2026-06-04, 11:39
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
jag blir så jävla förvirrad.
Heter Andreas även Christoffer och Kristian som bor hemma med Maria kallas för Krille?

Ja, precis. Andreas heter Christoffer i andranamn och har bytt tilltalsnamn. Chrille är Christian.
Citera
2026-06-04, 20:35
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
jag blir så jävla förvirrad.
Heter Andreas även Christoffer och Kristian som bor hemma med Maria kallas för Krille?
Haha det är sjukt förvirrande ja, och det är Andreas/Christoffers fel!

Så för att förtydliga:
  • David, född 2007, halv-arab.
  • Andreas, född 2002, fast numera Christoffer efter namnbytet, och han har flyttat ut ja. Jag tar förgivet att han bor i någon form av LSS men jag är inte säker. Kom nyligen ut som homosexuell.
  • Christian/Chrille, född 2000. Bor fortfarande hemma men är typ aldrig med på bild numera. Han är den enda som inte är smällfet och som verkar vara avsevärt mycket snällare och vettigare än övriga.
Citera
2026-06-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Haha det är sjukt förvirrande ja, och det är Andreas/Christoffers fel!

Så för att förtydliga:
  • David, född 2007, halv-arab.
  • Andreas, född 2002, fast numera Christoffer efter namnbytet, och han har flyttat ut ja. Jag tar förgivet att han bor i någon form av LSS men jag är inte säker. Kom nyligen ut som homosexuell.
  • Christian/Chrille, född 2000. Bor fortfarande hemma men är typ aldrig med på bild numera. Han är den enda som inte är smällfet och som verkar vara avsevärt mycket snällare och vettigare än övriga.

Tack för utförligt förtydligande!

Davids farsa är tydligen från Palestina, eller Gaza kanske det blir, iaf Arab som du säger och kanske förklarar hanns låga IQ osv.

Andreas är den mest otippade bögen.
Är dom inte feminina brukar dom väl åtminstone vara lite fräschare utav sig, men men, finns väl alltid dom som inte "passar in".

Chrille är en stabil snubbae, hoppas han finner en kvinna och egenbostad en vacker dag.
Citera
2026-06-06, 19:58
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Davids farsa är tydligen från Palestina, eller Gaza kanske det blir, iaf Arab som du säger och kanske förklarar hanns låga IQ osv.
Haha! Maria är ju inget geni direkt heller Han kanske skaffade barn med henne för att få asyl eller något?
Citat:
Andreas är den mest otippade bögen.
Är dom inte feminina brukar dom väl åtminstone vara lite fräschare utav sig, men men, finns väl alltid dom som inte "passar in".

Chrille är en stabil snubbae, hoppas han finner en kvinna och egenbostad en vacker dag.
Mmm om något så hade jag snarare tippat på att Chrille och David var bögarna!

Vore bra om Chrille träffade någon via nätet typ ifrån något annat land och så att han kunde flytta dit istället
Citera
2026-06-08, 01:00
Medlem
Citat:
Haha! Maria är ju inget geni direkt heller Han kanske skaffade barn med henne för att få asyl eller något?

Haha, ja mycket möjligt!
Men hur många män har hon haft barn med, dom vi sett på video är tre olika fast hon har ju fler barn som är äldre, en annan man där också?

Maria kan nog vara vädligt fertil med samt att hon enkligt egen utsago är en svår person att ha och göra med.
Så kombinationen med plötsligt graviditet samt en svår person får nog dom flesta männen att dra åt sig för att sedan lämna relationen.

Spelade in en udda live här om dagen där det skulle varit någon tjej med i bilden som David då skulle flörta alt dejta enligt alla i chatten och ni reaktionen är... Ja se länken till videon: https://gofile.io/d/R6usfm

Absolut att man kan bli nervös, känna sig pressad osv, men jag tror den överdrivna reaktionen kan bero mycket på att han aldrig haft ett socialt liv direkt med vänner, träffat tjejer, osv.

Jag har väl nämnt min teori innan allt det där sociala men inte att det gällde tjejer såhär svart på vitt.
Citera
2026-06-08, 20:08
Medlem
VonDy2s avatar
Citat:

Mmm om något så hade jag snarare tippat på att Chrille och David var bögarna!

Vore bra om Chrille träffade någon via nätet typ ifrån något annat land och så att han kunde flytta dit istället

Christian Hemmafru är väl så djupt förankrad hos mamma Maria sen år tillbaka?
Skulle han träffa någon, bli av med oskuld, leva eget normalt liv - Vem skulle ta hand om Maria, hemmet och kvarvarande David då???
Jag tror Christian resignerat och accepterat sitt Öde.
I skuggorna, vill inte synas längre. Men ständigt redo med dammsugare/maträtter att serveras till soffbord/in å utserveringar, Marias mediciner etc och övrig service?

Jätte ” dresserad”, och vet att Mamma inte skulle jubla direkt, om han försökte sig på vanligt liv?
Lite Stephen King över det hela. 🙃
Citera
2026-06-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonDy2
Skulle han träffa någon, bli av med oskuld, leva eget normalt liv - Vem skulle ta hand om Maria, hemmet och kvarvarande David då???
I skuggorna, vill inte synas längre. Men ständigt redo med dammsugare/maträtter att serveras till soffbord/in å utserveringar, Marias mediciner etc och övrig service?

Jätte ” dresserad”, och vet att Mamma inte skulle jubla direkt, om han försökte sig på vanligt liv?

Maria skulle klara sig är jag övertygad om men utan Christian tror jag att hon hade tröttnat på David relativt fort.

Åren går och David är snart över 20år men kan antagligen inte göra det enklaste hushållssysslorna själv för att hjälpa till i hemmet.
Grabben kan ju knappt prata, han går fan bakåt i utvecklingen.
Citera
2026-06-08, 21:38
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Haha, ja mycket möjligt!
Men hur många män har hon haft barn med, dom vi sett på video är tre olika fast hon har ju fler barn som är äldre, en annan man där också?

Maria kan nog vara vädligt fertil med samt att hon enkligt egen utsago är en svår person att ha och göra med.

Så kombinationen med plötsligt graviditet samt en svår person får nog dom flesta männen att dra åt sig för att sedan lämna relationen.
Jag minns inte om Andreas/Christoffer och Christian har samma pappa ens? Maria kanske var en överfertil puma som ung, vem vet
Citat:
Spelade in en udda live här om dagen där det skulle varit någon tjej med i bilden som David då skulle flörta alt dejta enligt alla i chatten och ni reaktionen är... Ja se länken till videon: https://gofile.io/d/R6usfm

Absolut att man kan bli nervös, känna sig pressad osv, men jag tror den överdrivna reaktionen kan bero mycket på att han aldrig haft ett socialt liv direkt med vänner, träffat tjejer, osv.

Jag har väl nämnt min teori innan allt det där sociala men inte att det gällde tjejer såhär svart på vitt.
Hahaha fyfan vad synd om honom ändå, han får ju nästan ett psykbryt och Maria bara hånar honom
Citat:

Blir nästan ledsen när jag läste det fetmarkerade, han agerar butler åt sin egna mamma ja
Citera
2026-06-09, 15:56
Medlem
VonDy2s avatar
Citat:
Jag minns inte om Andreas/Christoffer och Christian har samma pappa ens? Maria kanske var en överfertil puma som ung, vem vet

Hahaha fyfan vad synd om honom ändå, han får ju nästan ett psykbryt och Maria bara hånar honom

Blir nästan ledsen när jag läste det fetmarkerade, han agerar butler åt sin egna mamma ja

Ja visst blir man lite ledsen. För Chrille verkar ju vara en reko kille. Han ser trevlig ut,är duktig i köket/hemmet,på att fixa och dona. Inte gapig som de två andra utan lite lågmäld och lugn.
Förtjänar så mycket mer, än att bara vara passupp hos sin mamma.
Ett eget liv.
Citera
2026-06-10, 09:39
Medlem
Citat:
Min första tanke var att kanske hon hade sin sista förälder i livet som avlidit och skänkt henne ett saftigt arv.
Men har hon kanske blivit beviljad skuldsanering? Jag vet iofs inte hur det fungerar.

Om inte annat får jag väl ringa kronofogden igen och stämma av om hon har lika många skulder kvar till de rättsliga målen nog har stått henne dyrast.

Jag har bara stämt av vad Marias skuld är idag som ligger på: 144 080kr

Får återkomma om ett halvår typ för att se om skulderna ökar eller inte.
Citera
2026-06-11, 17:56
Medlem
VonDy2s avatar
Citat:
Jag har bara stämt av vad Marias skuld är idag som ligger på: 144 080kr

Får återkomma om ett halvår typ för att se om skulderna ökar eller inte.

Alltså inte semesterresa till Ullared i år heller?
Trist att David inte kan bidra med något! Han borde ju kunnat ut i sysselsättning?
Med ngn form av bidragslön?
Citera
2026-06-11, 21:06
Medlem
Citat:
Alltså inte semesterresa till Ullared i år heller?
Trist att David inte kan bidra med något! Han borde ju kunnat ut i sysselsättning?
Med ngn form av bidragslön?

David borde ha alla möjligheter att kunna jobba och bjuda sin mamma på någon enkel resa osv.

Men jag vill minnas att han swishar henne pengar för deras Netflix, eller tvärtom, för att undgå utmätningen ner till varje krona.

Christian finns ju också med i bilden, men hanns bidrag är väl att ta hand om hushållet och allt där till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in