2026-06-12, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertU
Det har ingenting med manosfären att göra, vilken snarare är något av en motrörelse till sånt som föräldraskap till följd av oaktdamhet
Jag tänker mer på den allmänna förråandet som är idag i samhället mellan könen. Strypsex, samtyckesrättsfall, och dylikt, inte specifikt manosfärens ideologi. Unga killar tar del av dess strömningar men tillämpar det på eget sätt, det viktiga för dem är att de ställer sig i centrum och inte visar normal hänsyn, varken till tjejer eller sig själva.
Citera
2026-06-12, 09:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Som tur är är jag 60+ och har fem barn. Men mina barn tycker jag synd om... Och inte säkert jag blir morfar.

Om människan slutar föda barn i bara 50 år så kommer hela människosläktet att dö ut 35 år senare och jorden blir människofri och återgår till en djungel. Det är en skör tråd just nu.
Dina barn kanske medvetet väntar med att skaffa barn tills du gått i graven?
Citera
2026-06-12, 09:22
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Dina barn kanske medvetet väntar med att skaffa barn tills du gått i graven?
Haha du är verkligen ett barn. Barn ska inte ha barn. Synd att internet gör alla till barn eller konsumenter.
Citera
2026-06-12, 09:24
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
Jag tänker mer på den allmänna förråandet som är idag i samhället mellan könen. Strypsex, samtyckesrättsfall, och dylikt, inte specifikt manosfärens ideologi. Unga killar tar del av dess strömningar men tillämpar det på eget sätt, det viktiga för dem är att de ställer sig i centrum och inte visar normal hänsyn, varken till tjejer eller sig själva.
Nej, du har blivit lurad av klickbetes-artiklar. Tvärtom är alla unga i Sverige och t.ex Japan är så styrda av samhället att de knappt längre vet hur man gör en tjej intresserad. Eller ens orkar eller vågar vara intresserade. man sitter själv med sin skärm, det är tryggare, och roligare.
Citera
2026-06-12, 09:25
Medlem
Citat:
Låter som om du gett upp om livet haha

Men fick hon inte reda på graviditeten ganska omgående? Då fortsätter man ju inte att supa och annat skit. Oavsett.. ert barn kom ut frisk och trots alla odds. Så det var nog meningen
Jag tror det var sex veckor efter att hon fick reda på det. Grejen var att hon fick några blödningar som hon trodde var mens, men det var det inte. Det var en så kallad nidationsblödning (fästblödning) som man kan få när man blivit gravid. Eller flytningar, jag vet inte, jag är ju inte kvinna. Men hon märkte det efter sex veckor för att hon började bli puffig och se tjockare ut. Då slutade hon såklart festa osv.
Citera
2026-06-12, 09:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Hej killar på flashback.

Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.

Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.

Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.

Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!

Alla som inte är efterblivna vet hur barn blir till och då får man stå sitt kast om man knullar runt utan kådis. Punkt slut.
Citera
2026-06-12, 09:44
Avslutad
Citat:
Haha du är verkligen ett barn. Barn ska inte ha barn. Synd att internet gör alla till barn eller konsumenter.
Jag var seriös i min fråga.
För mig hade det varit tusen gånger enklare att bilda familj med vetskapen om att min mor aldrig skulle kunna komma i närheten av mina barn.

Dina barn kanske känner liknande känslor?
Citera
2026-06-12, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingtraveler
Jag tror det var sex veckor efter att hon fick reda på det. Grejen var att hon fick några blödningar som hon trodde var mens, men det var det inte. Det var en så kallad nidationsblödning (fästblödning) som man kan få när man blivit gravid. Eller flytningar, jag vet inte, jag är ju inte kvinna. Men hon märkte det efter sex veckor för att hon började bli puffig och se tjockare ut. Då slutade hon såklart festa osv.
Ah fattar.. lätt hänt att tro även om en sådan blödning inte brukar vara så stor. Alla är så olika.
Det viktiga är ju att barnet kom ut friskt och det faktum att ni möjliggjorde så att barnet vet vem du är.
Citera
2026-06-12, 09:49
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag var seriös i min fråga.
För mig hade det varit tusen gånger enklare att bilda familj med vetskapen om att min mor aldrig skulle kunna komma i närheten av mina barn.

Dina barn kanske känner liknande känslor?
Det löser sig ju enkelt, man bor i en annan stad med sina små barn.

Men det finns en ännu enklare lösning. Försonas med din mamma. Absolut underbart om man är stressad barnfamilj att ha mormor eller farfar i närheten.

Det här med att barn hatar sina föräldrar är i allmänhet trams och väldigt svenskt. Allas föräldrar är inte perfekta men ribban ligger lite för lågt i Sverige och vi borde vara tolerantare mot våra äldre föräldrar. De gjorde så bra de kunde.
Citera
2026-06-12, 09:52
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Alla som inte är efterblivna vet hur barn blir till och då får man stå sitt kast om man knullar runt utan kådis. Punkt slut.

Med "Alla" menar du då "Alla män" eftersom kvinnor inte behöver stå sitt kast, de kan göra abort.

Huruvida de ska kunna gör det helt hämningslöst och hur länge de vill är en annan fråga, men kom inte och påstå att de behöver stå sitt kast, för det behöver de inte-
Citera
2026-06-12, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Nu är jag själv 50 Men jag har fått mina barn och jag är inte särskilt rädd för könsjukdomar. Det enda som får mig att vilja trä på kondom om jag har sex med en 35-åring är att de ofta är desperata att få barn. Samtidigt ser jag sex med kondom som en meningslös sysselsättning.

Det finns bara en anledning att jag inte steriliserar mig och det är OM jag skulle bli kär i en kvinna som är barnfri och som verkligen vill starta en familj med mig. Då kanske jag ångrar mig om jag är knipsad.

Det går utmärkt att reversera en vasektomi. Har en vän som gjort det när han träffade rätt tjej och ville ha barn. Tycker det är märkligt att inte fler män gör en vasektomi (som de sedan reverserar när det passar in i livet) med tanke på hur utbredd "skräcken" är för att göra en tjej på smällen.
Citera
2026-06-12, 09:56
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
TS har missuppfattat allt.

Mannen kan bara gå därifrån. kvinnan är däremot låst i sitt liv 18 år framåt med ett barn, och att som man ens försöka tänka ut en risk-kalkyl för detta finns inte.

Utöver detta tillkommer alla äckliga könssjukdomar man kan få med random folk. Jag förstår varför i princip alla på jorden gått över till tiktok istället.

Det är precis tvärtom, kvinnan är inte låst vid någonting eftersom hon kan göra abort. Mannen däremot blir fastkedjad i 18 års ekonomiskt slaveri om hon väljer att behålla det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in