2026-06-09, 21:25
Medlem
Idag har jag känt enorm sorg.

Först möts jag av ett inlägg om en kvinna som säger till en 13åring i mitt område som kör elsparkcykel på ett oanstänsigt sätt och sätter andra barn i fara, då slår han henne i ansiktet och på axeln.

Sen möts jag sent av henry nowak-skandalen som det varit tyst om här, sen ser jag en ungdom sitta med fötterna på sätet i bussen, folk som ställer sig ogenerat på familjeparkeringar utan att ha minsta skäl osv. Visst jag kanske saknar civilkurage men man vet ju fan inte nu för tiden om man vågar säga ifrån. På det så tänker men på att alla går klädda som gangsters osv.

Jag har små barn som jag inte vill ska växa upp i det här hårda och farliga samhället... henry nowak är inte i sverige men är en symbol för väst i förfall...

Finms det inget vi kan göra i gemnsam trupp: helst för att få till en konservativ regering, men även utöver det: en rörelse, oavsett utfall i kommande val som gör att vi får tillbaka ett anständigt sverige? En rörelse som påminner om att vi alla bär ansvar, att klädsel och anständighet i det offentliga rummet spelar roll? Genom att sätta upp skyltar/lappar, eller på annat sig organisera sig?

"Konservativa för anständighet"?

Jag skulle helst se en bred opolitisk rörelse för störst effekt, helst utan fördömmande och aggresiv retorik, men vid det här laget blir jag bara glad om någon gör något...
Citera
2026-06-09, 21:52
Medlem
Nej.

Kanske mot en pizza.
Citera
2026-06-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinLundDMS

Först möts jag av ett inlägg om en kvinna som säger till en 13åring i mitt område som kör elsparkcykel på ett oanstänsigt sätt och sätter andra barn i fara, då slår han henne i ansiktet och på axeln.

Sen möts jag sent av henry nowak-skandalen som det varit tyst om här, sen ser jag en ungdom sitta med fötterna på sätet i bussen, folk som ställer sig ogenerat på familjeparkeringar utan att ha minsta skäl osv. Visst jag kanske saknar civilkurage men man vet ju fan inte nu för tiden om man vågar säga ifrån. På det så tänker men på att alla går klädda som gangsters osv.

Jag har små barn som jag inte vill ska växa upp i det här hårda och farliga samhället... henry nowak är inte i sverige men är en symbol för väst i förfall...

Finms det inget vi kan göra i gemnsam trupp: helst för att få till en konservativ regering, men även utöver det: en rörelse, oavsett utfall i kommande val som gör att vi får tillbaka ett anständigt sverige? En rörelse som påminner om att vi alla bär ansvar, att klädsel och anständighet i det offentliga rummet spelar roll? Genom att sätta upp skyltar/lappar, eller på annat sig organisera sig?

Jag skulle helst se en bred opolitisk rörelse för störst effekt, helst utan fördömmande och aggresiv retorik, men vid det här laget blir jag bara glad om någon gör något...
Knyt näven i fickorna.
Citera
2026-06-09, 23:21
Medlem
fjollciggs avatar
Vad är acceptabel klädsel i det offentliga rummet?
Citera
2026-06-09, 23:28
Medlem
Citat:

Själv fick jag en hurring, utan som helst någon anledning, rätt över örat av en känd idrottsprofil, i 1a klass på grundskolan.
Redan då på 60-talet var det ett hårt "klimat", men jag överlevde det.
Bodde kvar i området, fram till 1 år innan min dotter skulle börja skolan, och flyttade då till en annan statsdel.
Då hade kommunen tagit emot väldigt många flyktingar, och en hel del radikala muslimer.
Redan då, senare 1980-tal, så såg stadsdelen ut som Mogadishu.
Misshandel med dödlig utgångar, mordförsök med skjutvapen, och förnedringsrån förekom redan då.
Tack och lov, att det fanns en ganska lugn statsdel att flytta till, så dottern fick en ganska trygg uppväxt.
I dagens läge skulle jag rekommendera dig att flytta till landsbygden, där kommunen inte inhyst s.k. "flyktingar", inte ens om det är fredliga äldre muslimer, som uppfostrar sina egna barn till att bli radikala.
Inte ens om man träffar på en trevlig ung afrikan, och som man arbetat tillsammans med, kan man lita på.
Han övertalade en 80-årig tant, att bjuda honom på kaffe, hemma hos henne.
Henry Novak för mig...????
Senast redigerad av Sv.Reg.Korrupt. 2026-06-09 kl. 23:30.
Citera
2026-06-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sv.Reg.Korrupt.
Själv fick jag en hurring, utan som helst någon anledning, rätt över örat av en känd idrottsprofil, i 1a klass på grundskolan.
Redan då på 60-talet var det ett hårt "klimat", men jag överlevde det.
Bodde kvar i området, fram till 1 år innan min dotter skulle börja skolan, och flyttade då till en annan statsdel.
Då hade kommunen tagit emot väldigt många flyktingar, och en hel del radikala muslimer.
Redan då, senare 1980-tal, så såg stadsdelen ut som Mogadishu.
Misshandel med dödlig utgångar, mordförsök med skjutvapen, och förnedringsrån förekom redan då.
Tack och lov, att det fanns en ganska lugn statsdel att flytta till, så dottern fick en ganska trygg uppväxt.
I dagens läge skulle jag rekommendera dig att flytta till landsbygden, där kommunen inte inhyst s.k. "flyktingar", inte ens om det är fredliga äldre muslimer, som uppfostrar sina egna barn till att bli radikala.
Inte ens om man träffar på en trevlig ung afrikan, och som man arbetat tillsammans med, kan man lita på.
Han övertalade en 80-årig tant, att bjuda honom på kaffe, hemma hos henne.
Henry Novak för mig...????

Nja sånt får man ju noga kontrollera innan flytt, jag har sett hyreshus mitt i obygden fulla med flyktingar. Det kan ta över så det bokstavligen är mer flyktingar än svenskar i hela samhället. Vissa blev områden så fulla så man mäktade inte alls med att ta mot fler men Stockholm försökte påtvinga fler. Norberg är nog ett bra exempel.

Edit: lägg där till att det kan vara extremt längst till närmsta pols samtidigt som dom täcker ett gigantiskt område. Sånt har ju patrastet full koll på så dom vet när "man kan göra något".

Blev själv misshandlad av en eritrean för ett par år sen. Det tog över två timmar för polisen att masa sig dit. när dom väl var där så var det delvis babbel om hur synd om7Skadad/ den eritreanen eventuellt kunde vara. Det vad en av kommentarerna jag fick när jag beskrev hur GB betett sig. i bland lugn , sen började det på nytt.

inte ett ord om ja synd att du skulle råka ut för det här eller något "uppmundrande eller något till mig.

menar folk på glesbydd kan vara 20-30-40 år efter i tänket. Dom har inte alls hängt med som oss som bor i stad och ser skiten varje dag. Dessutom anställer man alltså bara folk som är som genomsnälla på ett sätt som gör när dom väl agerar då kommer dom knappt klara av det. Eller så är det en kvinna som inte kommer orka brotta ner någon. tappar batongen, fattar flera felbeslut.

I stad så har du oftast Polis på plats på max tio femton minuter som är mycket mer professionella.

Menar du kommer ut på "landet" tror att allt är mycket bättre men kommer blixtsnabbt erfara att det är helt tvärt om. Alla är närmre alla på mindre ställe så du kommer se alla skit och vet allt om alla. i stad kan man undvika det.
Senast redigerad av Brodrude 2026-06-10 kl. 20:43.
Citera
2026-06-10, 20:33
Medlem
Gentss avatar
Jodå. Men ingen är villig att riskera sin närhet för det större.

Nu är det olagligt med våld, så skulle aldrig uppvigla till att göra det väldigt osäkert från menamonster. Men lösningar finns ju.
Citera
2026-06-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Jodå. Men ingen är villig att riskera sin närhet för det större.

Nu är det olagligt med våld, så skulle aldrig uppvigla till att göra det väldigt osäkert från menamonster. Men lösningar finns ju.
Vem pratar om våld. Det enda som kan behövas är om vi är många och visar att nog är nog. och går ute tillsammans.

En vän här berättade att några samlat hop sig efter att ena gubbens tjej fått problem med nån invandrare på jobbet. invadrarn hade först gjort diverse inviter, hon sa ifrån men han sket i det och började på olika sätt bli allt mer hotfull.

Dom letar upp honom, konfronterar honom med allt han gjort vi vet vad du gör men det upphör du med nu. Från o med nu nästa gång kommer vi inte vara snälla. Dom var helt lunga hela tiden, hotade inte med något annat än så. Det var inget problem från den invandraren mer så det kan fungera. Men ja svenskar är så jävla dumma och fattar inte det där, det är stamtänk, det enda dom fattar är våld eller hot om våld.

Svensken är skadade, vet inte hur man organiserar sig. är fega. Vägrar ta in. Ljuger för sig själva. Nä men det kan inte vara så illa. Polisen fixar allt men vi vågar inte ringa i onödan för det är nog farligt, telefonen exploderar väl nog.
Senast redigerad av Brodrude 2026-06-10 kl. 21:00.
Citera
2026-06-10, 21:23
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Finns ingen Nowak-skandal - du har bara köpt en berättelse från hatmedia. Det handlar alltså om att några har ringt polisen och lurat dem, och att de korkade poliserna inte lyssnade på Nowak som resultat av det.

Du vet, ordningsmakt har gjort fel i alla tider, men du ser vad du vill se.

Och kanske är det ett tecken på förfall: när vi inte längre har rätt perspektiv på vad som händer.
Citera
2026-06-10, 23:29
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken förtydligad.

Strix/Mod
Citera
2026-06-11, 10:34
Medlem
Orm Ondes avatar
Jag kanske går OT och ber i så fall om ursäkt, men är detta inte just det som vi konservativa har gjort de senaste femtio åren, att bete oss anständigt, uppfört oss och varit laglydiga, samtidigt som vi förlorat debatten.

Vi har betett oss artigt, anständigt och lågmält protesterat, medan vänstern och de "socialliberala" marginaliserat oss. Det som förr var obestridliga sanningar, som att det inte finns fler än två kön, att kärnfamiljen är samhällets byggsten och att små barn mår bäst av att vara med sina mammor tills upp mot tre års ålder, att äktenskapet är till för en man och kvinna etc, har nu blivit åsikter som det rentav kan vara olagligt att framföra och i vart fall farligt att hävda. Säger man sådant idag, är man en hetsare mot folkgrupp och en samhällsfiende.

Jag känner snarare att vi konservativa har blivit skoningslöst överkörda av motståndare som hatar oss och vill trycka ner oss, utan att stå upp och försvara oss. Det känns ibland som om det just är våra värderingar om anständighet och artighet som vänts mot oss av aggressiva fiender. När den s.k. "althögern" dök upp kände jag själv faktiskt en lättnad och en glädje över att det nu äntligen fanns en höger som angrep vänstern med dess egna metoder utan att be om ursäkt för sig själv; detta trots att althögern också innehåller en del för mig obehagliga inslag som t.ex. antisemitism. Det kanske är motståndarnas metoder som fungerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in