2026-06-10, 21:40
Medlem
gregersnegrers avatar
Stämmer ej.

Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Jag tror ej man hamnar på Kumla för en skitsak minst mord våldtäkt rån eller liknande.
Citera
2026-06-10, 21:44
Medlem
okok1s avatar
Sympati för kriminella? Precis som de gav sina offer som de våldtog, mörda eller brutalt slog sönder och samman?

Hoppas de lider!
Citera
2026-06-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregersnegrer
Stämmer ej.
Inte ens för grovvåldtäkt av en medfånge då.Det vore ju hemskt tråkigt om med fången blev dömd för det och man sedan fick dela cell en gång till med samma man idagens Sverige tror jag ej det är omöjligt typ.
Citera
2026-06-10, 21:49
Medlem
Citat:
”Nu är han i stadiet där han är en rädd och vilsen ung pojke som behöver kärlek och värme, så bror du vet att jag håller allt i schack”, skriver misstänkte förövaren.

Från artikeln. Bekräftar era spekulationer.
Citera
2026-06-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Don't do the crime if you can't do the time!

Men våldtäcksmannen belönas med lammkött varje morgon, det är ju inget straff.
Citera
2026-06-10, 21:52
Medlem
Precoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregersnegrer
Stämmer ej.
Vilka skitsaker hamnar man på Kumla för då?
Citera
2026-06-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery

Mestadels är ju det längre straff finns ju i tråden om fängelse folk som fått månader som hamnar på Kumla så någon "tidsgräns" för att hamna där är en myt
Citera
2026-06-10, 22:12
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23
Men våldtäcksmannen
Våldtäktsmannen, det är inget ck i ordet.
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
Det gör man inte, det är en klass 1 anstalt som Hall, kände du verkligen inte till detta?
Citera
2026-06-10, 22:29
Medlem
UltraSlinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det positiva är att gulleplutten på tjugo-och-något säkerligen tänker sig för i framtiden och förhoppningsvis delar han med sig av upplevelserna till andra gullepluttar som han känner.

Lär vara avskräckande om de små arabpojkarna får veta att en stor och kraftig gentleman från Kongo väntar på dem.

Offret lär vara en vit pojke.
Citera
2026-06-10, 22:31
Medlem
Mohaves avatar
Så vitt jag har förstått har detta traditionellt varit ett stort problem i amerikanska fängelser, men ett litet problem i de svenska.

Men det kan ha förändrats. Själv har jag inte suttit i fängelse, men jag har hjälpt folk som gjort det juridiskt.

Donny the Punk är den du bör läsa om du intresserar dig för problemet. Han blev utsatt gång på gång för fängelsevåldtäkter. Startade sen rörelsen "Stop Prison Rape!". Dog sedan för tidigt från AIDS-relaterad sjukdom som han fått genom våldtäkterna.

Donny har lämnat efter sig omfattande dokumentation. Delar av detta är bara tillgängligt för forskare. Men mycket går att hitta med googling.

https://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Donaldson_(activist)
Citera
2026-06-10, 22:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
granskningen från Arbetet om hur överbeläggningen på kåkarna har spårat ur totalt. De skriver om en ung grabb som satt på Kumla för skitsaker men tvingades dela en enmanscell med en grov våldsverkare och blev våldtagen varje jävla morgon i flera månader. Grabben var inlåst med förövaren 23 timmar om dygnet och vågade självklart inte gola eller säga till plitarna av rädsla för att bli helt tystad. Alltså vad är det för vidrigt luffarklientel som sitter inne nu för tiden? Jag har själv inte stenkoll på hur systemet funkar där inne men har man inte alltid hört att det finns någon sorts internkod och att de tyngre grabbarna på topparna borde sätta ner foten direkt mot sånt här äckligt beteende? Det känns helt stört att det blivit rena USA-fängelset av Sverige och man undrar ju hur Kriminalvården tänker när de bara stuvar om folk så att folk blir helt slaktade där inne. Vet att förr var det big no, no såna fick spö de som gav sig på de svaga och övergrepp dessutom..

Du får nog betrakta det här som en ideologisk partsinlaga. Tidningen Arbetet tillhör den avgrundvänster som motsätter sig en tuffare kriminalpolitik. Deras lösning på överbeläggningen är att släppa ut brottslingar i förtid. Själv gillar jag den utlokalisering av fängelser med nya anläggningar utomlands som påbörjats. Dra ner på standarden också!

Bara att låta bli att tappa tvålen i duschen...
Citera
2026-06-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
granskningen från Arbetet om hur överbeläggningen på kåkarna har spårat ur totalt. De skriver om en ung grabb som satt på Kumla för skitsaker men tvingades dela en enmanscell med en grov våldsverkare och blev våldtagen varje jävla morgon i flera månader. Grabben var inlåst med förövaren 23 timmar om dygnet och vågade självklart inte gola eller säga till plitarna av rädsla för att bli helt tystad. Alltså vad är det för vidrigt luffarklientel som sitter inne nu för tiden? Jag har själv inte stenkoll på hur systemet funkar där inne men har man inte alltid hört att det finns någon sorts internkod och att de tyngre grabbarna på topparna borde sätta ner foten direkt mot sånt här äckligt beteende? Det känns helt stört att det blivit rena USA-fängelset av Sverige och man undrar ju hur Kriminalvården tänker när de bara stuvar om folk så att folk blir helt slaktade där inne. Vet att förr var det big no, no såna fick spö de som gav sig på de svaga och övergrepp dessutom..

Hehe...ja det gäller att inte "tappa tvålen" i duschen...fy satan de stackare som suttit i häkte eller fängelse i USA..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in