2026-06-11, 08:42
Medlem
MyJustices avatar
Skulle inte bli förvånad om Trump var ansvarig för att skjuta ner helikoptern.
Mannen är en psykopat
Citera
2026-06-11, 08:53
Medlem
Stor seger för Iran i natt. Luftförsvar och viktiga anläggningar i Iran sönderbombade. Landets förmåga till motattacker i det närmaste icke-existerande. Vågar vi hoppas på mer seger för Iran kommande natt, kanske i form av sönderbombad energiinfrastruktur?

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Titta på trådens rubrik.

Kriget startades inte i år. Iran startade det krig inom vilket årets attacker ingår.

Citat:

Beträffande vad jag har att bidra med, så vill jag referera till skribenten Graavarg:

Jaha, så du har inga egna åsikter utan hänvisar till en turknationalistisk Edrogdantrogen nyfascist.

Citat:
Jag vet inte mycket om Iran.

Det framgår tydligt av det du skriver, men jag skulle vilja dra det ett steg längre och säga att du inte vet mycket om någonting.

Citat:
Kriget handlar om Israel.

Är Israel med dig i rummet nu?

Citat:
Den israeliska mentaliteten är så motbjudande.

Jag känner äckel över Israel.

Här tänker jag att ditt judehat uppnått patologisk nivå. Jag tänker att du nog redan är inskriven i psykiatrin men annars är mitt råd till dig att kontakta 1177 för vårdval, logga ut från Flashback, söka dig ut i naturen för långa promenader och inte fundera mer på saker du inte förstår.
Senast redigerad av Petronius 2026-06-11 kl. 08:56.
Citera
2026-06-11, 09:28
Medlem
eldrattans avatar
Det följer ett visst mönster här har jag noterat. När huvudsponsorn Iran är på dekis och förhandlar framförallt med kinetisk energi. Så svämmar tråden över av diverse nagelbitande arabians, babblare och annat som har en given diar plats på den stora mjölkossans spenar. Tom trådturkarna verkar ha hamnat i någon chockfas och har inte lyckats producera sin dagliga nynazistiska ultraradikala propaganda.

Måste varit en riktigt jobbig natt för berörda och hårt tryck på sjukvården såhär på morgonkvisten.
Även trådboten får nog uppdatera sina dagliga ramsor för det verkar som att US inte alls var tvungna att lämna området bara för att fotbolls VM startar. Var uppenbarligen tvärtom, tänk så fel man kan ha.

Verkar som Trump & Co tog tillfället i akt och koncentrera mycket av sin kinetiska energi kring taktiska terroristutposter vid hormuz. Smart drag.
Senast redigerad av eldrattan 2026-06-11 kl. 09:34.
Citera
2026-06-11, 09:35
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Skulle inte bli förvånad om Trump var ansvarig för att skjuta ner helikoptern.
Mannen är en psykopat

Vad skulle han vinna skjuta ner sina egna ?
Citera
2026-06-11, 09:36
Avstängd
Jag tänker så här…

Kunde dom döda JFK varför kan ingen döda pedofilgrisen Trump?

Snälla Iran eller någon i USA gör något åt saken.

Skulle Iran mörda Trump har de mitt fulla stöd och har vunnit kriget.
Jag hoppas verkligen att de gör det.

Det vore en pedofil mindre på jorden.

Läs epstein-filerna så förstår ni där pedofilgrisen har minst 140 åtalspunkter emot honom.

Det är USA som är i offensiv pga pedofil Trump och finansierar Israel för de vill åt oljan.

Snälla Iran bara lös det.
Senast redigerad av Johan201 2026-06-11 kl. 09:45.
Citera
2026-06-11, 10:14
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag vet inte mycket om Iran. Jag läser tråden, och tar intryck av vad andra skribenter har att säga om Iran, om hur den inhemska kulturen trängs undan av Shia-islam. Det islamistiska styret framstår inte som en sympatisk regering.

Men det här kriget handlar inte om Iran. Kriget handlar inte så mycket om Amerikas Förenta stater. Kriget handlar om Israel.

När företrädare för Israel uttalar sig, så reagerar jag på deras sätt att resonera. Dom tänker så konstigt när dom försöker motivera sin egna lust för våld. Den israeliska mentaliteten är så motbjudande.

När jag hör Israels anhängare försvara sin kärlek till våld, så ökar trycket ketchupflaskan. Jag känner äckel över Israel. Någonting måste få komma ut ur ketchupflaskan.
Iran erkände Israel 1950. Om man bortser från Turkiet var Iran det första landet i Mellanöstern som erkände Israel.

Men när den islamistiska ockupationen tog makten i Iran förändrades relationerna. Iran har proxi som hela tiden startar krig genom att anfalla Israel. Hamas, Hizbollah, houthis och fler är proxi till Iran.

Irans regim, det som Iranerna nästan uteslutande titulerar den islamistiska ockupationen makten har som uttalat mål att förgöra Israel. De hade en klocka på ett torg i Teheran, den räknade ner till den 9 september år 2040. Det var det datum som regimen satt som senast datum då Israel skulle vara utplånat. Denna klocka finns inte kvar. Den har Israel förstört i ett flyganfall.

Detta är ju låg grundkurs. Vet inte lite du vet.

Men jag tänker att det är viktigt att förstå att länderna inte var fiender utan tvärt om innan regimen. Det finns en önskan bland bägge folken att bli vänner igen men regimen håller landet och folket gisslan och det är regimen och inte folket som har målsättningen att förgöra Israel. Det är därför du ser så mycket israeliska flaggor i demonstrationer som Iranier har. Samt som Israelerna reagerade så starkt på att regimen dödade så överdrivet många under protesterna i januari.

Det är mycket möjligt att vi får fred i regionen om regimen försvinner.

Irans proxi skadar inte bara Israeler utan skadar även de länder eller platser de är i. De förtrycker människorna på de platser de är och gör det svårt för länderna att bygga upp bra samhällen och ekonomier.

Det judiska folket har väl varit bra krigare alltid. Vi kanske vill se de som offer men den bilden passar inte speciellt bra längre.

Du för tänka på att Iran är ett mycket större land och har större befolkning en Israel och har många proxi och alla dessa vill förgöra Israel. Israel är litet land med liten befolkning. Hade de inte varit berädda att kriga hade de inte funnits idag. För att överleva har de varit tvungna att bli militärt starka.

Iran är också en propaganda maskin, detta gäller till viss del deras proxi också. Du måste tänka på att det cirkulerar mycket propaganda mot Israel. En del är lätt att se igenom. Irans vattenbrist beror till stor del av överdrivet mycket dam byggen och en ohållbar användning av grundvatten. Inte på att Israel påverkar vädret med teknologi. Israel påverkar inte heller Iran med okult magi.

Men mycket anna propaganda pratar direkt med våra känslor och är svårare att se igenom.

Du hatar Israel väldigt starkt, jag tror att du gör det för att du blivit offer för propaganda. Men Israel är absolut inte änglar men inte heller så hemska som du utmålar dem. Allt är naturligtvis inte propaganda. Men det är obehagligt när folk sväljer allt och bara hatar iväg. Vi har gjort så mot judar innan och sjukt obehagligt om vi gör det igen. Senast i Polen 68, då de fördrev vad de kallade sionister men bara var helt vanliga judar.

Hoppas i alla fall att du kan skillnad på Israel och judar i Sverige, jag tror att du kan det då du skriver Israel och inte judar eller sionister.

För övrigt om du vill se utvecklingen ur det Iranska folkets synvinkel är denna sida fin läsa ibland. Tar upp saker som alla dessa avrättningar Iran gör mot människor som enligt svensk lag inte ens begått brott och annat.
https://www.iranintl.com/en

Kan tycka att man bör läsa medier från alla inblandade länder. Eftersom många länder inkluderat Sveriges medier är partiska. Om man läser samma nyhet ur fler synvinklar får man ett bättre hum om vad som skett.
Citera
2026-06-11, 10:20
Medlem
Overminds avatar
Säger gubbfan Trump att det fortfarande råder vapenvila?

Fruktansvärt vad de ställer till med.
Effekterna på världsekonomin för bara de här 3 månadernas nedstängning av Hormuszsundet har vi inte ens börjat sett ännu och så som det ser ut nu kommer detta hålla på i många veckor till. Ja till och med månader.

Kanske är vad de styrande vill?
Citera
2026-06-11, 10:50
Medlem
Ett tecken på att Iran har vunnit kriget är att dom inte är desperata att skriva på ett fredsavtal som inte är gynnsamt för dom. Varför ska dom göra några eftergifter när det är terrorstaten Israel och deras rabiessmittade attackhund USA som har misslyckats totalt, och förlorat det illegala krig som dom startade.
Citera
2026-06-11, 10:54
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Ett tecken på att Iran har vunnit kriget är att dom inte är desperata att skriva på ett fredsavtal som inte är gynnsamt för dom. Varför ska dom göra några eftergifter när det är terrorstaten Israel och deras rabiessmittade attackhund USA som har misslyckats totalt, och förlorat det illegala krig som dom startade.

Ja, det är Iran som sitter på korten. Trumpdåren med sitt hån mot Zelensky "You dont have the cards!!!! You are gambling with world war three!!".

Ja du Trump, du har inte korten nu!
Citera
2026-06-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteinloggad
Rena rama parodin, USA´s befolkning måste skämmas enormt med en sådan clown till president.
Ja. Det är pinsamt. Hans tid är över.
Citera
2026-06-11, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Jag tänker så här…

Kunde dom döda JFK varför kan ingen döda pedofilgrisen Trump?

Snälla Iran eller någon i USA gör något åt saken.

Skulle Iran mörda Trump har de mitt fulla stöd och har vunnit kriget.
Jag hoppas verkligen att de gör det.

Det vore en pedofil mindre på jorden.

Läs epstein-filerna så förstår ni där pedofilgrisen har minst 140 åtalspunkter emot honom.

Det är USA som är i offensiv pga pedofil Trump och finansierar Israel för de vill åt oljan.

Snälla Iran bara lös det.

Hahah, hade varit coolt med JD vance som preisdent och hans polare Pete "Deus vult" Hegseth med uppdraget att hämnas martyren Orange-apeman.

Jisses... ni vänsterblivna hatar verkligen livet lika mycket som ni hatar mellanösternfolken
Citera
2026-06-11, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Ja. Det är pinsamt. Hans tid är över.

Det var väl Donald som drog igång attackerna mot Iran ..
Nu vet han inte hur han ska kunna dra sig ur, desperationen är total.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in