Vad gör alla nu? Är det dags för påfyllning eller ska vi ner ännu mer?
Det är sommar. Varit så här varenda sommar sen Bitcoin funnits i stort sett. Så jag väntar på hösten. Vad priset är nu i mitten på juni ser jag som rätt ointressant. Jag har hållt mig borta från att kolla priset. Av allt jag ändå läst om att det gått dåligt osv. så trodde jag vi var på typ 40k. Men kollade priset idag för första gången på typ en månad och kände lugn. Att folk investerar i AI och annat istället för Bitcoin ser jag inte som något negativt i det långa loppet för Bitcoin. Det kommer gå lite hand i hand i framtiden spår jag. Så jag sitter lugn i båten. Om det är läge att köpa mer vet jag inte dock. Kanske det men jag är redan fullt investerad.
Vad gör alla nu? Är det dags för påfyllning eller ska vi ner ännu mer?
Jag följer min plan B som jag nämnt tidigare och just nu är jag inne i tredje fasen: köp 1 gång per vecka fram till och med vecka 42.
Jag köpte för 20% av min budget vid 69.420.
Kommer köpa 20% igen vid 63800 som är 10% ifrån 200WMA.
Sen 20% igen vid 200WMA på 58k.
Efter det delar jag den näst sista 20% på antal veckor som är kvar till mitten av oktober i år och kör DCA.
Den sista 20% går jag in med i mitten av oktober, antingen all in eller DCA om det inte kommit en black swan eller någonting smaskigt som gör att det blir ett väldigt bra köpläge.
Hade varit kul att köpa på 42069 också men vi får se.
Utöver det så har jag alltid en DCA igång som köper varje dag på Strike.
Och utöver det så köpte jag även för en klumpsumma vid 59.200 dollar som var utanför budgeten på de andra två. Planerar att köpa ännu mer utanför den budgeten om det blir billigt och känns bra i magen.
Och för att svara på om vi ska ner mer så skulle jag säga 50/50. Hoppas på det
Senast redigerad av HAJST 2026-06-11 kl. 16:30.
Det måste vara dina enorma köp som tryckte kursen så högt upp
Varför skriver du aldrig i tråden när du säljer dina bitcoin? För det gör du ju uppenbarligen.
Jag har skrivit om mina tre bitcoinresor under 2025 (till större delen betalade direkt med bitcoin, se t.ex. travala.com) och en ganska betydande husrenovering samma år, vilken bekostades genom bitcoinförsäljningar på hodlhodl.com, samma dygn som fakturan skulle betalas.
Någon regelrätt försäljning för att få mer fiat har jag inte ägnat mig åt, någonsin, utan endast försäljning när det tarvats för direkta fiatutgifter av detta slag vilka inte kan betalas direkt med bitcoin.
Jag försöker snarare minska mängden fiat, från en redan låg andel av hela kapitalet, men jag vill inte överbetala för bitcoin, varför jag tillämpar en köpstrategi som nog är uppenbar vid det här laget för alla som har tagit till sig grundskolematematiken
men som förefaller vara outgrundlig för just dig
:
- Köp för x kr per dag under 70k USD
- Köp för (x + 5x) kr varje dag under 200 veckors glidande medelvärde (i dag drygt 61900 USD)
Och efter detta undantag kommer jag att återgå till att helt sonika inte läsa din inlägg, vilka inte tillför något för någon men som kanske kan förvirra någon enstaka användare.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-06-12 kl. 13:00.
Jag har skrivit om mina tre bitcoinresor under 2025 och en betydande renovering samma år, vilken bekostades genom bitcoinförsäljningar på hodlhodl.com, samma dygn som fakturan skulle betalas.
Du sysslar med skattebrott alltså, utöver att vara helt obildad.
”Bitcoinresor”
Citat:
Någon regelrätt försäljning för att få mer fiat har jag inte ägnat mig åt, någonsin.
Jo då, som när du ville betala din faktura ovan (svart).
Citat:
jag vill inte överbetala för bitcoin, varför jag tillämpar en köpstrategi som nog är uppenbar vid det här laget för alla som har tagit till sig grundskolematematiken
Tyvärr är det din låga bildning som gör att du inte förstår när någon gör sig lustig över din oförmåga att uttrycka siffror på ett entydigt sätt.
Men det låter hursomhelst som att du inte ens är i närheten av 99,9% investerad i bitcoin som du har påstått.
Citat:
Och efter detta undantag kommer jag att återgå till att helt enkelt inte läsa din inlägg, vilka inte tillför något för någon men som kanske kan förvirra någon enstaka användare.
Det måste svida rejält att någon skribent inte stryker dig medhårs utan konstant avslöjar dina pseudointellektuella resonemang och rena dumheter.
Apropå det så har det för övrigt varit väldigt tyst från din sida vad gäller citat och videoklipp med sektledaren Saylor. Hur kommer det sig, tro?
Jag har skrivit om mina tre bitcoinresor under 2025 (till större delen betalade direkt med bitcoin, se t.ex. travala.com) och en ganska betydande husrenovering samma år, vilken bekostades genom bitcoinförsäljningar på hodlhodl.com, samma dygn som fakturan skulle betalas.
Någon regelrätt försäljning för att få mer fiat har jag inte ägnat mig åt, någonsin, utan endast försäljning när det tarvats för direkta fiatutgifter av detta slag vilka inte kan betalas direkt med bitcoin.
Jag försöker snarare minska mängden fiat, från en redan låg andel av hela kapitalet, men jag vill inte överbetala för bitcoin, varför jag tillämpar en köpstrategi som nog är uppenbar vid det här laget för alla som har tagit till sig grundskolematematiken
:
- Köp för x kr per dag under 70k USD
- Köp för (x + 5x) kr varje dag under 200 veckors glidande medelvärde (i dag drygt 61900 USD)
Och efter detta undantag kommer jag att återgå till att helt sonika inte läsa din inlägg, vilka inte tillför något för någon men som kanske kan förvirra någon enstaka användare.
Det här förtar ju inte på något sätt att du troligen har ljugit om hur investerad du är i BTC.
Om du INTE har ljugit: Varför håller du på och i inlägg efter inlägg låtsas som om du har en relevant köpstrategi när dina tillgångar redan är 99,9% i BTC? Det innebär ju att det är dina tidigare köp och på vilka nivåer de har skett som avgör hur väl din strategi har fungerat. Med all sannolikhet har du inte lyckats bättre än HODL-idolen Saylor som är rejält under vatten i nuläget.
Men fortsätt, för all del, att försöka lura nytillkomna i tråden att du håller på att göra relevanta köp just nu så att du kan skryta om ifall BTC når över 80k igen ...
Det här förtar ju inte på något sätt att du troligen har ljugit om hur investerad du är i BTC.
Om du INTE har ljugit: Varför håller du på och i inlägg efter inlägg låtsas som om du har en relevant köpstrategi när dina tillgångar redan är 99,9% i BTC? Det innebär ju att det är dina tidigare köp och på vilka nivåer de har skett som avgör hur väl din strategi har fungerat. Med all sannolikhet har du inte lyckats bättre än HODL-idolen Saylor som är rejält under vatten i nuläget.
Men fortsätt, för all del, att försöka lura nytillkomna i tråden att du håller på att göra relevanta köp just nu så att du kan skryta om ifall BTC når över 80k igen ...
Ett undantag för dig också då.
Jag har aldrig skrivit 99,9 procent utan det är något du har hittat på själv.
På nuvarande prisnivåer handlar det snarare om något i stil med (har inte räknat efter) i storleksordningen nittiofem procent bitcoin (hodl-position), ett par procent fysiska ädelmetaller och på sin höjd någon procent fiat.
Vet inte varför du tycker att det är viktigt att jag ska gå bort från trådämnet i varje inlägg och skriva vad jag gör med det kapital jag redan har räddat undan och inte trejdar med.
Du och vem det vara månde får för övrigt gärna tro att jag ligger minus på min hodl-position mätt i fiat, det rör mig inte i ryggen.
Det relevanta i den här tråden är snarare min köpstrategi. Om du inte vill ta del av den föreslår jag att du gör som jag med dina inlägg (med detta undantag) och helt enkelt försöker låter bli att läsa dem.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-06-12 kl. 14:23.
Det ligger ju i sakens natur att alla bagholders pumpar ut budskap om köpläge i ”tillfällig dipp”, för att hejda fallet som förr eller senare fortsätter nedåt. Finns ju noll och inget värde i bitcoin, med FOMO och Greater Fools-beteenden som enda prisdrivare. Nu gick proppen ur ETF-marknaden och av drömmarna om de statliga massköpen bidde det inget, så då måste det börja trummas ut budskap om svaga händer och köpläge igen, same as it ever was.
Det ligger ju i sakens natur att alla bagholders pumpar ut budskap om köpläge i ”tillfällig dipp”, för att hejda fallet som förr eller senare fortsätter nedåt. Finns ju noll och inget värde i bitcoin, med FOMO och Greater Fools-beteenden som enda prisdrivare. Nu gick proppen ur ETF-marknaden och av drömmarna om de statliga massköpen bidde det inget, så då måste det börja trummas ut budskap om svaga händer och köpläge igen, same as it ever was.
Ja, och alla vet ju att Flashbacks kryptoforumdel är en utomordentlig plattform för att försöka pumpa upp priset på en biljondollar-tillgång som bitcoin...
Avslutningsvis vill jag påstå att varken guld eller silver inte heller är att betrakta som någon safe haven i tider av oro.
Ifall någon trodde det..
Det lutar starkt att vi går mot en mångårig recession.
När har guld rasat under kriser? Silver är inte lika stabilt och mer skrymmande.
Många förstår inte guld, det är inte en spekulationsvaluta, utan ett skydd över generationer.
Det är bättre att jämföra Bitcoin med andra spekulationspapper som aktier EFT:er eller liknande, med skillnaden att Bitcoin har inget underliggande värde. Bitcoin har inte heller varit med om en riktig kris. Så det går inte att säga vad som skulle hända då. Hela jämförelsen med guld är bara tagen ur luften och ett falskt försäljningsargument. Inte heller är EFT:er för guld, guld. Det är bara ett papper som man spekulerar i.
Ja, och alla vet ju att Flashbacks kryptoforumdel är en utomordentlig plattform för att försöka pumpa upp priset på en biljondollar-tillgång som bitcoin...
Många bäckar små. Det handlar nog främst för dig och övriga att försöka övertyga er själva, än något annat.
Men det som är uppenbart är att de argument och "nyheter" som ni postar här är exakt de som cirkulerar på kryptotwitter och dylikt.
Vad gäller ditt bitcoininnehav så har du självsäkert skrivit bl a följande:
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Min fiatexponering var lyckat nog lägre än vanligt precis nu vid den senaste lilla rusningen. Blott i storleksordningen 0,15 promille av portföljen var placerad i fiat senaste veckan.
Dvs, du har bråkdelar av en promille av din förmögenhet att köpa bitcoin för under din så kallade "DCA".
Redan år 2024 hade du över 99% exponering och vi får anta från dina utsagor att den andelen har ökat avsevärt sedan dess:
Citat:
Innan jag upptäckte bitcoin brukade jag köpa guld för fiatöverskottet. Numera är det bitcoin som gäller. Cirka 99 procent av min portfölj utgörs numera av bitcoin. Några få promille eller så utgörs av fiat.
Här försöker du påskina att ditt bitcoininnehav skulle vara värt i storleksordningen tiotals eller hundratals miljoner:
Citat:
har sålt ett par promille så att jag klarar mig på fiat ett tag.
Ändå känner du dig tvungen att följa samt kommentera bitcoinpriset dagligen, samt noggrant påbörja din DCA så fort du upplever priset som billigt
Det är uppenbart att dina historier helt enkelt inte går ihop.