Citat:
Ursprungligen postat av
Katki
Det har höjts i omgångar. Vilket är illa nog. Sedan höjde man mycket mer vilket skapat en kedjereaktion av höjningar som är kraftig. Från typ 1800 till 3800 på några år. Det är mycket för äldre, utsatta och fattiga som man gjort ännu mer fattiga genom försämrad välfärd, försämrade trygghetssystem, ökad arbetslöshet och slaktad akassa, ersättningar med mera.
Ja men det handlar fortfarande om några hundralappar i månaden. Men vilka är det som är utsatta och fattiga? Varför är dessa utsatta och fattiga. Jo lata jävlar som är vana vid att få allt på silverfat. Folk som kräver sin rätt hela jävla tiden utan att ha några som helst skyldigheter, bidrag, bidrag och åter bidrag!
Jag gick ut gymnasiet med nästan IG I alla ämnen. Jag har inte läst upp några betyg, så du kanske fattar hur jävla dum i huvudet jag är.
Lik förbaskat har jag haft jobb sedan ett år efter min student (valde själv att chilla ett år efter studenten). Men annars har jag fan masat mig till ett jobb varenda jävla dag!
Hur kan detta komma sig? Jo för jag vill jobba, thats it!
En kompis till mig är långtidssjukskriven nu och får ca 12000kr i A-kassa. Vi pratade om att den hade gått ner kraftigt och jag frågade hur han klarade sig, när han var van i att få ut 23-24k efter skatt. Men det var inga som helst problem. Han kanske inte kunde köpa allt det han ville. Men han hade mat och tak över huvudet. Och det är exakt så det ska vara.
Jobbar du, ska du kunna ha det gott. Är du hemma och går på A-kassa, så ska du få så du klarar dig.
För några veckor sedan kollade jag på Lyxfällan. Där fick man skåda Mia 35år. Sjukpensionär och kommer aldrig mer jobba i sitt liv. Med alla bidrag denna kvinna hade, så fick hon ut mer än mig, hon fick ut 29500kr. Fattar du? Tycker du att det är rätt? Nu var kanske 3000kr utav dessa underhåll ifrån något x. Men ändå! Tycker du på riktigt att det är rimligt?
Dessutom har nuvarande regering gjort mycket för dom äldre.
•Sänkt skatter
•Dom gynnas utav elstöd och gasstöd
•Utökat tandvårdsskydd
•Dom har ökat tryggheten i äldreomsorgen
•Jobbar mot ålderism
• Många gynnas även utav dom kraftigt sänkta bränslepriserna
Du tror också att arbetslösheten beror på nuvarande regering?
Detberor på lågkonjunktur, demografiska faktorer (många traditionella jobb har försvunnit), matchningsproblem. Sen är dagens unga totalt värdelösa. Vi har haft 6st nya hos oss alla födda 03-06, två av dessa lyckades behålla sina jobb och få förlängt, och vårt företag skriker efter folk. Dagens unga tror att man ska få allt gratis, och det är inte pågrund av den nya regeringens uppfostran.
Slutsats. Jimmie har visserligen tappat mycket utav mitt förtroende. Då SD har svikit mig för den anledningen till att jag rösta på dom. Ut ur EU, invadringsstopp och inte gå med i NATO.
Helt seriöst, den partiledare som jag har störst förtroende för och ser upp till är Nooshi Dadgostar. Hon var den ända som hade kuk nog till att kräva folkomröstning i bland annat Nato inträdet.
Men nu är jag en "traditionell" arbetare. Och där är inget som gynnar mig som det, utav den röd/gröna sörjan. Med den nuvarande regering är jag en vinnare.
Så det finns inget som helst anledning för mig att rösta röd/grönt.
Jag är som sagt en arbetande 2 barns-far.
Kan du nämna något för mig, som skulle göra MITT liv bättre med en röd/grön regering?