2026-06-12, 08:11
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Vi är i Sverige, inte Turkiet eller Libyen. En av de bättre aspekterna med Sverige är att vi har en stark yttrandefrihet, i alla fall jämfört med andra europeiska länder. Yttrandefriheten omfattar alla typer av uttrycksmedel inklusive kläder. Syftet med detta förslag är att förbereda och testa befolkningen inför ännu fler begränsningar och restriktioner på vad man får göra och säga, och det kommer självklart gälla långt fler människor än muslimer.

Att SD helt plötsligt har blivit feminister som värnar om muslimska kvinnor, en ideologi som de historiskt har avfärdat som judiskt kommunisttrams, är något som ingen vettig människa tror på. Det verkliga målet är att distrahera befolkningen med konflikter mellan olika grupper inom landet för att sedan kunna rättfärdiga ännu större kontroll och övervakning av befolkningen än vi redan har.
Det låter jättefint det du beskriver
Men det i slutändan så handlar det fortfarande att vi tar hit människor som inte respekterar det du beskriver

Hört talas om Karl Poppers toleransparadox?
Citera
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Slöjan är en stark symbol för det patriarkatiska synsättet på kvinnans roll

Läs mitt inlägg nr 450.
Att ta bort symbolen tar inte bort förtrycket.
Kampen mot förtrycket måste inriktas mot de som förtrycker , eller hur.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad är det som får dig att tro att män skulle behandlas kvinnor bättre för att vi tvingar kvinnor att visa håret?

Kanske de förstår att kvinnorna har även samhället bakom sig?

Eller menar du att muslimska män behandlar sina kvinnor illa?

För egen del tycker jag det extremt deprimerande att se kvinnor i slöja, en sak om jag är på besök i ett muslimskt land.
Vad är framtiden, en dag går alla kvinnor i slöja i Europa?
Citera
2026-06-12, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Problemet är inte slöjor.
Problemet är att vi tagit in främlingar som inte borde vara här.
Bra sagt. Ut med dom.
Citera
Medlem
AndersPersson99s avatar
Men omskärelse av pojkar ska vara tillåtet? Mhm...

Ta på sig en ful mössa = olagligt
Skära av delar av kuken på pojkar = lagligt
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Nu diskuterar vi inte burka utan sjal. Hur många såna har du träffat som gråter?

Och vad är skillnaden på dessa om ändamålet är exakt samma jävla sak?

Din fråga: "Vad är det som får dig att tro att män skulle behandlas kvinnor bättre för att vi tvingar kvinnor att visa håret?"

Bara att visa du är mogen nog att svara.
Senast redigerad av buhbye 2026-06-12 kl. 08:16.
Citera
2026-06-12, 08:18
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Berätta nu varför du egentligen vill förbjuda slöjan. Alla fattar att det inte handlar om muslimska kvinnors väl och ve.

Som sagt. Du skiter i dessa kvinnor. Jag står i fokus. Minns Fadime och allt det där, men inte till till priset av att sluta gräla med motståndare. Du kan inte släppa taget. Konflikten är det viktiga.
Citera
2026-06-12, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Då bör man repatriera utlänningarna till deras egna modersländer, inte dressera dem efter någonslags pervers anti-jihadistisk sionistisk globohomo pervers form av marxist-liberalistisk politik.
Småhattsdemokraterna vill ju bara reta upp getingboet som man har kastat in i Svenssons vardagsrum.

Du har eg de bästa åsikterna om detta; men som accelerationist kan det enligt mig vara eftersträvansvärt att reta upp getingboet för att i sin tur få saker att ske. Istället för detta utdragna folkutbyte som folk tycker är fine så länge de som kommer byter blöjorna på våra gamlingar.
Citera
2026-06-12, 08:19
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Ett förtryck mindre. Är inte det bra?
Om slöjan är en symbol för förtryck så hjäper det ju inte att ta bort symbolen. Man måste ju jobba mot de förtryckande männen, de finns ju kvar även vid ett slöjförbud. Eller hur?

En liten parallell: att förbjuda nazistsymboler har inte tagit bort nazismen, eller hur?
Citera
2026-06-12, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Som sagt. Du skiter i dessa kvinnor. Jag står i fokus. Minns Fadime och allt det där, men inte till till priset av att sluta gräla med motståndare. Du kan inte släppa taget. Konflikten är det viktiga.
Att förstå bevekelsegrunder för den man diskuterar är viktigt. Jag vill veta varför det är viktigt för dig att lagstifta om hur kvinnor får klä sig.
Citera
2026-06-12, 08:21
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
En liten parallell: att förbjuda nazistsymboler har inte tagit bort nazismen, eller hur?

Vaddå, är inte nazister färre nu i antalet?
Citera
2026-06-12, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Och vad är skillnaden på dessa om ändamålet är exakt samma jävla sak?

Din fråga: "Vad är det som får dig att tro att män skulle behandlas kvinnor bättre för att vi tvingar kvinnor att visa håret?"

Bara att visa du är mogen nog att svara.
Vad ska jag svara på? Min egen fråga som jag ställde till dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in