Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Symbolpolitik från känslostyrda låtsasjämställdister.
SD:s jämställdhetstaleskvinna "vet" att flickor och kvinnor tvingas bära dessa slöjor. Ven tvingar dem och hur vet man detta? Har man frågat varenda en? Det finns ingen tvingande slöjlag och den som tvingas av någon har lagen om olaga tvång på sin sida. Det enda SD vill är att försvaga den lagen och göra staten till en förtryckare av folket, som i vilken diktatur som helst.
Frivillighet är vägen framåt och det fordrar inget mer av politikerna än att de låter bli att lägga sig i hur folk väljer att leva sina liv så länge som den livsföringen inte skadar andra.
Jag kommer aldrig att rösta på SD men jag tycker
absolut att slöjan är en symbol för förtryck!
I sommar när det är riktigt varmt och svettigt tycker jag att du ska notera hur de slöjbärande kvinnorna och flickorna "väljer" att fortfarande bära heltäckande kläder från topp till tå. Jag har sett män i shorts som går på stranden bredvid sin fru som fortfarande är heltäckt och som sedan sitter fullt påklädd i sanden och svettas medan han badar. Skulle man se att kvinnorna med slöja får lufta sina kroppar i en sval sommarklänning när de vill så kan man diskutera frivilligheten i att bära slöja men så länge dessa kvinnor inte ens får ha bara armar på sommaren så är de förtryckta - måhända hjärntvättade till att tro på att kvinnor syndar om de klär sig bekvämt medan männen får göra som de vill, men ändå!