2026-06-11, 17:00
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Så vad är den djupa staten enligt dig? Den som Peter Hultqvist pratade om alltså.
Deep State ursprungligen en turkisk konspirationsteori som går tillbaka till tiden för Ottomanska imperiets upplösning. Den har sedan dess tagit olika former och är numera något den nuvarande turkiska regimen anklagar för att finnas dold i maktstrukturerna i Turkiet.

Den är också en benämning på något som maga-dårar i USA och deras medlöpare i andra länder tror på.

Vad Peter Hultqvist pratade om har jag ingen aning om.
Citera
2026-06-11, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Deep State ursprungligen en turkisk konspirationsteori som går tillbaka till tiden för Ottomanska imperiets upplösning. Den har sedan dess tagit olika former och är numera något den nuvarande turkiska regimen anklagar för att finnas dold i maktstrukturerna i Turkiet.

Den är också en benämning på något som maga-dårar i USA och deras medlöpare i andra länder tror på.

Hultqvist sa att det är frågor som den djupa staten får hantera.
Citera
2026-06-11, 17:05
Medlem
tjallepetters avatar
Att judarna styr världen mot fördärvet i syfte att förslava oss
Citera
2026-06-11, 17:16
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Att 50% av världens samlade resurser ägs och kontrolleras av åtta män. De här männen är inte medlemmar av samma familj, bundna av någon hemlig blodsklubb, eller har ens samma etniska bakgrund. De styrs av att deras intressen är likriktade. De är i första hand intresserade av att bli ännu rikare och att kontrollera mer av världen.

De är inte medlemmar av någon specifik klubb, men medlemmar i världens mäktigaste klubbar, de flesta av klubbarna är helt informella: en lunch, en gemensam semesterresa, en golfrunda.

De ser ut som du och jag, de är av kött som du och jag, men de kontrollerar världen och de kontrollerar dig och mig. Och vi låter oss kontrolleras helt frivilligt.

De är offentliga personer, de gömmer sig mitt i offentligheten. Mycket bättre och enklare än att försöka gömma sig i hemlighet.

Bor någon av dessa 8 i sverige? Namn och adress tack.
Citera
2026-06-11, 17:21
Medlem
Trontie123s avatar
Att 9/11 var ett inside job för att USA skulle kunna sprida sin imperialism ännu mer till Mellanöstern och få mer oljepengar.
Citera
2026-06-11, 17:35
Medlem
Citat:

Vad vill du ha sagt med ovanstående? Att något inte existerar p.g.a. någon du inte gillar idag är anhängare av idén?
Citera
2026-06-11, 17:49
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Poes lag slår till. Eftersom jag uppfattat dig som en skärpt debattör i övrigt väljer jag att tro att du skämtar, men man kan fan aldrig veta säkert nu för tiden.
Ja Poes lag slår till överallt i denna tråd.

Jag borde ha lagt till att sköldpaddan längst ner börjar känna av alla chemtrails.

Det enda som skyddar sköldpaddorna är nämlgen ley-linjerna som styr om chemtrails när de faller ned över kanten.
Citera
2026-06-11, 17:58
Medlem
Driftstopps avatar
Att kriminella sponsrar miljöpartiet, inget annat parti i världen ger rabatter till kriminella.
Citera
2026-06-11, 18:31
Medlem
Pressombudsmannens avatar
9/11 attackerna. För komplicerat för att någon talliban skulle kunna planera det.
Citera
2026-06-11, 18:50
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Typ om man tror på gravitationsteorin är det inte en teori?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Allm%C3%A4nna_relativitetsteorin

Huruvida du tror på något eller inte är det fortfarande en teori.

Orsaken till att du och andra foliehattar har problem är för att ni har förstått att konspirationsteori oftast betyder något som är väldigt korkat.

Och du vill inte tro på något som är väldigt korkat, så därför får vi dessa semantiska krumbukter i tråden.

Det fetade: Självklart är det en teori för oss som tror på den!
Däremot så kan de som inte tror på gravitationsteorin förstås hävda att det är en konspirationsteori.

Återigen: Den dag du börjar tro på en företeelse som du tidigare avfärdade som en konspirationsteori, den dagen upphör företeelsen omedelbart att vara en konspirationsteori för dig. Den har istället förvandlats till fakta, men bara för dig.

Simpel logik, barn, simpel logik!
Citera
2026-06-11, 20:18
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Det är inte en fråga om tro eller avsaknad av tro.

Det finns ingen Deep State såsom den ursprungliga beskrevs och sedermera beskrivits och numera beskrivs av anhängarna av konspirationsteorierna som handlar om den.

Beskrivningarna är dessutom numera intetsägande. Konspirationsteorierna går mest ut på att påtala existensen av en Deep State och sedan inget mer än det. En viskningslek där ingen längre kommer ihåg det ursprungliga budskapet.

Ja, eller som en oändlig dokusåpa, med ständigt nya (fejkade) draman och intriger.

"Epstein Files"
"Kanye bla bla bla"
"Q drops"
"Pizza gate"
"Hillary Clinton's 33 000 raderade e-mail"
"Valfusket som gjorde Bush Jr till president istället för Al Gore, vad hände med omräkningen av rösterna!??"

Ja... vi väntar fortfarande på offentliggörandena. För snart så kommer nån nog att "drain the swamp", eller...?

Eller så kommer det aldrig att hända någonting eftersom allt är ett skådespel. Och alla skådisar är kompisar bakom kulisserna, kollegor som alla är betalda ur samma ficka.

Samma sak med politik och politiker förresten. Alla spelar i samma lag och är kompisar bakom kulisserna. Och vi är deras motståndarlag, eller boskapen som skall mjölkas, beroende på hur man ser det.
Senast redigerad av busy-signal 2026-06-11 kl. 20:20.
Citera
2026-06-11, 20:22
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Att Oswald blev framad för mordet på Kennedy.
Har också väldigt svårt att svälja hela historien om hur 9/11 gick till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in