Citat:
Ursprungligen postat av
Pinnz
Hej killar på flashback.
Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.
Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.
Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.
Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!
Vissa antar väll du äter p-piller och förväntar att du säger till om du inte gör det.
Kanske alla andra tjejer har gjort det, så för killarna är det en norm.
Någon kanske skiter i det helt.
Någon kanske tycker det är ok om båda är sjukdomsfri och anser det vara normalt då, vilket det rimligen är biologiskt.
Någon kanske vill ha barn.
Osv
Det finns inte 1 anledning och det borde du förstå om du är vuxen och normalbegåvad. Så vi får anta du är 18 år då det är snurrigt med alla tankarna för de flesta tjejer. Även om det aldrig blir riktigt bra senare heller
Är du en Feminazi som tror världen snurrar runt dig och det är fel på alla andra men du förstår ingenting ?