2026-06-12, 02:18
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Ingen tillgänglig forskning, varken kriminologisk eller neurovetenskaplig, tyder på att sänkt straffålder leder till minskad återfallsrisk, eller avskräcker unga från att begå brott.
En individ som sitter bakom galler kan inte skjuta folk i huvudet. Otroligt att blåsta människor har så svårt att fatta detta enkla faktum.
Citera
2026-06-12, 03:18
Medlem
Alla vet vilka barn det gäller om. Staturera exempel och yrka på utvisning på hela familjen så kommer det ge effek!
Citera
2026-06-12, 04:41
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Mycket dåligt att de backar frän 13-årsgränsen. Vilket parti ska man rösta på om man vill sätta bebisar i fängelset?

Jättebebisar också så Strömmer får ta en plats.

Du är förstås typen som tycker att det räcker gott o väl med att politikerna säger OACCEPTABELT nästa gång en 13-åring sprejar kulor och skadar eller tar ihjäl oskyldiga vid tunnelbanan eller nån restaurang.
Citera
2026-06-12, 04:42
Medlem
Lås in 8-åringar som mördar om det är så. Deras mamma kan väl bo med dem i cellen och förlora arbetsinkomst eftersom de är så dålig mamma.
Citera
2026-06-12, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Vad händer med kriminaliteten när den ena av blocken vinner eller den andra?
Har man provat med sänkt åldergräns någonsin?
Eller höjd åldergräns?
Om du så unga dödar andra , placerar ut bomber eller går ärenden är det väl bättre med skyddsanstalt.
det är väl innehållet som betyder nåt.
Citera
2026-06-12, 06:05
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Ok, så du anser att Jönköping inte tillhör sverige alltså? Noterat.
Vart någonstans i mitt inlägg skrev jag att Jönköping inte tillhör Sverige? Vart i mitt inlägg skrev jag att svenskar ska utvisas?

Sök hjälp för i helvete.
Citera
2026-06-12, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Vänstern har satsat på sånt i typ 50 år men har det blivit bättre? Nej.

Fungerade alldeles utmärkt tidigare, sen började man urholka välfärden. Började väl någon gång under 80-talet. Började under blått sen har röda sidan kört på samma spår och nu är vi där vi är.
Citera
2026-06-12, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Kriminella som sitter inlåsta kan inte begå brott. De som är ute kan fortsätta begå brott. Behövs ingen neurolog för att förstå det.

Och de som sitter tidigt och kommer ut återfaller i högre grad i brott. Tänker du att vi ska sätta livstid på alla? Dygnskostnaden för EN person är 3800 kr. Vi saknar tiotusentals fängelseplatser. Du skulle nog härskna om du visste vad en rättsprocess som tar sig till högsta domstolen också (i liknande mål).

Från en som inte har insyn i samtliga verksamheter som berörs (som du uppenbarligen inte har) i mitt jobb så har majoriteten på golven samma inställning som jag, och det av en anledning. Alla med mig som jobbar inom välfärd (majoriteten iallafall) vet. Personal inom skola, socialtjänst, vården, kriminalvården, polisen skriker. Det är inte hårdare straff som hjälper, vi MÅSTE börja jobba förebyggande.

Dessvärre så är det lättare att rasera välfärden än att bygga upp den, sorgligt.

Pajas.
Citera
2026-06-12, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En individ som sitter bakom galler kan inte skjuta folk i huvudet. Otroligt att blåsta människor har så svårt att fatta detta enkla faktum.

Ska alla sitta i finkan från 13 års ålder till döden? Eller hur menar du nu? Eller är du inte läskunnig?
Fattar ej, hjälp mig förstå.
Citera
2026-06-12, 07:01
Medlem
SD. Vilket fall! Fritt fall!
Socialdemokraterna ser nu till att M blir större än SD. Oj oj oj. Vilken dag för SD väljare. Snacka om att se allt falla.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det spelar ingen roll vad folket tycker, Sverige SKA vara de kriminellas paradis.

Men det är sjukt hur högern kröker rygg när gammelmedia skriver kritiska artiklar. Har de inte fattat att gammelmedia är på utdöende?

När du själv ska faktagranska så använder du ju gammelmedia vilket är det ironiska
Klipp dig och skaffa dig ett jobb så ska det gå bra för dig med. =)
Citera
2026-06-12, 07:04
Medlem
SDs Henrik Winge måste ju vara totalt sämst. Aldrig hört någon ljuga så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Och de som sitter tidigt och kommer ut återfaller i högre grad i brott. Tänker du att vi ska sätta livstid på alla? Dygnskostnaden för EN person är 3800 kr. Vi saknar tiotusentals fängelseplatser. Du skulle nog härskna om du visste vad en rättsprocess som tar sig till högsta domstolen också (i liknande mål).

Från en som inte har insyn i samtliga verksamheter som berörs (som du uppenbarligen inte har) i mitt jobb så har majoriteten på golven samma inställning som jag, och det av en anledning. Alla med mig som jobbar inom välfärd (majoriteten iallafall) vet. Personal inom skola, socialtjänst, vården, kriminalvården, polisen skriker. Det är inte hårdare straff som hjälper, vi MÅSTE börja jobba förebyggande.

Dessvärre så är det lättare att rasera välfärden än att bygga upp den, sorgligt.

Pajas.

Ja det är galet dyrt. Varje inlåst kostar minst 1.5 miljoner per år. Jag är så glad att denna regeringen nu faller. Sen bryr jag mig inte om vad arbetslösa losers som han du kommenterade tycker. De är så obildade.
Senast redigerad av JohnWicks 2026-06-12 kl. 07:08.
Citera
2026-06-12, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ett pinsamt inlägg av dig.

SD vet inte vad forskning är och väljarna är ännu mer pucko. Sluta få folk att besöka flashback bara för att få skratta lite åt er dumhet.
Senast redigerad av JohnWicks 2026-06-12 kl. 07:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in