2026-06-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Svenskar har haft slöjor i alla tider, och eftersom vi är ett av världens mest liberala länder kan du inte stå och säga att klädesplagg ”inte hör hemma i Sverige”, som om vi har en lång tradition av auktoritära klädesförbud, lol.

Det är faktiskt sådana som du som vill kontrollera kvinnors klädsel som inte hör hemma här.
Jag går inte med på att Sverige är liberalt.
Jag störs av det och jag får uttrycka det hur mycket jag vill. Vi har yttrandefrihet i detta landet. Passar det inte dig kan du flytta härifrån.
Citera
2026-06-11, 20:58
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
Du seglar under falsk flagg, ditt fascistyngel. Du använder minoriteter som ursäkt för att skaffa dig personligt tolkningsföreträde men jag tror faktiskt att din tid är över. Du leder inte samtalet längre, samhället har tröttnat på såna som du.

Men du kan ju alltid gå till närmaste moské och söka sympatier? Det funkar säkert jättebra.

Gäsp, stödet förslaget har lågt, det innan eventuella rättsliga prövningar, jag känner medvind kära vän.
Blotta tanken över att jag skall fråntas rättigheten att vara burkatrans p.g.a. ett gäng inpissade sverigedemokraters feberfantasier får mig att krysta några bruna vänner till er ära.
Citera
2026-06-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Handen på hjärtat nu, ni som brinner för ett slöjförbud, hur mycket bryr ni er om muslimska kvinnor, egentligen?

Egentligen lika lite, men fördelen är ju faktiskt att med ett slöjförbud, så kommer det förmodligen bli ungefär ganska så jämställt bland kvinnorna när det gäller ex. gruppvåldtäkter för när hörde du senast om någon i slöja som råkade ut för det?
Citera
2026-06-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyzyx
Om detta går igenom kommer det bara innebära än mindre frihet för dessa kvinnor då männen kommer att förbjuda kvinnorna att gå ut överhuvudtaget. SD måste bort.

Vilket konstigt inlägg.

Du beskriver verkligheten för många muslimska kvinnor på ett bra sätt om hur de tvingas gå och dölja sig på grund av muslimska män men ändå så drar du slutsatsen att det är SD som är problemet? Verkligen konstigt.
Citera
2026-06-11, 21:01
Medlem
Klarlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
Slöja är inget vanligt klädesplagg. Det handlar om förtryck & förnedring. Det är män som skapat den för att kontrollera flickor & kvinnor. I Iran är det lag på att bära slöja men ändå vägrar många kvinnor bära den.
Det finns muslimska kvinnor som kompromissar och bär denna mindre huvudbonad. För min del accepterar jag det men det är på gränsen.
https://images.nexusapp.co/assets/8e/8b/a4/190012977.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Säg det till varenda katolsk nunna som inte skulle få för sig att visa sig utan sin...
Nunnor bär sina plagg i högsta grad frivilligt.
Det gör inte burkabrudarna.
Citera
2026-06-11, 21:01
Medlem
John.Walkers avatar
Bara för muslimerna att klä sig i svenska folkdräkter.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_folkdr%C3%A4kter

Eller ska Åkesson och SD förbjuda svensk kultur för att göra Israel och sionisterna nöjda?
Citera
2026-06-11, 21:02
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
Nunnor bär sina plagg i högsta grad frivilligt.
Det gör inte burkabrudarna.

Hur många muslimska kvinnor har du pratat med?
Citera
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Bara löst snack.
Men, i praktiken är det jättebra.
Återvandringsbidraget blev inte som man hoppats på, det blev inget större napp.

Men, om man förbjuder hijab.. Då kanske en och annan resväska packas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Svenskar har haft slöjor i alla tider, och eftersom vi är ett av världens mest liberala länder kan du inte stå och säga att klädesplagg ”inte hör hemma i Sverige”, som om vi har en lång tradition av auktoritära klädesförbud, lol.

Det är faktiskt sådana som du som vill kontrollera kvinnors klädsel som inte hör hemma här.
Det har kommit alldeles för många utlänningar hit. Och främst musliner. Vi är så trötta på att se dom överallt man än vänder sig.
Vi gör det vi kan för att slippa se dem. Och ännu fler. Det enda man kan göra åt det är att fortsätta rösta på SD.
Du ska inte bestämma vad jag ska tycka och tänka. Det är bara för dig att acceptera att det finns miljontals svenskar som inte vill ha utlänningar här. Och det har vi all rätt att tycka. Vi är fler än er.
Citera
2026-06-11, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så du vill förbjuda slöjan som någon slags hämnd för att du stör dig på muslimer?

Till en början, ja.

Islam hör inte hemma i Sverige, vi behöver inte Islam.
Citera
2026-06-11, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Som sagt. De jag känner säger alla likadant, och de säger att alla som kommit hit säger så: man vill leva i ett demokratiskt land, man vill inte leva i religiöst förtryck, man vill inte att Sverige ska bli som det land man flytt från.
Om du visste hur många gånger jag på utvecklingssamtal hört pappor säga ”jag vill att min dotter ska studera och utbilda sig, för det hade hon inte haft stora möjligheter till i vårt hemland”.

Och när du nu tog upp Afghanistan. Flera av de killar och tjejer som kom hit var inte läs- och skrivkunniga. Flera av dem hade förlorat bägge föräldrarna. För dem blev svenska som ett modersmål, när de knäckt läs- och skrivkoden. Hade de stannat kvar i Afghanistan kanske de inte levt i dag, eftersom de inte ville acceptera den religiösa diktaturen.

Förklara varför 80% av alla muslimer i väst vill införa Sharia i landet dom flytt till?
Citera
2026-06-11, 21:06
Medlem
heliotrops avatar
Skitbra🙌 Sverige och slöja går inte ihop!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in