiere.
Vi vanliga medborgare rent allmänt behöver få skyddsvästar samt licens för sk självskydd
Men jag håller med det mesta av vad du säger annars. Absolut!
Bara så himla trött på polisen, som dödar oss konstant
Daniel Shaver, Henry Nowak o i Sverige där polis pepprade ihjäl Eric Thorell? för klar leksak etc etc Utan tanke på byggnader runtomkring, förbigående et al.
Tar aldrig slut
Polis som institution i västvärlden är totalt fientlig mot folken. Ruttet in i grunden. Massa Kapten Klänningar, Dan Eliassons överallt. Värre folk i andra länder, på nåt sätt..
Går inte rädda
Vi behöver.. nån form av medborgarpolis, eller gendarmiere.
Vi vanliga medborgare rent allmänt behöver få skyddsvästar samt licens för sk självskydd
Men jag håller med det mesta av vad du säger annars. Absolut!
Bara så himla trött på polisen, som dödar oss konstant
Daniel Shaver, Henry Nowak o i Sverige där polis pepprade ihjäl Eric Thorell? för klar leksak etc etc Utan tanke på byggnader runtomkring, förbigående et al.
Tar aldrig slut
I Sverige dödas cirka 0-3 personer årligen av polisen och har gått upp från 0-1 sedan 2012. Det väcker frågor. Men att kalla det konstant är nog att ta i. I UK (England/Wales) dödas runt 1-4 personer om året av polisen och det verkar vara stabilt över tid. Henry Nowak. enligt domstolen som dömde Nowaks mördare, skulle Nowak ha avlidit ändå även utan polisens beteende eller avsaknad av att försöka rädda honom i tre min. Polisen var dock sen till platsen (20min).
Polisvåldet i USA är dock ett uppenbart problem. Det dödas runt 1300 personer om året i USA. Det är cirka 10 gånger fler i USA än i sverige
Kopplat till ämnet så antalet dödade av polisen i Belfast/Nordirland ligger det i princip på noll. Skjutningar 0 (Senaste 15-20åren)andra dödsfall händer. trafikolyckor mm.
Så till ex koppla upploppen till polisens våld går inte. Upploppen verkar ha varit planerat sedan länge (Minst 10 månader). Det de behövde var en gnista. Sen fick de hjälp av den kriminella* Tommy Robinson och troligen av ryssen att sprida det
*Bla dömd för bedrägeri och stalking av en kvinna.