2026-06-12, 04:46
Medlem
Syrons avatar
Nassar är lika i alla länder, de förstör sitt land och kallar det för befrielse.
Citera
2026-06-12, 05:05
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Nassar är lika i alla länder, de förstör sitt land och kallar det för befrielse.
Vad? Källa på det, eller är det bara din personliga lilla åsikt?
Citera
2026-06-12, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Att avskaffa polisen leder bara till mer våld, brott och hat. Helt meningslöst. Förstår inte varför man driver den frågan och vad det skulle leda till för gott. Ingen verkar själv kunna förklara det. Inbördeskrig kanske.

Problemet är när politikerna inte lyssnar på folket, utan tagit till sig dagens vänsternazisters narrativ och ser alla vita som protesterar som rasister och högerextrema och därför kan avfärda dem som icke mänskliga.
Det är bara att se Tommy Robinsons demonstration som är en av de absolut största i London, upp till 100 000 människor eller förmodligen fler då man förmodligen försöker förminska den. De bilder jag sett från bara delar av den visade att den var enorm.

Men då behöver man bara skrika högerextrema, så kan man pissa på dem. Man behöver inte lyssna på dem. Man har tagit till sig vänsterns narrativ. Alla vita som protesterar är onda högerextremister.

Men vad man själv vill med den extrema invandringen förklarar man aldrig, bara skriker ut sitt hat mot de som protesterar och försöker tysta dem. I England skickar man polisen efter dem.

Nu såg jag även att Afd i Tyskland verkar ligga på 40% och Reform UK leder stort i Storbritannien. Sen förstår man inte hur det kan vara. Mer efterblivna kan man nog inte vara.
Avskaffa den nuvarande formen, inte helt.
Polis som institution i västvärlden är totalt fientlig mot folken. Ruttet in i grunden. Massa Kapten Klänningar, Dan Eliassons överallt. Värre folk i andra länder, på nåt sätt..
Går inte rädda

Vi behöver.. nån form av medborgarpolis, eller gendarmiere.
Vi vanliga medborgare rent allmänt behöver få skyddsvästar samt licens för sk självskydd

Men jag håller med det mesta av vad du säger annars. Absolut!

Bara så himla trött på polisen, som dödar oss konstant

Daniel Shaver, Henry Nowak o i Sverige där polis pepprade ihjäl Eric Thorell? för klar leksak etc etc Utan tanke på byggnader runtomkring, förbigående et al.
Tar aldrig slut
Citera
2026-06-12, 05:33
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Vad? Källa på det, eller är det bara din personliga lilla åsikt?

Ge mig ett exempel på när nassar tagit kontrollen i ett land där de inte förstört det?
Citera
2026-06-12, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu breddar du målstolparna och börjar prata om Sverige. Vi pratar om Nordirland

Fakta Nordirland

arbetslöshet: 2.1 procent

Invandrare (Utomeur) 2.8 procent Endast 2500-3000 personer är flyktingar. De flesta kommer på speciella arbetsvisum då det är brist på IT, vårdpersonal och mm i Nordirland.

Ett annat problem, speciellt för protestanterna är ju att välutbildade och unga lämnar Nordirland. Så då blir äldre protestanter kvar - som måste ha vård av just det invandrare.

Nordirlands dödliga våld ligger runt 0.8-0.9 per 100 000 Under the troubles låg det 4-6.5 per 100 000. När man tittar på fängelsepopulation så är invandrare lite underrepresenterade (Mycket lite). Däremot har hatbrotten mot invandrare ökat kraftigt.

Våldtäktsstatistiken är dålig och det beror delvis på att det är mycket svårt att få en fällande dom. Så anmälningsbenägenheten är troligen låg även om den har ökat kraftigt. Det mesta läggs ner.

Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Du är den enda som tar upp ”The Troubles”. Bilderna ser väldigt likt ut som det gjorde då, fordonen är väldigt lika, vattenkanonerna sprutar, det kastas sten och brinner. Och det är samma gator.
Det verkar som att ingen längre minns den tiden.

Hörde på radion igår att de flesta asylsökande och migranter som kommer till Nordirland placeras i protestantiska områden. Det beror på att det finns tomma lägenheter i protestantiska områden, medan det råder bostadsbrist i katolska områden.
Citera
2026-06-12, 06:17
Medlem
Jag blir så trött på upploppsmakarna. De kidnappar en händelse. "Offrets familj har samtidigt fördömt de våldsamma protesterna."

Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Det som ska ha tänts på är framförallt migranthotell vilket givetvis är rimligt.

Nja det verkar inte vara migranthotell utan HMO-Housing som brändes. HMO-housing är när tre eller fler delar på kök mm men har eget sovrum. Andra grupper, som studenter, vänner använder ofta det i UK och Nordirland. I Belfast används det ofta till asylsökande.

HMO-housing i Sverige kan jmf med kollektiv, Studentkorridor, delat boende eller inneboende.

Det verkar att det har funnits en attacklista hos upploppsmakarna i tio månader. Den har varit känd hos polisen i åtta månader så länge.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PdjmA0/polisen-varnades-for-attacklistan-i-belfast-i-manader

https://www.theguardian.com/uk-news/2026/jun/11/police-warned-addresses-targeted-belfast-riots
Citera
2026-06-12, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Ge mig ett exempel på när nassar tagit kontrollen i ett land där de inte förstört det?

Off topic, men Tyskland återhämtade sig ju efter nazismens härjningar. Men Ryssland har inte återhämtat sig efter att kommunismen tog över.

Men låt oss försöka återgå till topic. De senaste kravallerna i Belfast påminner ju om våldsamheterna under "the Troubles" under slutet av 1900-talet och början av 2000-talet. Det var ju framför allt katolikerna som stod för det våldet. Och dem kallade du väl inte för nazister?
Citera
2026-06-12, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Hörde på radion igår att de flesta asylsökande och migranter som kommer till Nordirland placeras i protestantiska områden. Det beror på att det finns tomma lägenheter i protestantiska områden, medan det råder bostadsbrist i katolska områden.

Och det beror nog på brain drain från Nordirland av unga protestanter. De söker sig oftare till Universitet i Storbritannien och stannar ofta kvar och jobbar efter utbildningen. Så det är samtidigt äldre protestanter som stannar och unga IQ-fiskmås. Så högerextrema hittar en grogrund hos de senare.

Om 5-10 år kommer man nog ha folkomröstning i Belfast och då slutar nog den engelska ockupationen av Nordirland. Irländarna kommer inte vara lika barbariska som upploppsmakarna. De kommer givetvis tillåta de engelska/skotska ockupanterna stanna.
Citera
2026-06-12, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag blir så trött på upploppsmakarna. De kidnappar en händelse. "Offrets familj har samtidigt fördömt de våldsamma protesterna."

Ja, offrets familj har fördömt våldet, precis som Henry Nowaks familj vädjade om lugn efter kravallerna i Southampton nyligen.

Men såvitt jag förstår, så är både Belfast-offrets familj och Henry Nowaks familj fruktansvärt trötta på migrantvåld. Såvitt jag har fattat det, så vill båda familjerna ha hårdare straff och mindre invandring.
Citera
2026-06-12, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Och hur löser vi problemet enligt dig som kallar sig själv riktig nationalist?
Vi måste till en början få ut ALLA som inte har i Sverige att göra, det vill säga.
Nästan alla som vi släppt in från mena länderna, dom som inte vill anpassa sig till det svenska samhället.
Och då får man antingen välja att stanna i Sverige eller fortsätta tramsa runt med moskéer och annat runk.
Sverige är världens bästa land av en anledning och endast en anledning, att vi är världens mest sekulära land. Vi kan inte ha vuxna människor i vårat samhälle som tror på sagor om män i himlen etc... även kristna och judiska människor ska acceptera detta, vi ska inte bygga nya moskéer, synagogor och kyrkor. Dom kyrkor som finns, får stå kvar av historiska skäl.

När vi lyckats få bort pesten som kallas religion ur vårat land, så kan vi börja fokusera på resten, och om det då är så (mot förmodan) att "judar" skulle försöka styra och bestämma över andra människor, ja då får dom ett val antingen lägga ner med det eller utvisas till Israel.

Vi kan lösa allt detta utan våld och utan hat, bara genom att visa att vi inte acceptera mera skit som släpas hit av folk som kommer utomsocknes ifrån. Sverige ska ha religionsfrihet, men detta ska ENDAST gälla i det egna hemmet och man ska inte få gå runt med slöjor eller predika bibeln för folk som inte vill höra. Och problemet med "om man inte får ha slöjor så blir kvinnorna drabbade". Nej för i detta Sverige får dom som tvingar folk till att ha slöjor inte vara kvar, och så är det med det.

Detta är mitt Sverige och borde vara ALLAS Sverige, vi är ett sekulärt folk i grunden sedan slutet på 1800-talet har nästan alla insett att vi inte kan låta präster och andra idioter ha makten, och så ska det förbli.
Mvh
Citera
2026-06-12, 06:42
Medlem
Citat:
Ja, offrets familj har fördömt våldet, precis som Henry Nowaks familj vädjade om lugn efter kravallerna i Southampton nyligen.

Men såvitt jag förstår, så är både Belfast-offrets familj och Henry Nowaks familj fruktansvärt trötta på migrantvåld. Såvitt jag har fattat det, så vill båda familjerna ha hårdare straff och mindre invandring.

Helt OK uppfattning att ha. Och även OK att demonstrera fredligt mot att att man tar emot för många flyktingar. Jag är dock trött på allt våld.

Jag tycker dock det är lite fult. Ta katolikerna* till ex de var flyktingar till USA och protestanterna ville inte ha dem där. Ska man skicka tillbaks dem från USA. Eller ska man skicka ut alla protestanter från Nordirland om 5-10år?

Rasistsvinen som springer omkring och bränner har haft en lista på attackmål i 10 månader. Dessa mål har bara tagits fram på grund av de boendes hudfärg och ursprung inte för att de begått några brott.

Jag är säker på att Ryssen eldar på detta. Det kan man se från tidigare händelser. Och rasisterna blir, som vanligt, nyttiga idioter åt Ryssland och då antinationalister i stället för nationalister.

https://www.rusi.org/explore-our-research/publications/commentary/how-did-foreign-actors-exploit-recent-riots-uk

*Man sa samma sak om irländarna i USA som de säger om dagens flyktingar. Det bildades till och med partier mot dem och KKK arbetade emot irländarna.
Citera
2026-06-12, 06:52
Medlem
Citat:
Off topic, men Tyskland återhämtade sig ju efter nazismens härjningar. Men Ryssland har inte återhämtat sig efter att kommunismen tog över.

Men låt oss försöka återgå till topic. De senaste kravallerna i Belfast påminner ju om våldsamheterna under "the Troubles" under slutet av 1900-talet och början av 2000-talet. Det var ju framför allt katolikerna som stod för det våldet. Och dem kallade du väl inte för nazister?

Of-topic det berodde på två saker

1 Marshallhjälpen

2 Nazisternas korta styre jmf med kommunisterna

Ja om vi tittar på dödsfallen under the troubles stod Katolikerna för 60 procent av dödandet och protestanter/militär/polis för cirka 40 procent.

När det gäller våld beror det ju på om våldet kan ses som legitimt eller inte och varför. Ganska många såg ju katolikernas våld som legitimt. Då de var diskriminerade mm. Och historiskt hade Nordirland varit irländskt. Och deras retorik var ju inte att attackera en ras. Dagens rasister attackerar folk på grund av deras ras. Så det är nog mer OK att kalla dem nazister, även om man borde kalla dem rasister, då de inte är emot judar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in