2026-06-11, 20:30
Medlem
Lag om modellen på huvudbonad. Får jag ha schalett om jag visar litet hår? Eller om jag inte är muslim? Flytta till ett annat land? Jag hade schalett i Sverige innan SD och KD fanns.
Citera
2026-06-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruktfabrik
https://www.sverigesradio.se/artikel/sd-vill-infora-slojforbud-i-sverige

Fy fan villket vidrigt förslag, har aldrig varit en stark sd-hatare men det är den är typen av förslag som kommer göra mig till det.
Varför är det så viktigt för dig att kvinnor ska bära burka? Så viktigt att du blir en stark sd-hatare?
Citera
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
Slöja är inget vanligt klädesplagg.

Vem äger rätten att definiera vad som kan betraktas som plagg kvinnor får bära?
Punkare är en annan grupp med avvikande klädsel, vi ser vart fascisterna vill ta samhället.
Citera
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
När Tidögänget försöker locka tillbaka väljare genom vänsterpolitik som halverade priser på lokaltrafik och tillbakadragande av förslaget om 13-åringar i fängelse, gör SD tvärtom och föreslår talibanfasoner 😂

De vill ha moralpoliser ute på gatorna som kontrollerar folks klädsel? 😂

Det handlar ju om att de vill signalera vilka värderingar som ska råda i Sverige. För övrigt drogs förslaget om 13-åringar i fängelse tillbaka för att man förstod att det saknades stöd i riksdagen och inte för att ”locka väljare genom vänsterpolitik”. Reducerade priser i lokaltrafiken är ett sätt att tillfälligt hjälpa folk då många har ökade levnadskostnader pga av världsläget i nuläget.
Citera
2026-06-11, 20:33
Medlem
Handen på hjärtat nu, ni som brinner för ett slöjförbud, hur mycket bryr ni er om muslimska kvinnor, egentligen?
Citera
2026-06-11, 20:33
Medlem
Duvlorts avatar
"Sverigedemokraterna vill se ett förbud mot slöja i Sverige.
För Fardowsa Adam är förslaget ett angrepp på hennes rätt att själv välja hur hon klär sig."

"Vad gör du om det blir ett förbud?

– Jag får flytta härifrån, helt enkelt. Tyvärr."

Ajdå, det var ju inte bra...

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/sd-vill-infora-slojforbud-fardowsa-bar-sloja-varje-dag.584e6e7e-93d0-4bcc-8f26-e66a2739260a
Citera
2026-06-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Vem äger rätten att definiera vad som kan betraktas som plagg kvinnor får bära?
Punkare är en annan grupp med avvikande klädsel, vi ser vart fascisterna vill ta samhället.

Punkarna förtrycker inte sina kvinnor heller. Det handlar om att förbjuda förtryck.

Men sånt gillar ju ni på vänsterkanten, framförallt Islamistiskt förtryck så jag är inte förvånad att du känner som du gör.
Citera
2026-06-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
vi ser vart fascisterna vill ta samhället.
Och ändå är du beredd att dö för deras rätt att behandla sina kvinnor som boskap? Är du säker på att du är på rätt sida om förtryckarstaketet? Morgondagens fascister kommer att kalla sig anti-fascister, tänk att det behövde bevisas…
Citera
2026-06-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Handen på hjärtat nu, ni som brinner för ett slöjförbud, hur mycket bryr ni er om muslimska kvinnor, egentligen?
Hur mycket bryr DU dig om kvinnor, egentligen? En feminist som slåss för kvinnors rätt att studsa mellan näven och spisen, trodde aldrig att jag skulle uppleva något så skruvat. Låt mig gissa, du tror även att regnbågsislam är verklighet? Kweerz 4 Pallästajn, bruh… 👍🏻
Citera
2026-06-11, 20:41
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Punkarna förtrycker inte sina kvinnor heller. Det handlar om att förbjuda förtryck.

Men sånt gillar ju ni på vänsterkanten, framförallt Islamistiskt förtryck så jag är inte förvånad att du känner som du gör.

Ska vi förbjuda förtryck ligger SD i första rummet.

Förslaget faller redan ihop mot religionsfriheten, därefter på varje individs självklara rätt att välja klädsel oavsett vad SD-männen tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
Och ändå är du beredd att dö för deras rätt att behandla sina kvinnor som boskap? Är du säker på att du är på rätt sida om förtryckarstaketet? Morgondagens fascister kommer att kalla sig anti-fascister, tänk att det behövde bevisas…

Om de smutsiga sverigedemokraterna varit mån om kvinnor i allmänhet, invandrade kvinnor i synnerhet skulle de knappast vara högerextremister. Något stämmer inte, SD är inte för jämställdhet, de är inte feminister och de absolut inte för minoriteters rättigheter.
Det osar katt.

Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
Burkabrudarna har inte valt sin klädsel.

Det vet du inte, fast det kvittar, de får ändå ingen chans att föra sin talan, som sig bör i ett fascistiskt samhälle.
Senast redigerad av Brunafingrarna 2026-06-11 kl. 20:46.
Citera
2026-06-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
Hur mycket bryr DU dig om kvinnor, egentligen? En feminist som slåss för kvinnors rätt att studsa mellan näven och spisen, trodde aldrig att jag skulle uppleva något så skruvat. Låt mig gissa, du tror även att regnbågsislam är verklighet? Kweerz 4 Pallästajn, bruh… 👍🏻
Handen på hjärtat var inget för dig alltså.
Citera
2026-06-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
bra förslags som aldrig kommer genomföras ändå. bara luft

Inte bara det.

Jimmie Judas vågar inte ta i problemet med kosher-folket eftersom han arbetar för dem. Han bokstavligen var i Israel och kysste muren. En man vars parti arbetar för fienden kan aldrig genomföra annat än symbolpolitik.

Han attackerar muslimer men det är inte muslimerna som ligger bakom massinvandringen, pride, trans-rörelsen, feminism, feminiseringen av svenska män, fake news, falska och påhittade vaccin, påhittade klimathot, alla krig osv.

De han arbetar för gör det.

#AFS2026
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in