2026-06-12, 06:44
Medlem
Brukar tänka att blir det något så tar vi det då, enda gångerna jag haft riktigt ågren är när jag känner att den kvinnan bör inte få barn för barnets skull.

Nuvarande partner är muslim (inte jag) och kommer kuken i närheten av musen utan badmössa kommer en liten hand och styr undan den. Så kvinnor kan låta bli att bli gravida när det kostar mer än det smakar.
Citera
2026-06-12, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Hej killar på flashback.

Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.

Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.

Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.

Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!

Jag är en av dessa jävla idioter som du pratar om...Ja du vad ska man säga? Man är.dum i huvudet helt enkelt. Men till din tröst så får man stå sitt kast och betala för sin jävla dumhet.
Citera
2026-06-12, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
3. OM ni skulle råka bli gravida, varför i hela fridens namn överväger du att föda fram ett oönskat barn?
Skulle tro att för många som "väljer" detta så är det inte ett reellt val. För dem är abort helt enkelt inte ett alternativ.
Citera
2026-06-12, 08:18
Medlem
De som tänker hamnar aldrig i den situationen.
Citera
2026-06-12, 08:20
Medlem
Jag var på en lång semester i Colombia. Under resans gång använde jag skydd med alla tjejer jag träffade, men den näst sista dagen innan jag skulle åka hem bjöd jag ut en tjej från Tinder på middag. Vi drack alldeles för mycket alkohol och åkte hem till henne. Det slutade med att vi hade oskyddat sex under kvällen, natten och morgonen därpå, och jag kom i henne flera gånger.

Vi köpte ett dagen efter-piller, men det fungerade uppenbarligen inte. Jag trodde dessutom att jag var steril eftersom jag hade legat på höga doser steroider i fem år. Men nej, några veckor efter att jag kommit hem till Sverige fick jag plötsligt bilder på två positiva graviditetstest via Instagram.

När barnet väl föddes såg jag direkt att det var mitt. Det var ett helt blond och blåögt barn i Colombia, med samma hårfäste och ansiktsform som jag. Mörka gener brukar ju annars dominera, och även om hon var en ljus colombianska var hon ändå naturligt brunett med bruna ögon. Vi träffades i Bogotá, men nu bor hon i sin hemstad i Amazonas, så jag reser dit regelbundet nu.

Jag älskar min son enormt. Jag hade ju kunnat blockera henne så fort hon skickade bilderna på graviditetstesterna, men jag åkte dit, skrev på födelseattesten och gjorde ett DNA-test så att han även fick svenskt medborgarskap. Allt fixades.

Jag var bara 26 år när jag gjorde henne med barn. Nu har jag en treårig son i Colombia. Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig, särskilt inte med tanke på mitt långvariga steroidbruk och att vi faktiskt köpte ett dagen efter-piller (om hon nu ens svalde det). Men min son valde inte att bli född, så det var bara att brösta situationen och ta det som en man. Att ligga oskyddat har verkligen gett mig en extrem läxa i vad som kan hända. Trots det ångrar jag ingenting. Jag älskar min son mer än allt, även om situationen i sig är väldigt komplicerad.
Citera
2026-06-12, 08:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Skulle tro att för många som "väljer" detta så är det inte ett reellt val. För dem är abort helt enkelt inte ett alternativ.
Du glömmer att det finns män som använder graviditet för att låsa en kvinna.
Då gör man abort.
Citera
2026-06-12, 08:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingtraveler
Jag var på en lång semester i Colombia. Under resans gång använde jag skydd med alla tjejer jag träffade, men den näst sista dagen innan jag skulle åka hem bjöd jag ut en tjej från Tinder på middag. Vi drack alldeles för mycket alkohol och åkte hem till henne. Det slutade med att vi hade oskyddat sex under kvällen, natten och morgonen därpå, och jag kom i henne flera gånger.

Vi köpte ett dagen efter-piller, men det fungerade uppenbarligen inte. Jag trodde dessutom att jag var steril eftersom jag hade legat på höga doser steroider i fem år. Men nej, några veckor efter att jag kommit hem till Sverige fick jag plötsligt bilder på två positiva graviditetstest via Instagram.

När barnet väl föddes såg jag direkt att det var mitt. Det var ett helt blond och blåögt barn i Colombia, med samma hårfäste och ansiktsform som jag. Mörka gener brukar ju annars dominera, och även om hon var en ljus colombianska var hon ändå naturligt brunett med bruna ögon. Vi träffades i Bogotá, men nu bor hon i sin hemstad i Amazonas, så jag reser dit regelbundet nu.

Jag älskar min son enormt. Jag hade ju kunnat blockera henne så fort hon skickade bilderna på graviditetstesterna, men jag åkte dit, skrev på födelseattesten och gjorde ett DNA-test så att han även fick svenskt medborgarskap. Allt fixades.

Jag var bara 26 år när jag gjorde henne med barn. Nu har jag en treårig son i Colombia. Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig, särskilt inte med tanke på mitt långvariga steroidbruk och att vi faktiskt köpte ett dagen efter-piller (om hon nu ens svalde det). Men min son valde inte att bli född, så det var bara att brösta situationen och ta det som en man. Att ligga oskyddat har verkligen gett mig en extrem läxa i vad som kan hända. Trots det ångrar jag ingenting. Jag älskar min son mer än allt, även om situationen i sig är väldigt komplicerad.
Om hon faktiskt svalde pillret så var det kanske meningen att det blev ett barn.
Bra att ni ordnade så att barnet inte är oviss om vem som är pappan.
Citera
2026-06-12, 08:48
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
TS har missuppfattat allt.

Mannen kan bara gå därifrån. kvinnan är däremot låst i sitt liv 18 år framåt med ett barn, och att som man ens försöka tänka ut en risk-kalkyl för detta finns inte.

Utöver detta tillkommer alla äckliga könssjukdomar man kan få med random folk. Jag förstår varför i princip alla på jorden gått över till tiktok istället.
Citera
2026-06-12, 08:56
Medlem
Citat:
Om hon faktiskt svalde pillret så var det kanske meningen att det blev ett barn.
Bra att ni ordnade så att barnet inte är oviss om vem som är pappan.
Ja, hon hade också tidigare försökt bli gravid med en tidigare partner under lång tid utan att kunna bli det. Sen med mig så blev hon gravid första gången vi hade sex, trots mitt femåriga steroidmissbruk utan HCG eller något, och trots att hon tog dagen efter-piller. Det var det barnmorskan sa också när hon gjorde ultraljudet första gången och hon förklarade läget för henne: Att han ville leva. För hon levde ju vidare efteråt utan att tro att hon var gravid, och hade festat lite och druckit alkohol ibland. Men han kom ut helt frisk.
Citera
2026-06-12, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Jag slarvade alltid med det när jag var ung, det kändes inte som en stor grej direkt. Inget att oroa sig över tänkte jag. Kändes inte som att riskerna var så stora och allvarliga att det var någon ide att fundera för mycket över det.

Riskerna att göra nån gravid är ännu större när båda är unga.
Skulle preventivmedel inte finnas idag så hade 95% av alla tjejer som har sex regelbundet varit gravid
Citera
2026-06-12, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
TS har missuppfattat allt.

Mannen kan bara gå därifrån. kvinnan är däremot låst i sitt liv 18 år framåt med ett barn, och att som man ens försöka tänka ut en risk-kalkyl för detta finns inte.

Utöver detta tillkommer alla äckliga könssjukdomar man kan få med random folk. Jag förstår varför i princip alla på jorden gått över till tiktok istället.
Låter som om du gett upp om livet haha

Citat:
Ursprungligen postat av Vikingtraveler
Ja, hon hade också tidigare försökt bli gravid med en tidigare partner under lång tid utan att kunna bli det. Sen med mig så blev hon gravid första gången vi hade sex, trots mitt femåriga steroidmissbruk utan HCG eller något, och trots att hon tog dagen efter-piller. Det var det barnmorskan sa också när hon gjorde ultraljudet första gången och hon förklarade läget för henne: Att han ville leva. För hon levde ju vidare efteråt utan att tro att hon var gravid, och hade festat lite och druckit alkohol ibland. Men han kom ut helt frisk.
Men fick hon inte reda på graviditeten ganska omgående? Då fortsätter man ju inte att supa och annat skit. Oavsett.. ert barn kom ut frisk och trots alla odds. Så det var nog meningen
Citera
2026-06-12, 09:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Låter som om du gett upp om livet haha

Som tur är är jag 60+ och har fem barn. Men mina barn tycker jag synd om... Och inte säkert jag blir morfar.

Om människan slutar föda barn i bara 50 år så kommer hela människosläktet att dö ut 35 år senare och jorden blir människofri och återgår till en djungel. Det är en skör tråd just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in