2026-06-11, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Bra, äntligen ett vettigt inlägg! Barn ska inte vara i miljöer som normaliserar alkohol- och drogbruk. Vare sig det gäller den lokala puben på landet eller Pepes Bodegas 35-års firande. Med barn, som i MånsPetters fall, har föräldrar med missbruksproblematik ska vara extra försiktiga med detta. Det bygger på den genetiska belastningen med ytterligare riskfaktorer.

Barnen borde inte vara på pubar med Ciara eller på Pepes Bodega med MånsPetter. Det är därför man har åldersgräns på nattklubb. Det samma gäller givetvis de fåtal pubar som vi har i Sverige. Den kulturen finns inte riktigt här.

Du kan väl inte på allvar mena att du likställer att vara med sin pappa vid ett enstaka tillfälle på Pepes Bodega i ett jobbsammanhang, med att vara på puben varje vecka året runt?

Om vi dessutom ska följa din egen teori: enligt dig har ju även Ciara en missbruksproblematik. I så fall är det väl ytterst omdömeslöst av henne att frivilligt vistas i en sådan miljö en gång i veckan, då det förmodligen triggar hennes eget beroende?

För att vara emot droger så verkar hon trots allt vara väldigt drogliberal.

Så ett antal vinglas senare så kom det fram att Ciara inte är den hon utger sig för att vara. Jag tror det ligger några fler hundar begravda här. Men men, sakta men säkert så kommer saker ikapp henne.
Citera
2026-06-11, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det har jag inte påstått. Även om det händer vid vissa evenemang. Du får väl använda de små grå.
Artister som uppträder brukar inte vara blandade med övriga gäster. I det här fallet så tror du väl inte att bara MZ dök upp med sina små vid grinden? Utan att det var tillåtet och planerat sedan tidigare. Och förberett för att det skulle fungera. Du får släppa dina "nattklubbsfantasier" nu.

Och så vill jag att du svarar på min fråga som du ignorerat 3 ggr nu.
Du som är expert på barn, - Var kan man ta med sig barn enligt dig?

PS: Har du anmält Pepes Bodega nu för att ha "brutit mot serveringstillståndet" genom att servera drinkar och kokain till underåriga?
Om de ätit hemma tidigare på kvällen så kanske de serverades en bananasplit med glass och chokladsås med läsk därtill på "nattklubben".
Vad brukar barn föredra enligt dig? En grogg?

Vad menar du då med att de som jobbar på Pepes Bodega har andra regler. Gäller inte 20-årsgränsen för deras barn? Har de bananasplit i baren till personalens barn?

Citat:
Självklart har de andra regler för de som arbetar på Bodegan.
Och anpassat efter deras barn så att de funkar friktionsfritt för barnen med övriga gäster.
Men om *Armstark tänker efter, så får han nog inte ihop till sina sura debattinlägg.
Citera
2026-06-11, 12:55
Medlem
Citat:
Så vitt känt bor MZ.s syster (barnens faster) hemma hos föräldrarna i Lund.
Hon har ngt handikapp som hon behöver stöd för.

Låter konstigt att hon skulle bo utomlands?

I förhållande till Månz söner, vilka som bekant bor i England, bor hon utomlands, nämligen i Sverige. Du verkar ha väldigt svårt att inse att det kan finnas mer än ett perspektiv i ett ärende.
Citera
2026-06-11, 18:27
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ska det nämnas regler och alkohollagen kan vi väl isf fundera på hur Måns Petter Albert kunde få serveringstillstånd förra året, är man inte så noga på Båstads Kommun när det kommer till regler kan nog Pepes Bodega andas ut trots att de brutit mot regler. Sen hur en knarkare kunde få ett tillstånd är för mej en gåta, kan det vara så illa att vänskapsband/mutor är svaret för det var ju inte direkt okänt att Mums nyttjade kokain, men likväl fick han serveringstillståndet/behålla det!
Citat:
Alla kommuner har riktlinjer för servering av alkohol. Båstad kommuns riktlinjer inleds med ett stycke där det bland annat står:

https://www.bastad.se/download/18.18c6b8dc18b37d54b3dae/1771851134353/Riktlinjer-for-serveringstillstand-och-folkolsforsaljning.pdf

Att Båstads Kommun skulle följa sina egna fastslagna riktlinjer för serveringstillstånd det kan vi nog alla glömma, man verkar helt enkelt ta detta med en klackspark. Frågan att ställa är väl om man har ngn löpande kontroll på befintliga verksamheter med tillstånd och om man överhuvudtaget har ngn kontroll vid utfärdande av tillstånd, jag betvivlar det starkt eftersom Mums tydligen hade serveringstillståndet på sej själv förra sommaren!
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2026-06-11 kl. 18:34.
Citera
2026-06-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
I förhållande till Månz söner, vilka som bekant bor i England, bor hon utomlands, nämligen i Sverige. Du verkar ha väldigt svårt att inse att det kan finnas mer än ett perspektiv i ett ärende.
Nu har ju barnen bott i Staffanstorp ett helt år och innan dess tillbringat somrarna i Båstad.
Alltid med MZ.s föräldrar o syster nära. Och de har ständigt besökt dem i England.
Så jag tror att de räknar in dem i sin nära familj.
Och det var väl det som var frågan med ditt hårklyveri om ordet "familj".

Familj är kort sagt "nära och kära".
I min nu levande familj räknar jag även in mina katter.
Familj= nära och kära =individuellt

Edit: Pojkarna har både svenskt och brittiskt medborgarskap.
Så de ser inget av länderna som "främmande". Talar både svenska och engelska.

EDIT: Jag förstår att du ser dig själv som en tänkare och filosof
Det finns säkert en tråd för detta.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-11 kl. 19:04.
Citera
2026-06-11, 19:21
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Vad menar du då med att de som jobbar på Pepes Bodega har andra regler. Gäller inte 20-årsgränsen för deras barn? Har de bananasplit i baren till personalens barn?
Har sett större artister ha sin familj med sig och ungar som ränner backstatge, så nej MZ att han hade upp barnen på stage fick han göra men för dem som hatar han r det vådligt ovanligt och big non o för kunna hålla narrativet och tråden vid liv!
Citera
2026-06-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Har sett större artister ha sin familj med sig och ungar som ränner backstatge, så nej MZ att han hade upp barnen på stage fick han göra men för dem som hatar han r det vådligt ovanligt och big non o för kunna hålla narrativet och tråden vid liv!
Det har även jag gjort. Och det är fullt naturligt att folk som jobbar i fria yrken får ta sina barn med där det passar.
Annars skulle de nog inte kunna ha familj alls.
Det är bara i * Armstarks fantasier som allt är en syndig nattklubb.
Citera
2026-06-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vilka artister?

Andra artister med kokainproblem?
Citera
2026-06-11, 21:32
Medlem
Citat:
Det har även jag gjort. Och det är fullt naturligt att folk som jobbar i fria yrken får ta sina barn med där det passar.
Annars skulle de nog inte kunna ha familj alls.
Det är bara i * Armstarks fantasier som allt är en syndig nattklubb.
Har du jobbat på Pepes Bodega och haft med dig dina barn dit? Var det på kvällar med 20-års åldersgräns? Jag tror att det är många artister som aldrig tar med sina barn på nattklubb, där är nog du och MånsPetter ganska ovanliga.
Citera
2026-06-11, 21:44
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Har du jobbat på Pepes Bodega och haft med dig dina barn dit? Var det på kvällar med 20-års åldersgräns? Jag tror att det är många artister som aldrig tar med sina barn på nattklubb, där är nog du och MånsPetter ganska ovanliga.

Att ta med en 4 åring och en 8 åring på en nattklubb med 20 års gräns är fullständigt sinnesjukt, det finns ingen normalt funtad (dvs icke knarkare) människa som så gör, allt annat är enbart Bullshit från alla Mumsfanatiker i tråden!
Citera
2026-06-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Varför då? Hur menar du då?

Han har ju varit påverkad av diverse substanser vid flera tidigare uppträdanden etc
Detta kommer du givetvis med en dåres envishet förneka men det funkar inte. Vad vi har sett och förstått har vi sett och förstått. Vi som kan se och förstå. Du kan förneka dig blå, det hjälper inte. Vad som skulle ge hopp är ju ett NYTT beteende från hans sida. DET skulle tyda på att han blivit nykter och drogfri.
Citera
2026-06-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Att ta med en 4 åring och en 8 åring på en nattklubb med 20 års gräns är fullständigt sinnesjukt, det finns ingen normalt funtad (dvs icke knarkare) människa som så gör, allt annat är enbart Bullshit från alla Mumsfanatiker i tråden!

Exakt.
Gamla knarkare har inga gränser, något icke-missbrukare har. Särskilt angående barn.
Och lika fel av Pepes att tillåta det naturligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in