2026-06-11, 22:42
Medlem
Jag röstade SD. Aldrig igen!

Jag trodde inte Jimmie skulle cucka sig genom att sätta sig utanför regeringen. Nu kommer han ju aldrig få regera, så det var dumt. Det bästa vore om han la beslag på migrationsministern och massutvisade negrer, men det ville han inte göra.

Som följd kommer sossarna styra i 12 år framöver, minst. För många negrer i landet som alla röstar vänster. Landet är förlorat!
Citera
2026-06-11, 22:49
Medlem
Du menar att SDs väljare har blivit förda bakom ljuset och borde börja rösta S?
Citera
2026-06-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Man tar ett steg i taget samt tagit bort en "valfråga" från oppositionen, vem blir statsminister, liknade sätt som Tidö kör med, Nooshi blir finansminister.

Noshi är lite gullig och jag hade kunnat använda henne som sexuellt objekt, men hon hör inte hemma i regeringsammanhang. Hon kan vara rolig att lyssna på med sina extrema åsikter, men hon kommer inte sitta i en regering.
Senast redigerad av JohnBlund 2026-06-11 kl. 23:07.
Citera
2026-06-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Jag röstade SD. Aldrig igen!

Jag trodde inte Jimmie skulle cucka sig genom att sätta sig utanför regeringen. Nu kommer han ju aldrig få regera, så det var dumt. Det bästa vore om han la beslag på migrationsministern och massutvisade negrer, men det ville han inte göra.

Som följd kommer sossarna styra i 12 år framöver, minst. För många negrer i landet som alla röstar vänster. Landet är förlorat!

Du har missförstått allting. Har du inte märkt under den senaste mandatperioden att SD styr det mesta som de bryr sig om? Migrationspolitiken och kriminalitet framförallt, men andra poster också. Det är i princip som om SD satt i regeringen fast de inte gör det. De har utnyttjat sin storlek inom samarbetet genom att kräva att få igenom sina saker i regeringen annars kan de lämna när som helst och skapa en regeringskris och det vill så klart inte M och de andra partierna.

De har oerhörd makt, kanske lika mycket som Moderaterna.Men med det sagt, jag vill så klart att Åkesson kräver statsministerposten om deras sida får bilda regering igen och SD fortfarande är största parti.
Citera
2026-06-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Vad får dig att tro att Tidöväljare försvarar Tidöpolitiker, när Tidöpolitiker begår lagbrott?

Varför ska man bli upprörd över att Harpsund används, så som det är tänkt att användas och såsom det alltid har använts? D.v.s. som en fritidsbostad till statsministern med familj. Blir du även upprörd när grannens barn, lånar sina föräldrarnas sommarstuga?
Haha ormen. Du sade emot dig själv i ett och samma inlägg.
Citera
2026-06-11, 23:13
Medlem
Felet är bara att det är för få.
Citera
2026-06-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Vad får dig att tro att Tidöväljare försvarar Tidöpolitiker, när Tidöpolitiker begår lagbrott?
För att så fort något sådant händer så fylls alla trådar med folk som säger "ammen asså, Stefan Löfvén gjorde ditten och datten" istället för ett enkel "ja, det var fan kass"
Citera
2026-06-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jo, jag med kan skapa en tråd som översvämmar forumet just nu men med vinklingen åt andra hållet.

Tidöväljarna och då specifikt SD-väljarna har en hög dubbelmoral.
Men ska betala skatt och vara en god medborgare.
Man ska inte begå brott.
Begår man brott ska man straffa hårdare än tidigare.
Etc
Etc

Men så fort en Tidöpolitiker begår ett brott eller gör något en vanlig medborgare inte ska göra så försvarar ni dem.
Det hänvisas till att Uffe minsann betalade för hönshuset. Jo, när det uppdagades på samma sätt som Monas Toblerone.
Det hänvisas till att man kan göra misstag när både svägerska och barn får låna Harpsund för privata fester.
När det kommer till Allah Åkesson så väller det in kommentarer om att det rör sig om så små summor samt att partiet själva bestämmer vad ee ska göra med sina pengar.

Tidös väljare väljer att blunda, försvara och förminska korruptionen som sker framför deras ögon samtidigt som de medverkar till att medborgarna ska uppvisa en god vandel.

Varför kan ni inte kräva era företrädares avgång på samma sätt ni gör mot andra partier?
Hur kan ni ha så svårt att kritisera era egna företrädare?

Och på svaret på frågan: Ammen durå.
Jo, jag har våldgästat Magdas budgetpromenad när jag var sur på förra regeringen.
I dag däremot ska jag gå ur Svenska kyrkan då Uffes skenäktenskapskärring är en del av korruptionen. Jag kan tyvärr inte sluta betala skatt men jag kan sluta betala kyrkoskatt till en förening som betalar ut lön till en person som sedan tar ut 22papp i månaden för att låta folk arbeta gratis för henne och hennes cirkusclown.

Du generaliserar lite väl mycket och drar kanske inte supernyanserade slutsatser.
Men kul att du gjorde ett försök.

Går du ur Svenska kyrkan pga att du stör dig på Birgitta?
Citera
2026-06-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Du generaliserar lite väl mycket och drar kanske inte supernyanserade slutsatser.
Men kul att du gjorde ett försök.

Går du ur Svenska kyrkan pga att du stör dig på Birgitta?
Och där kom förminskandet. På vilket sätt generaliserar jag? Är det väljarnas försvar eller att både Uffe och Jimmie försnillar skattepengar?
Citera
2026-06-11, 23:59
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ehm, nej. Det har aldrig varit en festlokal för statsministerns familj och släkt. Det är skillnad på att de är på statsministerns fester mot att hålla egna.
Jag tror inte, jag ser.

Bortsett då från att det alltid har varit en rekreations och repressantationsbostad, som statsministern får bruka som han vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Haha ormen. Du sade emot dig själv i ett och samma inlägg.

Nej, av den enkla anledningen att diverse privata fester på Harpsund inte är olagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
För att så fort något sådant händer så fylls alla trådar med folk som säger "ammen asså, Stefan Löfvén gjorde ditten och datten" istället för ett enkel "ja, det var fan kass"

Vilka lagbrott talar du om? När gick de upp till domstol? Vad blev domslutet?

För att det är en enorm skillnad mellan att en statsminister agerar väl inom lagens råmärken, i enlighet med Carl August Wicanders testamente* och som statsministrarna alltid har agerat på Harpsund** och att begå ett lagbrott.

Tage Erlander använde t.ex. Harpsund för både privata fester, studentmottagningar och bröllop inom familjen. T.ex. hans son Bos bröllop. När Ingvar Carlssons dotter gifte sig, var mottagningen också på Harpsund. Senare så gifte sig även Björn Rosengren (som då inte ens satt i regeringen) på Harpsund.

(*) Att Harpsund skulle användas för representation och rekreation.
(**) Vilket är anledningen till att du ytterst få ledande sossar kritisera detta.
Citera
2026-06-12, 00:03
Medlem
Citat:
Jo, jag med kan skapa en tråd som översvämmar forumet just nu men med vinklingen åt andra hållet.

Tidöväljarna och då specifikt SD-väljarna har en hög dubbelmoral.
Men ska betala skatt och vara en god medborgare.
Man ska inte begå brott.
Begår man brott ska man straffa hårdare än tidigare.
Etc
Etc

Men så fort en Tidöpolitiker begår ett brott eller gör något en vanlig medborgare inte ska göra så försvarar ni dem.
Det hänvisas till att Uffe minsann betalade för hönshuset. Jo, när det uppdagades på samma sätt som Monas Toblerone.
Det hänvisas till att man kan göra misstag när både svägerska och barn får låna Harpsund för privata fester.
När det kommer till Allah Åkesson så väller det in kommentarer om att det rör sig om så små summor samt att partiet själva bestämmer vad ee ska göra med sina pengar.

Tidös väljare väljer att blunda, försvara och förminska korruptionen som sker framför deras ögon samtidigt som de medverkar till att medborgarna ska uppvisa en god vandel.

Varför kan ni inte kräva era företrädares avgång på samma sätt ni gör mot andra partier?
Hur kan ni ha så svårt att kritisera era egna företrädare?

Och på svaret på frågan: Ammen durå.
Jo, jag har våldgästat Magdas budgetpromenad när jag var sur på förra regeringen.
I dag däremot ska jag gå ur Svenska kyrkan då Uffes skenäktenskapskärring är en del av korruptionen. Jag kan tyvärr inte sluta betala skatt men jag kan sluta betala kyrkoskatt till en förening som betalar ut lön till en person som sedan tar ut 22papp i månaden för att låta folk arbeta gratis för henne och hennes cirkusclown.

Antingen är du en inbiten vänsterväljare eller så är ovanstående inlägg i princip ett erkännande att du är väldigt lättpåverkad.
Jag kan lova dig att om man gör en tillräcklig djup titt på vilken rikstadsledamot som helst så kommer man hitta en massa skit, korruption, dubbelmoral, fiffel och mygel. Sådan är tyvärr den mänskliga naturen.
Det jag bedömer en regering på är hur de faktiskt regerat. I mitt tycke så ligger de på ett hyfsat betyg, inte bra, inte dåligt men godkänt. Tror jag att vänsterblocket hade gjort eller kommer att göra det bättre? Nej, definitivt inte. Sossarna skulle säkert kunna föra en hyfsad politik på egen hand men med vänstern och miljöpartiet så kommer man tvingas göra en massa usla eftergifter och kompromisser samt en massa symbolpolitik som kommer vara väldigt negativt för landet och dess medborgare.
Men visst, om du vill basera ditt val på den senaste skandalen som media väljer att blåsa upp så är det väl upp till dig
Citera
2026-06-12, 00:18
Medlem
Det är väl lätt att försvara när man har ett ekonomiskt egenintresse i att stödja dessa partier? Går dessutom åt båda hållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in