2026-06-11, 11:35
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Bara för att du ska förstå hur otroligt utvecklingsstörd du låter när du säger att vi blir "förgiftade" av östrogen i dricksvattnet, så kan jag berätta för dig att din egen manskropp producerar TUSENTALS ggr mer östrogen än vad du får i dig från dricksvattnet

Clown

Jag har inte använt "förgiftad".

Jag har hävdat att dricksvattnet innehåller gifter.

Vilket det gör.

Ingenting annat.
Citera
2026-06-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ja jag håller med i att överviktiga troligtvis kommer att bli utsatta för ännu större diskriminering. Dock är jag inte alls övertygad om att de nya medicinerna är säkra att äta i längden. (Av den enkla anledningen att folk som tar sprutorna inte ser friska ut imho.)

Tror exempelvis att läkare kommer att börja neka vård och utredning, med hänvisning till att "patienten föreslås gå ner i vikt", eller liknande.

Läkare får inte neka vård eller hur tänker du? De följer bara böckerna och har ofta ingen mer kunskap än det som de läst. Tyvärr. Förr var det annorlunda. Då hade de kunskap och slapp röntga alla patienter. Tänka själv är alltså få som gör idag.

Att ozempic inte är bra vet man redan. Finns mängder med larm om ohälsa kring det från läkare.
Senast redigerad av JohnWicks 2026-06-11 kl. 11:44.
Citera
2026-06-11, 11:53
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka

Vad fan tror du att det är vi pratar om, ditt falska jävla fittnylle?

Du ljuger, helt enkelt. Kontexten var GLASKLAR (se nedan), du är bara ännu en falsk horunge som bajsar på sig så fort du blir ifrågasatt

PATETISKT

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vi förgiftas av vattnet

Postat av Fiffiniffi
Vilka gifter föreställer du dig finns i vattnet?

Ursprungligen postat av RudyardKipling
Läkemedelsrester och tungmetaller, bland annat.

Postat av Fiffiniffi
Och dessa blir vi alltså "förgiftade" av?
Har du lust att utveckla? Eller var det bara ännu en npc-rant du inte står för?

Det är väl ändå allmänt känt?

Postat av Fiffiniffi
Nej. Det är däremot allmänt känt att vi har ett av VÄRLDENS BÄSTA DRICKSVATTEN
Men berätta gärna i detalj hur vi blir "förgiftade" så poppar jag lite popcorn under tiden. Till skillnad från clown-nassen RudyardKipling kanske du vågar stå för dina korkade åsikter.

Du har kvicksilver och andra tungmetaller, som t ex bly, i dricksvattnet.
Vidare östrogen och PFAS.

Postat av Fiffiniffi
Man blir inte "förgiftad" av fucking spårmängder.
din egen manskropp producerar TUSENTALS ggr mer östrogen än vad du får i dig från dricksvattnet

Det är alltså helt uppenbart att du visste precis vad vi pratade om, men nu försöker låtsas som något annat efter att du blev förnedrad som den lilla bitch du är.

Citat:
Jag har hävdat att dricksvattnet innehåller gifter. Vilket det gör. Ingenting annat.

Ett gift är per definition något som har skadlig påverkan. ALLT är nämligen giftigt i tillräckligt stor dos, även vatten i sig. Så även när man bara säger "gift" så innebär det per automatik att man påstår att det medför skadlig påverkan.

Så även denna lögn från din sida är korkad. Grattis
Citera
2026-06-11, 12:54
Medlem
-Nederbird-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ja jag håller med i att överviktiga troligtvis kommer att bli utsatta för ännu större diskriminering. Dock är jag inte alls övertygad om att de nya medicinerna är säkra att äta i längden. (Av den enkla anledningen att folk som tar sprutorna inte ser friska ut imho.)

Tror exempelvis att läkare kommer att börja neka vård och utredning, med hänvisning till att "patienten föreslås gå ner i vikt", eller liknande.

Nej, tror knappast medicinerna är optimala och för alla men nog fan ser de friskare ut än någon som väger 150 pannor.
Citera
2026-06-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Detta som du skriver är viktigt anser jag.
Varför inte rekommendera överviktiga att äta riktigt mat som kött och ägg? Svaret är givetvis att man inte ger sådana kostråd eftersom statens kostråd bygger på en stor mängd kolhydrater. Något forskningen sedan länge lyft upp som orsaken till ohälsa och övervikt i samhället.

Agnes Wold gick nyligen ut och sade att alla diabetiker gott och väl kan unna sig en stor mängd kolhydrater. För det finns ju mediciner som sänker blodsockret sade hon.

Mår du psykiskt dåligt idag och tar hjälp av staten så får du inom 5 minuter på KPT ett erbjudande om långvariga mediciner mot psykisk ohälsa. 1 miljon svenskar tar detta istället för att jobba med orsakerna till sitt psykiska måendet.

Tyvärr. Sanningen är rent ut sagt beklämmande. Vi kommer få betydligt fler tjocka framöver. Vården räknar med detta. Är själv insatt i landstinget i Västra Götaland...

Håller med, man kan ju inte annat än undra om det inte är så att man från samhällets/vårdens sida medvetet vilseleder befolkningen med dessa felaktiga kostråd som för många leder till övervikt, ohälsa och sjukdom. "LCHF-läkaren" Annika Dahlqvist blev ju också enormt motarbetad och smutskastad av div. aktörer när hon rekommenderade LCHF som behandlingsmetod för typ 2-diabetes och övervikt.

LCHF men även fasta, typ periodisk fasta 16:8 fungerar otroligt bra för att minska hungerkänslorna, något som ju många med övervikt, fetma, "sjukdomen" obesitas vittnar om att de har problem med. Att äta livsmedel, mat med mycket protein och fett, men lite kolhydrater, som på riktigt gör att man blir ordentligt mätt minskar givetvis hungerkänslorna och gör det mycket lättare att gå ned i vikt, även periodisk fasta gör ju det, och då behöver man inte ens minska så mycket på intaget av kolhydrater.

Citat:
Nja. Det finns kostråd från staten som är fel då den baseras på kolhydrater. Därför måste alla inom vården rekommendera en diet på socker till människor med diabetes. Helt sjukt men 100% sant. Finns därför väldigt mycket som är helt fel i vårat sätt att äta och gör det komplext. Jag är väldigt insatt.

Den forskningen som finns som stämmer får lite utrymme och inte ens många läkare känner till den då det inte ingår kost i deras utbildning. Förutom typ 10 timmar... Deras jobb är nu bara att ge något mot symptomen och inte bota orsaken.

Hela samhället äter typ fel. Även jag som 21 årig kroppsbyggare gjorde det i massor av år.

Hela utvecklingen med att människor i högre grad nu än tidigare konsumerar mer färdiglagat från butik och processad och ännu värre ultraprocessad mat förvärrar problemen med övervikt, ohälsa och sjukdom. Är övertygad om att ifall det inte fanns allt detta stora och sedan länge ökande utbud av processad och ultraprocessad mat så skulle det inte finnas samma problem med övervikt, ohälsa och sjukdom i samhället som vi ser idag. Utvecklingen liknar den i USA där matindustrin efter WW II började söka nya marknader och då riktade sig mot familjehushåll och hemmafruar och konsumtionen av industriproducerad mat ökade sedan successivt under hela 1900 talet och bidrog till att ohälsan hos befolkningen ökade, övervikt, fetma, välfärdssjukdomar o.s.v.
Citera
2026-06-11, 13:07
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Människan och människans husdjur är de enda överviktiga arterna på planeten.

Du skriver bara massa skitsnack. Aldrig sett dig skriva tidigare vilket säger mycket. Finns många forum på flashback. Kost och träning tex. Häng där eller i diet forumen. Snälla! =) Alltid kul att trycka till korkade människor på flashback
Det sa ju inte emot något jag sa. Angående ditt svar så är ju anledningen till det uppenbart för samtliga med de mest basala kunskaperna i genetik, evolution och metabolism, så jag behöver säkert inte förklara var du tänkt fel utan du inser det själv när du tänkt igenom det igen.
Citera
2026-06-11, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlofJohanssonSvin
Men dessa mediciner som finns idag riskerar ju att göra de feta blinda.

Om jag får välja mellan att vara fet eller blind, väljer jag att vara fet alla dagar i veckan.

Kan man bli blind av mounjaro och ozempic? Hur många har blivit blinda? Fy fan vilket helvete att inte kunna se.
Citera
2026-06-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Vem vågar ta en medicin som är så ny? Som med alla nya grejer. Vänta och se vilka biverkningar som kommer och hur folk i slutändan mår. Det visar sig kanske att det blir allvarliga långtidseffekter inte bara det vi ser i dag.

Folk magrar fort för de tappar fett/muskelmassa de aldrig får tillbaka. Bara kolla alla med Ozempic face.

https://www.expressen.se/livsstil/skonhet/kirurger-varnar-ozempic-face-ar-svart-att-atgarda/

Folk blir blinda. Folk förstör sin mage. Folk dör.

Bättre att fixa en ny medicin till alla som har underfunktion i sköldkörteln - hypotyreos.

En av Sveriges vanligaste folksjukdomar. Drygt 497 000 personer (cirka 4,7 procent av befolkningen) behandlas för underfunktion i sköldkörteln.

Det är lika vanligt som Diabetes, i Sverige har över 500 000 personer den diagnosen.

Hypotyreos ger bla viktuppgång som är svår att medicinera bort. Med effektiv medicin så skulle det inte finnas lika många överviktiga av denna orsak. Men inget händer. Fast folk klagar. Läkarna skriver rutinmässigt ut den billigaste medicin de har. Ingen vill satsa på ny forskning o ny medicin.

Tycker det är skrämmande att det tillåts att experimentera på människor med dessa nya läkemedel men det är klart en del sjukligt överviktiga är nog själva också tillräckligt sjuka och desperata för att ta risken att behandlas, de nya CGRP läkemedlen för att behandla migrän är ett annat exempel på läkemedel som också i ett långsiktigt perspektiv inte verkar vara ett bra alternativ med tanke på vad som händer i andra delar av kroppen vid behandling med läkemedlen och i jämförelse med exempelvis triptanläkemedel och botox som har använts länge nu och där man inte kan se några direkt allvarliga långsiktiga konsekvenser av behandlingen.

https://www.medcentral.com/neurology/migraine/why-cautious-when-prescribing-cgrp-monoclonal-antibodies

https://www.medcentral.com/neurology/migraine/stake-possible-long-term-side-effects-cgrp-antagonists
Citera
2026-06-11, 13:25
Medlem
Ingen vet vad som kommer hända de personer som kommer ta dessa mediciner i flera år.

De är försökskaniner.

Det tragiska är att många mulliga och normalviktiga personer tar dessa sprutor för att i slutändan se 30 år äldre ut i fejjan.

Fy vilken mardröm.

Kolla på de med ozempic face. Allt från Kelly Osbourne och hennes mor till Kathy Bates och John Goodman. Fy fan att se ut så i ansiktet. Nej tack är hellre mullig och ser bra och ung/yngre ut.
Senast redigerad av Singoallaa 2026-06-11 kl. 13:33.
Citera
2026-06-11, 13:41
Medlem
Påverkar alltså hudvävnad!

Från expressen:

Läkare varnar: ”Huden åldras”

I USA, där betydligt fler använer Ozempic (omkring 15,5 miljoner personer, enligt en Gallup-undersökning) och liknande läkemedel är trenden desto starkare. Där har plastikkirurger märkt att huden tycks reagera annorlunda vid användning av Ozempic och andra läkemedel med den aktiva ingrediensen semaglutid, än efter till exempel en operation av magsäcken. Och att det därför kan vara svårare att åtgärda de oönskade effekterna. Kirurgen Julius Few berättar i en intervju med magasinet Allure att han och flera av hans kollegor noterat en försämrad hudkvalitet hos Ozempic-patienterna, som de misstänker kan bero på att djupare hudlager påverkas negativt av semaglutid. Med resultatet att huden både ”beter sig” och ser äldre ut."

Vilken mardröm.

Länk till artikeln: https://www.expressen.se/livsstil/skonhet/kirurger-varnar-ozempic-face-ar-svart-att-atgarda/
Citera
2026-06-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Det sa ju inte emot något jag sa. Angående ditt svar så är ju anledningen till det uppenbart för samtliga med de mest basala kunskaperna i genetik, evolution och metabolism, så jag behöver säkert inte förklara var du tänkt fel utan du inser det själv när du tänkt igenom det igen.

Nja
Du inser väl själv att du aldrig studerat kost? Ditt jobb är att lyda och bota symptom från böcker. Du förstår inte. Inhgt intresse i att lära dig heller.
Nickedocka.
Hela min frus släkt är akademiker inom sjukvården så jag är insatt och tar inte upp ditt problem då jag inte har behov av det. Men nu har jag sagt varför du har problem.
Många läkare tror att de vet bäst även om det finns bra läkare. Du är väl en av de som fortfarande är en zombie. Finns många sådana på NÄL...
Citera
2026-06-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Håller med, man kan ju inte annat än undra om det inte är så att man från samhällets/vårdens sida medvetet vilseleder befolkningen med dessa felaktiga kostråd som för många leder till övervikt, ohälsa och sjukdom. "LCHF-läkaren" Annika Dahlqvist blev ju också enormt motarbetad och smutskastad av div. aktörer när hon rekommenderade LCHF som behandlingsmetod för typ 2-diabetes och övervikt.

LCHF men även fasta, typ periodisk fasta 16:8 fungerar otroligt bra för att minska hungerkänslorna, något som ju många med övervikt, fetma, "sjukdomen" obesitas vittnar om att de har problem med. Att äta livsmedel, mat med mycket protein och fett, men lite kolhydrater, som på riktigt gör att man blir ordentligt mätt minskar givetvis hungerkänslorna och gör det mycket lättare att gå ned i vikt, även periodisk fasta gör ju det, och då behöver man inte ens minska så mycket på intaget av kolhydrater.

Hela utvecklingen med att människor i högre grad nu än tidigare konsumerar mer färdiglagat från butik och processad och ännu värre ultraprocessad mat förvärrar problemen med övervikt, ohälsa och sjukdom. Är övertygad om att ifall det inte fanns allt detta stora och sedan länge ökande utbud av processad och ultraprocessad mat så skulle det inte finnas samma problem med övervikt, ohälsa och sjukdom i samhället som vi ser idag. Utvecklingen liknar den i USA där matindustrin efter WW II började söka nya marknader och då riktade sig mot familjehushåll och hemmafruar och konsumtionen av industriproducerad mat ökade sedan successivt under hela 1900 talet och bidrog till att ohälsan hos befolkningen ökade, övervikt, fetma, välfärdssjukdomar o.s.v.

Ja, det är intressant. I andra länder har läkare som rekommenderat diabetiker en kost fri från kolhydrater blivit stämda i långvariga rättegångar. Det är hemskt att se. Detta var jag inte medveten om förrän Netflix tog upp det i en ganska ny dokumentär, fast min fru kunde mycket om det. Hon är mer insatt i detta än jag.
Jag har varit intresserad av kost och hälsa i över 20 år men det är först nu pusselbitarna fallit på plats och jag förstår hur saker hänger ihop även inom politiken.

Kollar du kilopriset på 159kr som affären Hemmakväll tar för lösgodis och jämför det med svensk producerat kött så ser man att godiset ofta är dyrare per kilo trots att det kostar en bråkdel att producera. Industrin får därför ett enormt kapital och kan påverka styrande genom lobbying. Industrin "beställer" massvis av egna studier varje år som visar på att kolhydrater inte är farlig. Så det finns en problematik. Vi konsumenter luras helt klart att långsamt förgifta oss själva.

Sen finns det medvetenhet i samhället helt klart. Som jag och du. USA ställde nyligen om kostråden mot Animaliskt även om industrin tyvärr påverkade kostråden. Jag lyssnade på P1 och flera svenskar som är förespråkare för de svenska kostråden och de tyckte USAs nya kostråd var helt åt skogen när de infördes. Det var beklämmande tycker jag eftersom det visar att Sverige står fast angående kolhydrater.

Arla tog patent på en ersättning de skapat i labb för Löpe och nu är det redan svårt att hitta en ost på naturliga råvaror i butiken och även i en riktig ostbutik. Hur är det ens lagligt.

Matbutikerna är lite som Biltema numera. Mest skit! Men det finns något bra för den som håller sig insatt och uppdaterad!

Frun jobbar på landstinget och jag kan tyvärr erkänna att de räknar med betydligt många fler sjuka än vi kan ta hand om i framtiden. Just nu hoppas de att AI är en lösning... :/

Hur många arter finns det på jorden? Trots det finns det bara en som är överviktig. Fast det sjuka är att även våra husdjur blir överviktiga trots att det inte existerar bland djur i naturen. Vi människor hade inte övervikt för 20 tusen till 3 miljoner år sedan. Vi uppfann jordbruket och började odla. Människan förökade sig därav på jorden och alla hälsoproblem som fetma började ta fart.

Håller med ang processat. Bort med skiten. Man kan inte äta sådant i rimliga doser. Vi lurar oss själva.
Senast redigerad av JohnWicks 2026-06-11 kl. 15:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in