2026-06-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Berätta hur den typen av förtryck fungerar.
Du, din kommentar bevisar att det är ingen ide att förklara, du skulle inte förstå.
Jag gjorde nämligen det i mitt inlägg.

Mvh Sur-far
Citera
2026-06-11, 18:37
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Det var sjaletter, en jävla skillnad.

Det är ingen jävla skillnad. Ska de som har slöja byta till hucklen? Kommer det att godkännas?
Citera
2026-06-11, 18:39
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Japp och vill vi inte ha islam hit och då är det dags att kräva religionsfrihet för att slippa se slöjor, bönematter och flickor som inte får bada..
Religionsfrihet?
Det är bankrupt moralistiska idéer som härstammar ur liberalismen som alltid skall vara progressiv till vilket pris som helst. Dessa idéer förstör västvärldens civilisation.
Sverige är ett kristet land, varför skall främmande religioner få inkräkta i vårat land?
Varför skall främmande folk och religioner åtnjuta några friheter i Sverige öht?
Stig in i verkligheten kompis

Importen av dessa människor var ett elakt utplanterat sabotage mot Sverige och resten av västvärldens länder från första instans.
Senast redigerad av StormuftinMagda 2026-06-11 kl. 18:41.
Citera
2026-06-11, 18:41
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Religionsfrihet?
Det är bankrupt liberal moralistiska idéer som förstör västvärldens civilisation.
Sverige är ett kristet land, varför skall främmande religioner få inkräkta i vårat land?
Varför skall främmande folk och religioner åtnjuta några friheter i Sverige öht?
Stig in i verkligheten kompis

Importen av dessa människor var ett elakt utplanterat sabotage mot Sverige och resten av västvärldens länder från första instans.

"Sverige är ett kristet land" och "Stig in i verkligheten kompis" är en helt fantastisk kombination.
Citera
2026-06-11, 18:43
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Öh, så vi ska ignorera dessa +80M hinduer som Islam mördade i Muhammeds namn?

Och när Islam nästan erövrade hela Europa? Tog över MENA?

Hitler är bara ett spädbarn i jämförelse med Muhammed.

Du måste ju trolla. Med den logiken så står kristendomen för fler döda än Islam. man behöver inte vara ett geni för att lista ut det eller googla. Islam är bara i ett stadie som kristendomen har passerat.
Citera
2026-06-11, 18:43
Medlem
Det är helt rätt. Vi måste göra allt vi kan för att Sverige ska vara en så oattraktiv plats som möjligt för dessa människor. Vi måste även göra halalslakt olagligt.
Citera
2026-06-11, 18:44
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graceless
"Sverige är ett kristet land" och "Stig in i verkligheten kompis" är en helt fantastisk kombination.
Staten och kyrkan är separerad, men kulturellt och historiskt sett så har Sverige varit ett kristet land sedan medeltiden.
Dock har småhattarnas marxism och massimport av muselmaner deformerat landet till oigenkännlighet.
Det är ju det som måste åtgärdas med återvandring, inte sionistisk symbolpolitik där man vill förbjuda klädesplagg.
Sverige definieras fortfarande som ett kristet land.

Så så lille bubben
Citera
2026-06-11, 18:45
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktfabrik
https://www.sverigesradio.se/artikel/sd-vill-infora-slojforbud-i-sverige

Fy fan villket vidrigt förslag, har aldrig varit en stark sd-hatare men det är den är typen av förslag som kommer göra mig till det.
Huvudduk var vanligt i Sverige för 100 år sedan. På den tiden var den standard att bära en huvudbonad. Fattiga bönder och arbetare hade inte råd med hattar, så fick de bli en duk i stället. Ska Jimmie Nazist förbjuda detta också?
Citera
2026-06-11, 18:45
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Hjärntvättade sedan Umars tid på jorden.

Har du läst berättelsen hur Umar satte slöjan på muslimas?

Citat:
Ursprungligen postat av 0hnePixel
Och du tror du får ett ärligt svar?

Hederskultur är bara hittepå enligt dig?

Citat:
Ursprungligen postat av graceless
Du har fel och SD-are har rätt. Det är helt obegripligt att personer som tror på något kan VÄLJA att ha på sig något i ett demokratiskt land. De lossas som att vi bor i Afghanistan

Varifrån har ni fått era kunskaper om islam?
Känner ni någon muslim?
Pratar ni med någon muslim?

Jag känner personligen flera muslimer. Som vänner och som arbetskamrater. Och vi har en ingift muslimsk man i släkten. Han tvingar inte sin fru, en kusin till mig, att konvertera eller ha huvudduk.

Den familj som jag berättade om känner jag mycket väl.
Mamman i familjen har alltså huvudduk, den 19-årliga dottern har det inte.
Om det är fråga om tvång, hedersförtryck etc, varför tillåter då mannen att dottern låter bli att ha huvudduk?

Och i skolan; en del tjejer har huvudduk, andra inte. På utvecklingssamtal kommer ofta både mamman och pappa för att höra hur det går för dottern. I del familjer har mamman inte huvudduk, i andra har hon det. Det är upp till en själv hur man vill göra.
Citera
2026-06-11, 18:46
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Det är helt rätt. Vi måste göra allt vi kan för att Sverige ska vara en så oattraktiv plats som möjligt för dessa människor. Vi måste även göra halalslakt olagligt.

Halalslakt är inte tillåten i Sverige!
Citera
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakerbock
Håller med dig till fullo. Men det stavas schalett.
Vänligen
The computer says Noooo!
Sjalett är en liten huvudduk och är en diminutivform av sjal. Sjaletten består av ett trekantigt eller vikt kvadratiskt tygstycke, exempelvis en snusnäsduk, som bärs som huvudduk genom att knytas i nacken eller under hakan. Sjaletten dök upp i modet omkring 1800.[1]
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Varifrån har ni fått era kunskaper om islam?
Känner ni någon muslim?
Pratar ni med någon muslim?

Jag känner personligen flera muslimer. Som vänner och som arbetskamrater. Och vi har en ingift muslimsk man i släkten. Han tvingar inte sin fru, en kusin till mig, att konvertera eller ha huvudduk.

Den familj som jag berättade om känner jag mycket väl.
Mamman i familjen har alltså huvudduk, den 19-årliga dottern har det inte.
Om det är fråga om tvång, hedersförtryck etc, varför tillåter då mannen att dottern låter bli att ha huvudduk?

Och i skolan; en del tjejer har huvudduk, andra inte. På utvecklingssamtal kommer ofta både mamman och pappa för att höra hur det går för dottern. I del familjer har mamman inte huvudduk, i andra har hon det. Det är upp till en själv hur man vill göra.

Jag läser Koranen och lyssnar på pods via Youtube..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in