2026-06-11, 17:14
Medlem
Here we go again...

Jag kommer rösta på SD endast för att jävlas
Citera
2026-06-11, 17:16
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jo, jag med kan skapa en tråd som översvämmar forumet just nu men med vinklingen åt andra hållet.

Tidöväljarna och då specifikt SD-väljarna har en hög dubbelmoral.
Men ska betala skatt och vara en god medborgare.
Man ska inte begå brott.
Begår man brott ska man straffa hårdare än tidigare.
Etc
Etc

Men så fort en Tidöpolitiker begår ett brott eller gör något en vanlig medborgare inte ska göra så försvarar ni dem.
Det hänvisas till att Uffe minsann betalade för hönshuset. Jo, när det uppdagades på samma sätt som Monas Toblerone.
Det hänvisas till att man kan göra misstag när både svägerska och barn får låna Harpsund för privata fester.
När det kommer till Allah Åkesson så väller det in kommentarer om att det rör sig om så små summor samt att partiet själva bestämmer vad ee ska göra med sina pengar.

Tidös väljare väljer att blunda, försvara och förminska korruptionen som sker framför deras ögon samtidigt som de medverkar till att medborgarna ska uppvisa en god vandel.

Varför kan ni inte kräva era företrädares avgång på samma sätt ni gör mot andra partier?
Hur kan ni ha så svårt att kritisera era egna företrädare?

Och på svaret på frågan: Ammen durå.
Jo, jag har våldgästat Magdas budgetpromenad när jag var sur på förra regeringen.
I dag däremot ska jag gå ur Svenska kyrkan då Uffes skenäktenskapskärring är en del av korruptionen. Jag kan tyvärr inte sluta betala skatt men jag kan sluta betala kyrkoskatt till en förening som betalar ut lön till en person som sedan tar ut 22papp i månaden för att låta folk arbeta gratis för henne och hennes cirkusclown.

Sen tar ju prästbögen (ja, jag är säker på att det finns en kuk under dessa kjolar) även ut lön från sin prästanställning. Sen så hyr hon ut Fållökna herrgård till sig själv dvs Fållökna stiftelse.
Hon dekorerar flitigt med trasmattor och brödspadar i ett hus som är statens och med statliga pengar (får grejerna tas med eller lämnas kvar efter varje minister som bor där?) Hursomhelst; att köpa en trasmatta som kostar 5000kr men efter konsulttjafs kostar 25000kr är ORIMLIGT.

Jag tror deras liv är uppbyggt så att man på överklassmane’r blandar jobb och privat medel och på så sätt fifflar med systemet SOM DE TYCKER VI ALLA ANDRA SKA RÄTTA SIG EFTER. Alla andra bedragare som urholkar svenska välfärden ska ha högsta möjliga straff. Alla ANDRA.

Det retar gallfeber på mig.

För att strö salt i såren så är det inte bara Tidö som är korrupta svin. Det är ALLA ANDRA OXÅ!
Magda anställer svart städhjälp och lurar gamlingar att köpa lotter för att finansiera dem.
Vänstern, gud hjälpe oss! De har sålt sin själ till alla islamister du kan hitta och vill ha in dessa kräk i Sveriges regering, de vill öppna alla dörrar för fri invandring och ge alla gratis medborgarskap, nu snackar vi korruption på riktigt.

Grejen är detta:

Idag finns det INGET parti och INGEN partiledare som är värd varken DIN eller MIN röst.
INGEN FÖRTJÄNAR VÅRA RÖSTER!

De är skenheliga bedragare precis hela bunten och jag vill bara SPY på dem alla!
Citera
2026-06-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Skillnaden (som du kallar för ett fel) är väl, att Tidöväljare inte startar någon tråd om, att vänsterväljare ursäktar vänsterpolitiker och vänsterväljare kräver inte heller vänsterpolitikers avgång.
Vänstern har nu börjat bli orolig då dom nu upptäckt att undersökningarna innehåller många fler parametrar, osäkra samt ej svar oftast total 50-70% så mycket smutskastning.
Citera
2026-06-11, 17:20
Medlem
Vi som varit med ett tag vet att mygel är något som vissa personer sysslar med, helt oavsett vilken sorts politik de säger sig vilja ha.
Citera
2026-06-11, 17:24
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tveksam till om du är seriös, när du kräver att högerpolitiker ska vara helt annorlunda människor än vänsterpolitiker och ha en MYCKET högre moral än vänsterpolitiker.

Det skulle inte heller lösa problemet som är: Media och vänsterpolitiker smutskastar medvetet högerpolitiker.

Ett rel. färskt exempel: När statsministerparet Kristersson önskar en matta under frukostbordet i Sagerska palatset, så framförs önskemålet till ägaren av fastigheten: Statens Fastighetsverk.

Statens Fastighetsverk skrider till verket och har sedan tidigare ett s.k. "ramavtal för inköp av varor och tjänster" med ett externt arkitektföretag, som tar hutlösa konsultarvoden för allt som anskaffas till Sagerska palatset.

Socialdemokraternas partisekreterare och Expressen kritiserar statsministerparet för att mattan blev så dyr; Baudins jämte medias vinkel är, att statsministerparet har köpt en extremt dyr matta (för skattebetalarnas pengar) - trots att statsministerparet inte har varit inblandade i Statens Fastighetsverks upplägg.

…fast Sveriges största prästaskrälle VALDE ut mattan med hjälp av statens fastighetsverk och deras idiotiska upplägg genom att skicka ut dessa på auktioner, att bevaka bud, att åka skyttetrafik bort å fram med färgprover… så NÄ!
Prästaskrället är djupt insyltad i detta, påstå inget annat.
Citera
2026-06-11, 17:29
Medlem
Svaret är enkelt, att själva politiken är viktigare än individerna.

Ok, Uffe tar sig friheter. Men att Tidö stoppar invandringen är viktigare än att några barn festade i palatset.

Man behöver inte släta över allt, men man borde kanske inte heller blåsa upp småsaker till orimliga proportioner och sedan rösta på annan politik pga en dum politiker.

Jimmie har gjort sina misstag, men hans politik är helt avgörande för Sveriges framtid. Därför kommer han enklare undan.

Man kan alltid diskutera, är det rätt eller fel att det är så? Men jag tror det är så. Högre tolerans för politiker som genomför bra politiska åtgärder, och lägre tolerans för korrupta politiker vars politik försämrar Sverige.
Citera
2026-06-11, 17:40
Avstängd
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0

Och på svaret på frågan: Ammen durå.
Jo, jag har våldgästat Magdas budgetpromenad när jag var sur på förra regeringen.
I dag däremot ska jag gå ur Svenska kyrkan då Uffes skenäktenskapskärring är en del av korruptionen. Jag kan tyvärr inte sluta betala skatt men jag kan sluta betala kyrkoskatt till en förening som betalar ut lön till en person som sedan tar ut 22papp i månaden för att låta folk arbeta gratis för henne och hennes cirkusclown.

Så du är en Centrist eller Vänster..

TIDÖ är det bästa alternativet för svensken.

Andra alternativet är MP-regeringen och den ska man aldrig rösta på om man vill ha ett fungerande Sverige.
Citera
2026-06-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Alla partier småfuskar lite. Sossarna har till och med drivit ett lottobedrägeri i årtionden där man har lurat pensionärer på pengar. Att lura fattiga pensionärer på pengar är höjden av skamlöshet.

Nu till frågan, vad kommer jag rösta på i höst? Vilket Sverige vill jag leva i?

Vill jag :
- Rösta på den sidan som ger V inflytande och där med inflytande till Islamister och terrorsympatisörer nu när vi vet att hela partiet kryllar av såna?
- Se bensinpriser på 50kr/l
- Se ökad gängkriminalitet igen
- Se ökad invandring igen
- Få mindre pengar i plånboken pågrund av all höjd skatt?
- Se att befolkningen blandas och därmed få problem till min bakgård?
- Se nerläggning av viktiga kärnkaftsatsningar så att vi får mer elkaos i framtiden?

Nej det vill jag faktiskt inte, därmed kommer jag rösta höger.
Jag skiter fullständigt i om Åkesson har bränt lite böcker.

Är detta så svårt för dig som är vänsterbliven att förstå?
Jag frågade faktiskt inte vad du ska rösta på.
Citera
2026-06-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Sen tar ju prästbögen (ja, jag är säker på att det finns en kuk under dessa kjolar) även ut lön från sin prästanställning. Sen så hyr hon ut Fållökna herrgård till sig själv dvs Fållökna stiftelse.
Hon dekorerar flitigt med trasmattor och brödspadar i ett hus som är statens och med statliga pengar (får grejerna tas med eller lämnas kvar efter varje minister som bor där?) Hursomhelst; att köpa en trasmatta som kostar 5000kr men efter konsulttjafs kostar 25000kr är ORIMLIGT.

Jag tror deras liv är uppbyggt så att man på överklassmane’r blandar jobb och privat medel och på så sätt fifflar med systemet SOM DE TYCKER VI ALLA ANDRA SKA RÄTTA SIG EFTER. Alla andra bedragare som urholkar svenska välfärden ska ha högsta möjliga straff. Alla ANDRA.

Det retar gallfeber på mig.

För att strö salt i såren så är det inte bara Tidö som är korrupta svin. Det är ALLA ANDRA OXÅ!
Magda anställer svart städhjälp och lurar gamlingar att köpa lotter för att finansiera dem.
Vänstern, gud hjälpe oss! De har sålt sin själ till alla islamister du kan hitta och vill ha in dessa kräk i Sveriges regering, de vill öppna alla dörrar för fri invandring och ge alla gratis medborgarskap, nu snackar vi korruption på riktigt.

Grejen är detta:

Idag finns det INGET parti och INGEN partiledare som är värd varken DIN eller MIN röst.
INGEN FÖRTJÄNAR VÅRA RÖSTER!

De är skenheliga bedragare precis hela bunten och jag vill bara SPY på dem alla!
Städhjälpen ska hon ha fan för men de där lotterna börjar bli löjligt. Även SD och M sålde lotter men såg till att förbjuda det för att de inte sålde lika bra. Det där luret kan knappast lastas S för utan företaget som sålde dem tillsammans med Folkspel och Postkodslotter.
Det är som att jag ska skylla på Apoteket för att Airme hade anställt en kurir som varken kunde klockan eller kunde prata Svenska eller Engelska när jag inte fick min beställning i måndags.
Citera
2026-06-11, 17:59
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Felet med högerväljare är ofta att pengar betyder för mycket för dem.
Citera
2026-06-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Svaret är enkelt, att själva politiken är viktigare än individerna.

Ok, Uffe tar sig friheter. Men att Tidö stoppar invandringen är viktigare än att några barn festade i palatset.

Man behöver inte släta över allt, men man borde kanske inte heller blåsa upp småsaker till orimliga proportioner och sedan rösta på annan politik pga en dum politiker.

Jimmie har gjort sina misstag, men hans politik är helt avgörande för Sveriges framtid. Därför kommer han enklare undan.

Man kan alltid diskutera, är det rätt eller fel att det är så? Men jag tror det är så. Högre tolerans för politiker som genomför bra politiska åtgärder, och lägre tolerans för korrupta politiker vars politik försämrar Sverige.
Men, politiken står partiet för medan det är individerna som är korrupta. Jag lastar varken SD eller M för det Uffe och Jimmie sysslar med. Det jag ser är hur SDs väljare går i försvar för Jimmie vilket jag förstår. Den dagen Jimmie faller kommer hela SD implodera. Egentligen ser jag inte många som försvarar Uffe utan där är det rätt tyst. Antagligen för att Ms väljare förstått att de redan förlorat valet och med det blir de av med sänket.
Jag känner till tre som röstar SD. Två av dem har jag ingen kontakt med längre men den tredje försvarar likt trollen på internet. Däremot känner jag många moderater och de är jävligt kritiska när man pratar med dem.
Men det är anekdotisk bevisning. Det är tongångarna bland den stora massan jag inte förstår.
Nu är jag vänstervriden, Sossehora etc etc på Fb men faktum är att jag är en otrogen hund som bytt parti varje val sedan jag hjälpte till att rösta in SD i riksdagen förutom förra valet som blev en blankis.
Men jag som vänstervriden anser att jag har en skyldighet att kritisera mina företrädare jag röstat på. För mig som varit med länge så är det som skett nu och under lång tid riktigt korkat och jag skapade tråden mest för ”att ge igen” för liknande trådar där man idiotförklarar motståndarna.
När det kommer till den förda politiken så förstår jag. Vi har fått precis den politiken jag förväntade mig och oftast diskuterar jag sakfrågor då de är vad som påverkar mig.
Tyvärr har även jag fallit in i att kritisera partier jag inte röstat på samtidigt som jag hoppas på att vi i framtiden kan återgå till respekt för varandras ställningstaganden.
Citera
2026-06-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Here we go again...

Jag kommer rösta på SD endast för att jävlas

Vadå jävlas? SD är mainstream och största parti i Tidöblocket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in