2026-06-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Att Båstads Kommun skulle följa sina egna fastslagna riktlinjer för serveringstillstånd det kan vi nog alla glömma, man verkar helt enkelt ta detta med en klackspark. Frågan att ställa är väl om man har ngn löpande kontroll på befintliga verksamheter med tillstånd och om man överhuvudtaget har ngn kontroll vid utfärdande av tillstånd, jag betvivlar det starkt eftersom Mums tydligen hade serveringstillståndet på sej själv förra sommaren!
Varför skulle han inte få serveringstillstånd, menar du? Är han dömd för något knarkrelaterat som ingen känner till?
Har han haft återkommande problem med alkohol som någon känner till?
Varför har exempelvis Systembolaget inte tagit bort hans viner isf?
Är han dömd för några andra allvarliga brott?
Misslyckades han på kunskapsprovet?
Är han en ekonomisk brottsling?
Varför?
Citera
2026-06-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Han har ju varit påverkad av diverse substanser vid flera tidigare uppträdanden etc
Detta kommer du givetvis med en dåres envishet förneka men det funkar inte. Vad vi har sett och förstått har vi sett och förstått. Vi som kan se och förstå. Du kan förneka dig blå, det hjälper inte. Vad som skulle ge hopp är ju ett NYTT beteende från hans sida. DET skulle tyda på att han blivit nykter och drogfri.
Den gamla vanliga visan - det är så enkelt att påstå något men aldrig någonsin kunna backa upp det.
Du har de facto absolut ingen aning om han någonsin varit påverkad av någon enda substans, vid något enda tillfälle.

Det skulle ge hopp att han påvisar ett nytt beteende säger du - men vad är det han gör nu som är GAMMALT? Sjunger? Uppträder? Existerar?
Citera
2026-06-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vilka artister?

Andra artister med kokainproblem?
Hört talas om familjen Wahlgren-Ingrosso?
Citera
2026-06-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Han har ju varit påverkad av diverse substanser vid flera tidigare uppträdanden etc
Detta kommer du givetvis med en dåres envishet förneka men det funkar inte. Vad vi har sett och förstått har vi sett och förstått. Vi som kan se och förstå. Du kan förneka dig blå, det hjälper inte. Vad som skulle ge hopp är ju ett NYTT beteende från hans sida. DET skulle tyda på att han blivit nykter och drogfri.

Hur vet du ens detta? Har du tagit prover på honom backstage vid de här tillfällena, eller hur kan du sitta och uttala dig så tvärsäkert om vad han har i kroppen?

Det är ganska fascinerande hur du och ett par andra här inne har utnämnt er själva till experter som minsann "ser och förstår" allt.

Med det synsättet kan man ju sitta och tänka exakt likadant om varenda människa man ser uppträda. Man har ju alltid 50 % chans att det blir rätt eller fel när man bara sitter och gissar vilt utifrån sina egna fördomar.

Innan MZ själv gick ut och berättade om sina tidigare problem privat så var det absolut ingen av er som såg någonting överhuvudtaget på hans gig. Men nu i efterhand låtsas ni som att ni har vetat det hela tiden. Det blir ju en helt otrolig dubbelmoral.

Om man påpekar att han ser stabil, pigg och fräsch ut, då hävdar ni direkt att det absolut inte går att se på en person om den tar droger eller inte. Men när ni själva vill få fram ert eget hatnarrativ, då har ni plötsligt en magisk förmåga att se allt. Hur ska ni ha det egentligen?
Citera
2026-06-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Har du jobbat på Pepes Bodega och haft med dig dina barn dit? Var det på kvällar med 20-års åldersgräns? Jag tror att det är många artister som aldrig tar med sina barn på nattklubb, där är nog du och MånsPetter ganska ovanliga.
Vilken nattklubb? Tydligen har Pepes bodega en flytande gräns för nattklubb enligt dig.
Allt är nattklubb även på dagen och på kvällen.
Familjer som reserverat bord får sitta kvar till kl 24.00. även om restaurangen slutar att servera mat
kl 22.00. Så din förbannade nattklubb räknas komma igång som brukligt, överallt annars, kl 24.00 på natten!

Jag har inte jobbat på Pepes bodega men en välkänd slottspark med konserter varje sommar däribland världsartister. Ingen mat serveras men man får ta med sig picknickorg med mat och alkohol och naturligtvis tar föräldrarna med sig barnvänliga drycker till sina barn. Det är 20 år sedan jag jobbade där. Men då, hör och häpna, fanns ingen åldersgräns. På en konsert med Leonard Cohen bestod publiken nästan enbart av par med barnvagnar och småbarn. Det började kl 19 och då Leonard inte ville sluta spela eftersom att han tyckte att sommarnatten var så fin, så traskade vi hem med barnvagnen kl 01 på natten. Först då slutade konserten. Efter en helt magisk o underbar kväll.

Föräldrar har förståndet att ta hand om sina barn själv så klart. Och föräldrar utsätter inte sina barn för något farligt. De älskar sina barn och är väldigt rädda om dem. Generellt sett. De har myndigheternas förtroende att uppfostra sina barn helt på egen hand.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-11 kl. 23:12.
Citera
2026-06-11, 23:49
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Varför skulle han inte få serveringstillstånd, menar du? Är han dömd för något knarkrelaterat som ingen känner till?
Har han haft återkommande problem med alkohol som någon känner till?
Varför har exempelvis Systembolaget inte tagit bort hans viner isf?
Är han dömd för några andra allvarliga brott?
Misslyckades han på kunskapsprovet?
Är han en ekonomisk brottsling?
Varför?

Vet inte om du bara spelar svagbegåvad eller om du på riktigt har en grav svagbegåvning, för OM man lika Måns Petter Albert erkänner eget bruk av kokain så är man givetvis omedelbart diskvalificerad från att stå på ett serveringstillstånd!
Citera
2026-06-12, 00:03
Medlem
Citat:
Vet inte om du bara spelar svagbegåvad eller om du på riktigt har en grav svagbegåvning, för OM man lika Måns Petter Albert erkänner eget bruk av kokain så är man givetvis omedelbart diskvalificerad från att stå på ett serveringstillstånd!
Har du någon källa på det? Från berörd myndighet? Någon paragraf som rör just det ämnet.
Eller är det bara något du antar?
Citera
2026-06-12, 00:10
Medlem
Citat:
Det där med att förskjuta skulden (som att någon skulle vara sämre pga dess begåvning) biter inte idag. Ta istället reda på vad som krävs för att få serveringstillstånd och återkom sedan gärna med svar på frågorna.

Det är ett sjukt jävla tema i den här tråden att aldrig svara på direkta frågor utan att istället ständigt degradera ämnet och ämnesmotståndaren (och därmed sig själv) till diverse öknamn och glåpord.

Vidga dina vyer. Utvecklas. Läs.
Senast redigerad av Lazydell 2026-06-12 kl. 00:18.
Citera
2026-06-12, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Varför skriver du konsekvent "Månz" med z hela tiden när personen faktiskt heter Måns? Är det något slags försök till härskarteknik för att du saknar riktiga argument i sakfrågan, eller vad handlar det om egentligen?

Varför frågar du om helt irrelevanta saker som andra skribenters stavning? Är det något slags försök till härskarteknik för att du saknar riktiga argument i sakfrågan, eller vad handlar det om egentligen?
Citera
2026-06-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nu har ju barnen bott i Staffanstorp ett helt år och innan dess tillbringat somrarna i Båstad.
Alltid med MZ.s föräldrar o syster nära. Och de har ständigt besökt dem i England.
Så jag tror att de räknar in dem i sin nära familj.
Och det var väl det som var frågan med ditt hårklyveri om ordet "familj".

Familj är kort sagt "nära och kära".
I min nu levande familj räknar jag även in mina katter.
Familj= nära och kära =individuellt

Edit: Pojkarna har både svenskt och brittiskt medborgarskap.
Så de ser inget av länderna som "främmande". Talar både svenska och engelska.

EDIT: Jag förstår att du ser dig själv som en tänkare och filosof
Det finns säkert en tråd för detta.

Menar du - som det jag markerade med fetstil ovan - att sönerna bor i Staffanstorp sedan ett år (för det är nämligen vad du skriver om du använder "nu" och en perfektform av verbet)?
Citera
2026-06-12, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Menar du - som det jag markerade med fetstil ovan - att sönerna bor i Staffanstorp sedan ett år (för det är nämligen vad du skriver om du använder "nu" och en perfektform av verbet)?
Även om jag skrivit gramatiskt fel så vet du precis vad jag menade.

Barnen är födda i Sverige och har både svenskt och brittiskt medborgarskap.
De ser båda länderna som hemma och inget av länderna som utlandet.
De talar både svenska och engelska.

Är de tre nedersta raderna svar nog på ditt hårklyveri om vilka som ska räknas in i deras familj?
Citera
2026-06-12, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Varför frågar du om helt irrelevanta saker som andra skribenters stavning? Är det något slags försök till härskarteknik för att du saknar riktiga argument i sakfrågan, eller vad handlar det om egentligen?
Stavning av namn är inte irrelevant i denna tråden alls.
Då flera skribenter använder omskrivningar och öknamn på Måns för att håna honom.
Det hör väl till god sed att respektfullt anstränga sig för att stava namn rätt.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-12 kl. 00:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in