Citat:
Ursprungligen postat av
Slocum
Ja, den tanken har slagit mig med vid flertalet tillfällen.
Om man försöker sätta sig in i situationen att ens egna barn eller närstående blivit brutalt avrättat av en nyanländ flykting vad hade triggat mig att ett dygn senare sitta inför massmedia och tona ner allt?
Begära att inte demonstrera eller använda dådet för att öka främlingsfientlighet.
Låter helt sjukt. Själv hade jag nog gått i täten för pöbeln och kastat tegelstenar på snuten och pangat skyltfönster.
Frågan är om inte familjen blir mutad/hotad att spela med myndigheterna när detta händer?
Jepp, ja..
Nånting måste det ju vara.
Eftersom det
alltid händer.
Varenda gång.
Nåt tryck finns ju uppenbarligen.
Troligen så är det nåt också om att familjen inte får plattform alls. Att yttra sig på, om skulle gå från godkända ståndpunkter.
Men..
Nån, kan väl nångång dumpa MSM.
Bara köra podcasts etc.
Flertalet är ju vida större än media så, ja
Vad är för hot de arma satarna lever under...
Vill inte få reda på det
Och inte förlora familj heller, på mångfaldens altare så att säga.
Men mentaliteten är.. redigt svår att greppa. Som utomstående