2026-06-11, 07:54
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Känns som du vill sätta alla i ett fack vilket inte ger oss någonting. Anledningen att den svenska befolkningen överlag är sjuk pga av kosten är ju betydligt intressantare som ämne än ditt försök att trycka till människor med en tråkig förklaring som kunde vara skriven av en 10 åring som saknar fantasi.

Det är inte kosten. Eller jo, men indirekt.

I Sverige är det otroligt enkelt att äta billigt & hälsosamt.

Det är mentaliteten.

Och, "oss", förresten...är det hur ett fetto pratar om sig själv i tredje person?
Senast redigerad av Pitschka 2026-06-11 kl. 07:57.
Citera
2026-06-11, 07:58
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och dessa blir vi alltså "förgiftade" av?

Har du lust att utveckla? Eller var det bara ännu en npc-rant du inte står för?

Det är väl ändå allmänt känt?
Citera
2026-06-11, 08:02
Medlem
Skräpmat i kombination med lathet och/eller den sk psykiska ohälsan.
Citera
2026-06-11, 09:04
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Det är väl ändå allmänt känt?

Nej. Det är däremot allmänt känt att vi har ett av VÄRLDENS BÄSTA DRICKSVATTEN

Men berätta gärna i detalj hur vi blir "förgiftade" så poppar jag lite popcorn under tiden. Till skillnad från clown-nassen RudyardKipling kanske du vågar stå för dina korkade åsikter.
Citera
2026-06-11, 09:20
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej. Det är däremot allmänt känt att vi har ett av VÄRLDENS BÄSTA DRICKSVATTEN

Men berätta gärna i detalj hur vi blir "förgiftade" så poppar jag lite popcorn under tiden. Till skillnad från clown-nassen RudyardKipling kanske du vågar stå för dina korkade åsikter.

Du har kvicksilver och andra tungmetaller, som t ex bly, i dricksvattnet.
Vidare östrogen och PFAS.
Citera
2026-06-11, 10:06
Medlem
Citat:
Det är inte kosten. Eller jo, men indirekt.

I Sverige är det otroligt enkelt att äta billigt & hälsosamt.

Det är mentaliteten.

Och, "oss", förresten...är det hur ett fetto pratar om sig själv i tredje person?

Eller så är det bara kosten...
Finns ju redan all forskning som behövs sedan lång tid tillbaka. Jag samlar på böcker och har böcker skrivna år 1902 på ämnet. Sen att coca cola company tjänar miljarder varje år och spammar alla med felaktiga påståenden sedan lång tid tillbaka finns det också belägg för.
Det handlar bara om bildning. Förr åt man rätt. Människan har funnits i miljoner år. Den moderna människan sedan 300 000 år. Varför blev det iq fiskmås de senaste hundra åren??? Du kommer nog på svaret själv.
Citera
2026-06-11, 10:27
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Eller så är det bara kosten...
Finns ju redan all forskning som behövs sedan lång tid tillbaka. Jag samlar på böcker och har böcker skrivna år 1902 på ämnet. Sen att coca cola company tjänar miljarder varje år och spammar alla med felaktiga påståenden sedan lång tid tillbaka finns det också belägg för.
Det handlar bara om bildning. Förr åt man rätt. Människan har funnits i miljoner år. Den moderna människan sedan 300 000 år. Varför blev det iq fiskmås de senaste hundra åren??? Du kommer nog på svaret själv.

Alltså, kunskapen finns.
Det är ju inte raketvetenskap.

Och en normal(viktig) människa låter sig ej påverkas av hur mycket skit producenterna gömmer i maten eller deras propaganda och reklam. Man väljer bort skiten.

Denne lär sig, tar in fakta och lagar sin (nyttiga) mat. Efter att gjort vettiga inköp.
Och sedan stålsätter sig mot alla former av "sockersug" och halvfabrikatsbekvämligheter.

Alltså exakt tvärtom hur ett fetto fungerar.
Citera
2026-06-11, 10:35
Medlem
Citat:
Alltså, kunskapen finns.
Det är ju inte raketvetenskap.

Och en normal(viktig) människa låter sig ej påverkas av hur mycket skit producenterna gömmer i maten eller deras propaganda och reklam. Man väljer bort skiten.

Denne lär sig, tar in fakta och lagar sin (nyttiga) mat. Efter att gjort vettiga inköp.
Och sedan stålsätter sig mot alla former av "sockersug" och halvfabrikatsbekvämligheter.

Alltså exakt tvärtom hur ett fetto fungerar.

Nja. Det finns kostråd från staten som är fel då den baseras på kolhydrater. Därför måste alla inom vården rekommendera en diet på socker till människor med diabetes. Helt sjukt men 100% sant. Finns därför väldigt mycket som är helt fel i vårat sätt att äta och gör det komplext. Jag är väldigt insatt.

Den forskningen som finns som stämmer får lite utrymme och inte ens många läkare känner till den då det inte ingår kost i deras utbildning. Förutom typ 10 timmar... Deras jobb är nu bara att ge något mot symptomen och inte bota orsaken.

Hela samhället äter typ fel. Även jag som 21 årig kroppsbyggare gjorde det i massor av år.
Citera
2026-06-11, 10:44
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Nja. Det finns kostråd från staten som är fel då den baseras på kolhydrater. Därför måste alla inom vården rekommendera en diet på socker till människor med diabetes. Helt sjukt men 100% sant. Finns därför väldigt mycket som är helt fel i vårat sätt att äta och gör det komplext. Jag är väldigt insatt.

Den forskningen som finns som stämmer får lite utrymme och inte ens många läkare känner till den då det inte ingår kost i deras utbildning. Förutom typ 10 timmar... Deras jobb är nu bara att ge något mot symptomen och inte bota orsaken.

Hela samhället äter typ fel. Även jag som 21 årig kroppsbyggare gjorde det i massor av år.

Stämmer säkert.

Jag försöker Bara äta normalt och varierat. Lite old school. Mycket rotfrukter i soppor och grytor.
Håller nere snabbmaten på en minimum.
Man kommer långt på sunt förnuft utan att bli radikal/extrem.
Citera
2026-06-11, 11:04
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nederbird-
Att vi just nu genomgår en revolution när det kommer till övervikt och fetma är ingen överdrift. De aptithämmande medicinerna verkar de facto fungera, och snacket innan om att vikt är någon sjukdom som har noll med hur vi äter att göra har dött helt.

Hur blir det om säg 10 år? Kommer vi att acceptera att folk väljer att vara feta? Hur förändrar de nya medicinerna vårt förhållningssätt?

Hur ser flashback på detta?

Ja jag håller med i att överviktiga troligtvis kommer att bli utsatta för ännu större diskriminering. Dock är jag inte alls övertygad om att de nya medicinerna är säkra att äta i längden. (Av den enkla anledningen att folk som tar sprutorna inte ser friska ut imho.)

Tror exempelvis att läkare kommer att börja neka vård och utredning, med hänvisning till att "patienten föreslås gå ner i vikt", eller liknande.
Citera
2026-06-11, 11:15
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du har kvicksilver och andra tungmetaller, som t ex bly, i dricksvattnet.
Vidare östrogen och PFAS.

Bitch, please

Man blir inte "förgiftad" av fucking spårmängder. Du och din patetiska nassekompis RudyardKipling påstod att vi blev "förgiftade". Förstår du på fullaste allvar inte skillnaden mellan "förgiftning" och att ett av världens bästa dricksvatten innehåller lite spårmängder? Eller behöver du få det förklarat för dig?

Herrejävlagud
Citera
2026-06-11, 11:20
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
östrogen

Bara för att du ska förstå hur otroligt utvecklingsstörd du låter när du säger att vi blir "förgiftade" av östrogen i dricksvattnet, så kan jag berätta för dig att din egen manskropp producerar TUSENTALS ggr mer östrogen än vad du får i dig från dricksvattnet

Clown
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in