2026-06-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Visst. Det blir nog en FUP och tråd av dig då om du ska peta ögonen ur en yrkeskriminell med våldskapital...

Vi pratar ett hypotetiskt scenario där du blir våldtagen av en annan man i din cell under natten.
Om jag tolkar dig rätt då tar du den hellre i munnen och röven varje natt än att riskera konsekvensen av att du försvarar dig..
Varför hatar du dig själv så mycket...
Citera
2026-06-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Tror moderaterna med ledning av justitieministern gillar att ta den i röven. Därför har man inget emot att låsa in fångar med varandra 12h om dygnet.

De tror jag med
Citera
2026-06-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Det jag säger

Om man räknar rent matematiskt (vad vet jag mörkertal hitt och ditt ) så är det fortfarande mycket liten % under 0, % 85 incidenter från 2018 ( "oftast" ) om det inte är riktiga idioter som råkat hamna ihop och inte ser till att bara fixa det innan det innan, det eskalerar vem fan bryr sig om koder hitt och koder ditt. Går det nog att undvika det är inte usa.. men vad vet jag tror inte det är väldigt förekommande men sure, 2 pers i en cell lätt att hitta fel på varandra och så vidare. Små saker som gör att det kan sluta illa.. Sen så sköter de flesta sitt av vad jag hört av de som suttit inne i realtid ska det här inte vara ett fenomen de flesta kommer överens och är det något problem ja då får man ta sina grejer gå och dra ner till avskildhet det framgår ju inte vad det är för individer kan ju röra sig om någon som inte kan svenska till någon som är störd mm.. den att "orten babbarna eller de tyngre svenskarna som är högre i hierarkin skulle hålla på med bög fasoner" är nog inte det första det här låter mer som skruvade människor där barriärerna inte fungerar de flesta vill nog göra sin tid och bye bye så sen ska man inte tro på allt man läser och orsakerna men visst går nog blixt snabbt att hitta fel och minsta lilla kan eskalera snabbt fast som sagt av det som jag hört av de som suttit på klass 1-2 och 3 för den delen säger att sånt här är mer undantag än ett fenomen. Dubbelbälggning har väl funnits ganska länge sen att det implementerades 99 % för några år sedan där nästan alla celler idag är 2 och 2 i "rådande stund" bränner nog på
Citera
2026-06-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Tror jag inte. Ett övergrepp är ett övergrepp, jag menar oavsett om offret är i fängelse eller inte, får man väl inte begå övergrepp på individen. Så det är nog tvärtom - lätt att få skadeståndet. Kvinnor få det också väldigt lätt, så här blir det nog inga problem.

Jo visst men folk här skriver ju det och det står väl i artikeln att det finns inte kameror på rummet så det blir väl ganska svårt och bevisa ?
Citera
2026-06-11, 23:15
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Justitieminister Gunnar Strömmer (M) säger att dubbelbeläggningen är här för att stanna. I maj föreslog dessutom regeringens utredare att inga häktade längre ska ha rätt till eget rum.

Delade celler har lyfts fram som en praktisk lösning. Riskerna har få talat om.

– Mitt intryck är att den stora utmaningen kanske inte i första hand är att man är två och två i cellen, för det kan man ändå hantera på ett bra sätt i en erfaren miljö, sa Gunnar Strömmer till Sekotidningen, i en intervju i mars i år.

Fan va efterbliven han är Gunnar Strömmer. Han kan ju dela en 7kvm cell med nån efterbliven våldtäktsneger då. Landsförrädare som han är så borde han ha livstids samsittning med nån våldtäktsneger som är 2 meter lång och med 31cm kuk.
Citera
2026-06-11, 23:21
Medlem
Citat:
Vi pratar ett hypotetiskt scenario där du blir våldtagen av en annan man i din cell under natten.
Om jag tolkar dig rätt då tar du den hellre i munnen och röven varje natt än att riskera konsekvensen av att du försvarar dig..
Varför hatar du dig själv så mycket...
Jag är kvinna så jag är måhända inte lika delulu som andra här. Sannolikheten för att jag skulle bli cellkamrat med en yrkeskriminell är även mycket låg.

Vi pratar fortfarande om att en del av förövarna oft har ett våldskapital.

Du tror att de mördar varandra ute för skoj och att det skulle vara mer ofarligt i slutna områden med flertalet dömda, grova brottslingar?
Citera
2026-06-11, 23:25
Medlem
Citat:
Jag är kvinna så jag är måhända inte lika delulu som andra här. Sannolikheten för att jag skulle bli cellkamrat med en yrkeskriminell är även mycket låg.

Vi pratar fortfarande om att en del av förövarna oft har ett våldskapital.

Du tror att de mördar varandra ute för skoj och att det skulle vara mer ofarligt i slutna områden med flertalet dömda, grova brottslingar?

Fattar inte din poäng
Det finns inga vinnare i ett krig bara överlevare...
Citera
2026-06-11, 23:36
Medlem

Citat:
Fattar inte din poäng
Det finns inga vinnare i ett krig bara överlevare...
Min poäng är att jag vill gärna se dig leka allan när du hamnar i en situation där du är maktlös.

Ni män är alltid sådana superhjältar fram tills ni sätts på prov. Knappast som om folk gillar att våldtas eller "tillåter det".

Har du hört mycket om våldtäkter av kriminella eller av kriminella mot andra män? Varför inte?
Citera
2026-06-11, 23:49
Medlem
Citat:

Min poäng är att jag vill gärna se dig leka allan när du hamnar i en situation där du är maktlös.

Ni män är alltid sådana superhjältar fram tills ni sätts på prov. Knappast som om folk gillar att våldtas eller "tillåter det".

Har du hört mycket om våldtäkter av kriminella eller av kriminella mot andra män? Varför inte?

Ja har misshandlat och blivit misshandlad
Jag har varit hammaren och jag har varit spiken
I ett scenario där jag blir våldtagen finns de inte mycket att göra om jag blir övermannad men han ska sova sen då är de min tur
Vi är maktlösa hela tiden, tiden är lånad inget är lovat
Citera
2026-06-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ja har misshandlat och blivit misshandlad
Jag har varit hammaren och jag har varit spiken
I ett scenario där jag blir våldtagen finns de inte mycket att göra om jag blir övermannad men han ska sova sen då är de min tur
Vi är maktlösa hela tiden, tiden är lånad inget är lovat
Folk tycker generellt att det är en kul grej att vissa har det särskilt jobbigt när de sitter. Våldtäkt kanske inte riktigt varit på tapeten men du underskattar sammanhang väldigt mycket.
Citera
2026-06-12, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Han har ju själv suttit i fängelse och har mer insikt än vad du har. Svenska fängelset är inte så lyx som du verkar tro. Visst, jämfört med USA eller Thailand ja, men det är en annan sak.

Tror ingenting.

Vet allt och mer därtill om plitvården.

Mer tänker jag inte skriva.
Citera
2026-06-12, 10:14
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Vi får helt enkelt börja med trippelbeläggning så att vittne alltid finns och koden kan verka igen.
Iofs ingen dum idé...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in