2026-06-10, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Lite ”nya” bilder på Robin (eller Hampus som han hette då) som ej visats innan. Detta från en dejtingsida innan han blev Vilma:
https://ibb.co/album/ZLK3v6

Ska se om jag orkar leta efter Vilma profilen & vad han sökte nu senast.

Intressant! Här ser han ju lite lätt efterbliven ut men ändå inte ens hälften så tappad som på bilderna från gripandet? Står ju även att han är 26 så detta måste ju vara från senaste året?

Han var alltså intresserad av kvinnor och titulerade sig Hampus. ”Vill kanske ha barn”, ”letar efter ett seriöst förhållande med en vettig person”. Han verkade gilla att ta selfies med det där jävla filtret på Undrar när han blev Vilma? Känns ju allt mer som att han fick en totalknäpp innan mordet och bara bestämde sig för att gå full on transa och mördare…
Citera
2026-06-10, 18:21
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejdson
Intressant! Här ser han ju lite lätt efterbliven ut men ändå inte ens hälften så tappad som på bilderna från gripandet? Står ju även att han är 26 så detta måste ju vara från senaste året?

Han var alltså intresserad av kvinnor och titulerade sig Hampus. ”Vill kanske ha barn”, ”letar efter ett seriöst förhållande med en vettig person”. Han verkade gilla att ta selfies med det där jävla filtret på Undrar när han blev Vilma? Känns ju allt mer som att han fick en totalknäpp innan mordet och bara bestämde sig för att gå full on transa och mördare…
Han ser inte så illa ut med huvudbonad tycker jag.

Han bytte namn till Hampus 2023-06-29 & på Ensk3de B1lexpress jobbade han nov -22 till juli -23.
Så bilderna borde vara från ca 2023 då han har åkeriets kläder på sig.
Ålder uppdateras på sidan så det är ingen ny profil.

På Hampus kontot försöker han ge en seriös, lite oskuldsfull & kärleksfull vibe.

Men så har vi sedan dessa bilder som verkar vara från en annan dejtingsida närmare i tiden & där han har en mer crazy, lite flirtig / porrig framtoning:

https://imgur.com/a/ZXNGqTK

Här påminner han lite om peddot Lucas Karlsson & hans selfies.

///
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Hur gör ni för att hitta något kopplat till hans online aktiviteter?
Det är svårt att svara på & blir offtopic men kan vara genom hans namn, telefonnummer, e-mailadresser, bildsök, vänner, familj, användarnamn osv.
Citera
2026-06-10, 18:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är faktiskt inte alldeles ovanligt med överlappande drivkrafter hos denna typ av gm, som dessutom kan förändras över tid. Av det som tidigare framkommit plus den begränade info kring aktuellt mord, så tror jag det centrala hos Robin är kontroll, fascination för död med sexuella inslag och troligen återkommande tvångsmässiga fantasier.

Om vi nu utgår från att han är nekrofil så säger en del studier att det egentligen inte handlar om ålder, utan om att ha total kontroll, rädsla för avvisande, samt med en skör självkänsa i botten hos gm.

Det första försöket som misslyckadess, kan även det haft som mål att ha ihjäl en person i syfte att få tillgång till kroppen. Alltså inte att förgripa sig sexuellt på ett barn som förmodligen om flesta trodde.

Läste idag om ett av Nytorgsmannens sista offer. Den drivkraften som Nyorgsmanen verkar ha, är att även om han lyckas få hem ett offer, verkar han ha ett behov av att droga ner offret, för att sedan göra olika övergrepp.

Jag undrar om det även där fins en skör självkänsla?

Det slog mig att drivkrften även här kan vara samma typ av drivkraft som nekrofiler har; ett offer som inte kan säga emot, inte avvisa och kontrollen över offret är total. Grunden för många av sexualbrott verkar vara kontrollbehov av offret. Sedan finns en mängd variationer.

Nytiogsmannen hade också bilder på sin mobin där han fotat kvinnor och även barn under kjolar.

Tänker på att Robin hade gogglat på rapedrugs (minns jag rätt?), vilket får mig att tänka att han kanske faktiskt ändå haft tankar på att droga för att sedan väldta.

Jag undrar vad Robin hade i åtanke med att söka en relation med en tjej i liknande ålder? Kan det ha varit seriöst? Ville han lura någon? Ville ha ha tilgång till barn att förgripa sig på?

Man är verkligen glad att han inte har egna barn!
Citera
2026-06-10, 18:47
Medlem
Citat:
Lite ”nya” bilder på Robin (eller Hampus som han hette då) som ej visats innan. Detta från en dejtingsida innan han blev Vilma:

Riktigt feminin!
Citera
2026-06-10, 19:49
Medlem
Citat:

vilken sida är detta? Tinder? Hur fick du fram profilen?
Citera
2026-06-10, 19:50
Medlem
.
Senast redigerad av ThrowTransVilma 2026-06-10 kl. 19:51. Anledning: Dubbelpost
Citera
2026-06-10, 19:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Han ser inte så illa ut med huvudbonad tycker jag.

Han bytte namn till Hampus 2023-06-29 & på Ensk3de B1lexpress jobbade han nov -22 till juli -23.
Så bilderna borde vara från ca 2023 då han har åkeriets kläder på sig.
Ålder uppdateras på sidan så det är ingen ny profil.

På Hampus kontot försöker han ge en seriös, lite oskuldsfull & kärleksfull vibe.

Men så har vi sedan dessa bilder som verkar vara från en annan dejtingsida närmare i tiden & där han har en mer crazy, lite flirtig / porrig framtoning:

https://imgur.com/a/ZXNGqTK

Här påminner han lite om peddot Lucas Karlsson & hans selfies.

///

Det är svårt att svara på & blir offtopic men kan vara genom hans namn, telefonnummer, e-mailadresser, bildsök, vänner, familj, användarnamn osv.

Väldigt intressant, bra jobbat av dig!

Kan Robin ha "avancerat" i sin persona, eller är det två sidor av honom?
Citera
2026-06-10, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Läste idag om ett av Nytorgsmannens sista offer. Den drivkraften som Nyorgsmanen verkar ha, är att även om han lyckas få hem ett offer, verkar han ha ett behov av att droga ner offret, för att sedan göra olika övergrepp.

Jag undrar om det även där fins en skör självkänsla?

Det slog mig att drivkrften även här kan vara samma typ av drivkraft som nekrofiler har; ett offer som inte kan säga emot, inte avvisa och kontrollen över offret är total. Grunden för många av sexualbrott verkar vara kontrollbehov av offret. Sedan finns en mängd variationer.

Nytiogsmannen hade också bilder på sin mobin där han fotat kvinnor och även barn under kjolar.

Tänker på att Robin hade gogglat på rapedrugs (minns jag rätt?), vilket får mig att tänka att han kanske faktiskt ändå haft tankar på att droga för att sedan väldta.

Jag undrar vad Robin hade i åtanke med att söka en relation med en tjej i liknande ålder? Kan det ha varit seriöst? Ville han lura någon? Ville ha ha tilgång till barn att förgripa sig på?

Man är verkligen glad att han inte har egna barn!

Är inte påläst om Nytorgsmannen, men generell har många sexualförbrytare och lustmördare en skör självkänsla. Inte så att dom går runt och känner sig värdelösa hela dagarna. Men dom är känsliga för avvisande, förmjukelse, förlust av kontroll osv. Då kan sexualiteten och fantasivärlden bli ett sätt att kompensera för detta.

Anledningen till att sexualförbrytare generellt drogar sina offer tror jag främst handlar om minskat motstånd som underlättar övergreppet, samt ökad känsla av kontroll, precis som du skriver.

Du tar upp något intressant som visar på att det inte handlar om enbart sex för dessa sexualförbrytare. En gm som lyckats få hem en kvinna från krogen en sen utekväll, (behöver troligen) inte droga kvinnan för att få sex. Så varför droga? För att gm vill känna total kontroll/makt och undvika dömande och ett ev avvisande.

Många är känsliga för avvisande och för,jukelse utan att bete sig som svin för det. Det är när det kombineras med avvikande sexuella fantasier, bristande empati, aggresivitet osv som risken ökar.

Tittar vi specifikt på Robin så är han svårtolkad. Det spretar åt alla håll och kanter. Men det centra tror jag handlar om kontrollbehov och sårbar självkänsla under ytan. Jag har tidigare skrivit om identitetskollaps eller identitetskris. Det är möjligt att han under lång tid haft svårt att få ihop en stabil bild av vem han är, och att känslan av att inte ha något kvar att förlora kan ha bidragit till att spärrarna till slut försvann.
Citera
2026-06-10, 20:51
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThrowTransVilma
vilken sida är detta? Tinder? Hur fick du fram profilen?
Det var mer en slump för jag köper inte bilden av den isolerade oskuldspedofilen Robin då det förekommit bilder som verkar vara från dejtingsidor + att han verkar ha ngn media där han lägger ut när han lunchar med ngn, tvättar bilen etc.

Sen var han väldigt god vän med en kvinnlig kollega som han åt middag med, umgicks, mekade med bilen tillsammans, skrev till varandra på messenger etc.
Det är f.ö samma kvinna som - efter han kom ut från kidnappningsförsöket - höll honom uppdaterad vad som skrevs om honom i facebook grupper & informerade vad hon hört.
Kvinnan är 40+ & ser rätt bra ut (& ska inte hängas ut).

Plus att senaste bilderna verkar ha målgrupp män & inte kvinnor.
Och att det inte är ngt tidigare ex som trätt fram: kan bero på att han aldrig haft ngn. El. att det är förknippat med skam för andra, inte bara för han är styckmördare, utan för att det kan vara ngn som är äldre, i relation, smygbög osv. El. ngt annat.

Jag var nyfiken & började med Mötesplatsen & där finns Hampus profilen jag delade bilder från.
Hittar ingen Vilma profil där.

På match.com hittar jag inget

Tinder har jag ej kollat noggrant ännu. Sist tror jag att jag var tvungen att verifiera fejkkontot med bank id så då gav jag upp.
Citera
2026-06-10, 20:55
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Väldigt intressant, bra jobbat av dig!

Kan Robin ha "avancerat" i sin persona, eller är det två sidor av honom?
Tack!
Det finns ingen person där. Han är vad som passar sig i stunden / vad du vill att han ska vara (för att dra fördelar av det).
Citera
2026-06-11, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag håller med om att man måste resonera hypotetiskt för att försöka förstå motiv och drivkrafter. Skillnaden är att vissa hypoteser har stöd i känd fakta medans din tes bygger på flera antagen i följd, som var för sig måste slå rätt. (……..)

Vilken tes och vilka antaganden menar du?

Vad i dom är inte rimligt enligt dig?
Senast redigerad av StartGenealogy 2026-06-11 kl. 05:25.
Citera
2026-06-11, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
(…..)

Vilka luckor finns? Vad talar emot det du för fram? Var finns de svaga länkarna? Kan samma resultat bero på helt andra orsaker?

Det är ju du som ifrågasätter min misstanke om hur han reagerade känslomässigt av att Nordiska motståndsrörelsen som hängt ut honom och strävar efter att införa ett politiskt system i Sverige som har dödsstraff för honom.

Ingen annan har kunnat ge någon mer rimlig förklaring varför han valde just en svensk kvinna och inte en annan etnicitet och just Rönninge Salem kommun och just i December 20 dagar efter Salemdemonstrationen.

Allt pekar på ett samband;

Valet av offer: Svenskt som är det mest värdefullaste för nationalister.

Plats: Exakt där Salemdemonstrationen ska börja; Rönninge station.

Datum: Efter Salemdemonstrationen och alla intryck han fått eventuellt redan sedan i November då media började skriva om Salemdemonstrationen och arrangörerna som kränkt Robin Säbb.

Att det inte hände redan i November kan rimligt bero på att han inte läst tillräckligt om att Salemdemonstrationen ska återkomma, vem som arrangerar och att det kan varit just bilder eller intryck från själva Salemdemonstrationen och att det gick bra som var det mest provocerande och svårsmälta och att det behövdes tid för idén att växa fram hur han skulle omsätta sina upplevda eventuellt osmältbara känslor i praktiken.

Och han är en tävlingsmänniska som tävlat i Paintball så det talar ännu mer för att han ville vinna tillbaka även reviret Rönninge Salem.

Välkommen att försöka visa luckor i mitt upplagda mönster som skapar en rimlig och förståelig helhetsbild om varför My Törnblom blev mördad av Robin Säbb.
Senast redigerad av StartGenealogy 2026-06-11 kl. 06:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in