2026-06-12, 09:54
  #505
Medlem
Liknande saker har hänt runtom i Europa tidigare men det har varit lokala incidenter som enkelt tystas ner av media exempelvis protesterna/kravallerna i Torre Pacheco.

I Torre Pacheco skrev media att det var våldsamma högerextrema grupper, när det egentligen var hela byn som ledsnat. Det var gamla tanter och mammor som var talespersoner, men dessa fick knappt utrymme i MSM.

Jag hoppas Belfast är starten på någonting mycket större.

Vi kommer oundvikligen se mer av detta i framtiden ända från Haparanda till Gibraltar.

De ska ut.
__________________
Senast redigerad av Benasque 2026-06-12 kl. 10:00.
Citera
2026-06-12, 09:54
  #506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOneEyedSnake
Det ska tydligen finnas en video på knivangreppet på mannen som förlorade sina ögon enligt SVT. Var kan man se den videon?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/nya-valdsamma-protester-i-belfast
https://www.reddit.com/r/ActualPublicFreakouts/s/Eh5RwyHN1yHära

En video, jag hittat. Postade tidigare i tråden.
Men rätt långt bak

Diverse gore sajter har den med nog. Ifall tas bort

Bestgore dot fun kanske
__________________
Senast redigerad av LupesVulpus 2026-06-12 kl. 09:58.
Citera
2026-06-12, 10:01
  #507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Vad är det här för stövelslickande tankesätt?

Gravt omänskligt för att säga det minsta

Så poliser ska kunna döda folk fritt eller?
Poliser har yrkesmässiga "rules of engagement", det har inte en lynchmobb eller en uppretad (och beväpnad) folkmassa.

Den person jag (från början) svarade på lät förstå att de som gjorde upplopp i Belfast borde ha beväpnat sig och sedan agerat i militär formation gentemot polisen. Då får man räkna med att det blir följder.
Citera
2026-06-12, 10:14
  #508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Poliser har yrkesmässiga "rules of engagement", det har inte en lynchmobb eller en uppretad (och beväpnad) folkmassa.

Den person jag (från början) svarade på lät förstå att de som gjorde upplopp i Belfast borde ha beväpnat sig och sedan agerat i militär formation gentemot polisen. Då får man räkna med att det blir följder.
Ja..
Såsom att handfängsla knivhuggna människor, o låta dom dö långsamt...
Det är liksom det som är problematiken

Att snutarnas sk ROE, policy etc är sådan

En ny Harry Roberts vore inte pjåkigt. Abstrakt talat. Bildligt sett. Förstås

https://www.bbc.co.uk/news/uk-29737668
Bara observation, inte uppmaning.

Sedan finns ju apropå inget, drönare.
__________________
Senast redigerad av LupesVulpus 2026-06-12 kl. 10:16.
Citera
2026-06-12, 10:14
  #509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Verkligen ingen okej uppfattning, kroniskt offermentalitet. Stövelslickeri snarare

Rätt äckligt, hån av de döda snarare.
Sedan förstås.. Inte som om det är troligt att familjen vågar säga sina riktiga tankar kring dessa men.. kan dom inte bara be media dra åt h.. när gamarna frågar om familjen "fördömer" våldet?
Om de nu inte kan ta inte mer passande ställning.
I Sverige som om hänt här?
Så borde familjemedlemmar citera Ebba Grön. Skjut en snut.

Där i UK?
Så kan dom ju citera Chumbawamba.
"Nothing can change the fact that we like it when cops get killed". Eller låten om Harry Roberts, dödade tre poliser. Hat trick for Harry.
Varför tar familjer alltid så äcklig ställningar i såna här fall? Ren offer mentalitet

Ja, den tanken har slagit mig med vid flertalet tillfällen.

Om man försöker sätta sig in i situationen att ens egna barn eller närstående blivit brutalt avrättat av en nyanländ flykting vad hade triggat mig att ett dygn senare sitta inför massmedia och tona ner allt?

Begära att inte demonstrera eller använda dådet för att öka främlingsfientlighet.

Låter helt sjukt. Själv hade jag nog gått i täten för pöbeln och kastat tegelstenar på snuten och pangat skyltfönster.

Frågan är om inte familjen blir mutad/hotad att spela med myndigheterna när detta händer?
Citera
2026-06-12, 10:22
  #510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Ja, den tanken har slagit mig med vid flertalet tillfällen.

Om man försöker sätta sig in i situationen att ens egna barn eller närstående blivit brutalt avrättat av en nyanländ flykting vad hade triggat mig att ett dygn senare sitta inför massmedia och tona ner allt?

Begära att inte demonstrera eller använda dådet för att öka främlingsfientlighet.

Låter helt sjukt. Själv hade jag nog gått i täten för pöbeln och kastat tegelstenar på snuten och pangat skyltfönster.

Frågan är om inte familjen blir mutad/hotad att spela med myndigheterna när detta händer?
Jepp, ja..
Nånting måste det ju vara.

Eftersom det alltid händer.
Varenda gång.

Nåt tryck finns ju uppenbarligen.

Troligen så är det nåt också om att familjen inte får plattform alls. Att yttra sig på, om skulle gå från godkända ståndpunkter.

Men..
Nån, kan väl nångång dumpa MSM.
Bara köra podcasts etc.
Flertalet är ju vida större än media så, ja

Vad är för hot de arma satarna lever under...
Vill inte få reda på det

Och inte förlora familj heller, på mångfaldens altare så att säga.

Men mentaliteten är.. redigt svår att greppa. Som utomstående
Citera
2026-06-12, 10:35
  #511
Medlem
Paradoxen ligger i att det västerländska moderna demokratiska statsskicket erbjuder inga andra uttryck än våldsamheter för att få stopp på ett lands förfall.
Upproret är oundvikligt.
Citera
2026-06-12, 11:04
  #512
Medlem
KonungHonungs avatar
Den Vite mannen har fått nog. Nu tar vi tillbaka Europa!
Citera
2026-06-12, 11:18
  #513
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Avskaffa den nuvarande formen, inte helt.
Polis som institution i västvärlden är totalt fientlig mot folken. Ruttet in i grunden. Massa Kapten Klänningar, Dan Eliassons överallt. Värre folk i andra länder, på nåt sätt..
Går inte rädda

Vi behöver.. nån form av medborgarpolis, eller gendarmiere.
Vi vanliga medborgare rent allmänt behöver få skyddsvästar samt licens för sk självskydd

Men jag håller med det mesta av vad du säger annars. Absolut!

Bara så himla trött på polisen, som dödar oss konstant

Daniel Shaver, Henry Nowak o i Sverige där polis pepprade ihjäl Eric Thorell? för klar leksak etc etc Utan tanke på byggnader runtomkring, förbigående et al.
Tar aldrig slut
Gendarmerier skapas i multikulturella länder, Frankrike, Spanien, USA, Rom, Ottomanerna. Deras uppgift är att slå ned etniska motsättningar och uppror mot staten med våld, för att skydda makten. D.v.s, bevara ordningen.

Poliser rent generellt tillhör inte begåvningsreserven och gör vad de blir tillsagda att göra enligt staten och lagen. Men de lever även under våldshot själva och reagerar efter det. Sen påverkar förstås det de får vara med om dem.
Men när polisledningen agerar politiskt, gör även de detsamma. De följer order och instruktioner. Jag menar att det är en viss personlighetstyp som dras dit.
Citera
2026-06-12, 11:45
  #514
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Ja, den tanken har slagit mig med vid flertalet tillfällen.

Om man försöker sätta sig in i situationen att ens egna barn eller närstående blivit brutalt avrättat av en nyanländ flykting vad hade triggat mig att ett dygn senare sitta inför massmedia och tona ner allt?

Begära att inte demonstrera eller använda dådet för att öka främlingsfientlighet.

Låter helt sjukt. Själv hade jag nog gått i täten för pöbeln och kastat tegelstenar på snuten och pangat skyltfönster.

Frågan är om inte familjen blir mutad/hotad att spela med myndigheterna när detta händer?

Självklart har de inte blivit mutade. Hade de velat ”gå i täten för pöbeln” hade en muta bara gjort dem ännu argare.

När man blir utsatt för våld själv eller om nån nära anhörig blir det är det vanligt att man blir äcklad av våld och går i motsatt riktning. Hade det varit tvärtom hade tusentals farsor gett sig på de tusentals våldtäktsmän som varje år våldtar deras döttrar. Men det är inte så det funkar. Det vanliga är att man inte vill skapa ännu mer våld. Titta på Rodney King tex.

De som nu är ute och bränner ner staden gör det framförallt för att de redan innan dådet tillhörde våldsamma grupperingar som bara letar anledningar att få slåss och leva rövare. De skiter fullständigt i brottsoffret.

Sen ska man såklart ta deras frustration på allvar. Många i UK är starkt främlingsfientliga och det måste man lyssna på.
Citera
2026-06-12, 12:00
  #515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Var det en invällare som stack ut ögonen på en inhemsk?
Jepp han var ifrån Sudan visst. Jag såg videon och som någon annan skrev så var det inget att rekommendera att se.
Citera
2026-06-12, 12:25
  #516
Medlem
Man måste gå tillbaka till sommaren 2024 när tre barn blev knivhuggna till döds på en dans kurs
av en afrikan ( Rwanda ) i Southport.

Det var där oroligheterna började.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in