2026-06-08, 21:43
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
En massa rabblande byggt på avundsjuka och det tänkandet gör dig deppad och prova att tjäna pengar själv istället. Som jag. Jag betalade 1.4 mkr i skatt förra året och sannolikt är det människor som du som har nytta av dem.

Låt svenskarna leva i fred. Varför är du här och trakasserar dem?
Citera
2026-06-08, 21:44
  #290
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Låt svenskarna leva i fred. Varför är du här och trakasserar dem?
Att vara positiv är inte att trakassera. Finns många depp-nissar här, prova att ge er ut i världen så ser ni att ni kan klara av saker och ni blir nöjdare.
Citera
2026-06-09, 06:30
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Det är ju för helvete det som händer i länder med miljardärer. Norge fick det bättre när de stack.
Vi har en skola och vård som gått helt åt helvete tack vare våra miljardärer. Och i toppen sitter Ulf Kristersson och hans vidriga prästfru och delar ut poster som generalsekreterare för tortyr-barn-koncentretationslägret SiS till sina kompisar.

Lär dig ta reda på lite basala fakta innan du går full retard. Tex vilka som betalar hur mycket i skatt. Och fundera på hur mycket mer i skatt du är villig att betala.
Citera
2026-06-09, 07:57
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det utförs samma antal mord som alltid. Brottsligheten är sjunkande senaste åren. Jag vet inte vad du talar om. Nattmössan kanske.
Vad har antalet mord att göra med hur många av de utländska brottslingarna som utvisas att göra?? Undrar vem som snackar i nattmössan..
Citera
2026-06-09, 09:46
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Vad har antalet mord att göra med hur många av de utländska brottslingarna som utvisas att göra?? Undrar vem som snackar i nattmössan..
Väldigt mycket.

Askhan Ekman i Sollefteå som var S-politilker mördade sin fru.

Nu är han inte utvisad men du förstår poängen. Hur många S-politilker har mördat någon? 1 och givet att han hade påbrå från mellanöstern.
Citera
2026-06-09, 18:33
  #294
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det finns inga ghetton i de städer jag nämner. Samtliga är svinrika städer i välskötta länder. Däremot finns stadsdelar med massor av MENA i stora städer, men man kan ju undvika dem om man är rädd för mångfald. Du vill utplåna dem och det fanns andra som försökte det på 1930-talet och det gick inte så bra.

Kriget gick dåligt för gamle Adolf på slutet men själva utplåningen gick delvis ganska bra.

Man behöver ju inte utplåna utan man kan tex deportera i containrar som man säljer till någon diktator i Afrika. Denne tar containrarna för en rimlig summa pengar och släpper ut MENA-folket där.

Det är dessvärre betydligt värre än "några stadsdelar med MENA".
Citera
2026-06-10, 08:34
  #295
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Mina siffror är inte någon "ökning", det är reella siffror:


Vård är ekonomi. Om människor är friska kan de jobba mer och betala mer skatter.

Om vård BARA var ekonomi vore det ju bäst för samhället att avrätta alla över 70. Jag läser mellan raderna att du tycker det, och gör du det och fundera på vem i samhället som ska skjuta din mormor.
53%, inte 60% som du skrev. Varför?

Diskussionen är rätt hopplös. Jag vet att du förstår vad jag menar, men eftersom det viktigaste av allt för dig är att på något sätt få invandringen att verka något lite mindre katastrofal än vad den verkligen är så väljer du att spela korkad.

Skjuta min mormor? Jo, jag vet att ni kommunister gillar att skjuta oliktänkande, men i det här fallet är du femtio år för sent ute. Hennes, och miljoner andra svenskars livslånga slit förvandlade Sverige från ett fattigt land i Europas utkant till en välmående välfärdsstat. Tyvärr fick hon inte till fullo njuta av frukten av sitt arbete. Å andra sidan slipper hon se hur ni kommunister vill ge bort de hon skapat till allsköns patrask från alla världens hörn.
Citera
2026-06-10, 11:00
  #296
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
53%, inte 60% som du skrev. Varför?

Diskussionen är rätt hopplös. Jag vet att du förstår vad jag menar, men eftersom det viktigaste av allt för dig är att på något sätt få invandringen att verka något lite mindre katastrofal än vad den verkligen är så väljer du att spela korkad.

Skjuta min mormor? Jo, jag vet att ni kommunister gillar att skjuta oliktänkande, men i det här fallet är du femtio år för sent ute. Hennes, och miljoner andra svenskars livslånga slit förvandlade Sverige från ett fattigt land i Europas utkant till en välmående välfärdsstat. Tyvärr fick hon inte till fullo njuta av frukten av sitt arbete. Å andra sidan slipper hon se hur ni kommunister vill ge bort de hon skapat till allsköns patrask från alla världens hörn.
Jag är född i Danderyd, mångmiljonär på börsen, och har röstat M hela mitt liv. Tänk hur fel fördomar kan leda en person.
Citera
2026-06-10, 11:03
  #297
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Kriget gick dåligt för gamle Adolf på slutet men själva utplåningen gick delvis ganska bra.

Man behöver ju inte utplåna utan man kan tex deportera i containrar som man säljer till någon diktator i Afrika. Denne tar containrarna för en rimlig summa pengar och släpper ut MENA-folket där.

Det är dessvärre betydligt värre än "några stadsdelar med MENA".
Hitler försökte utrota alla judar och nu 70 år senare finns det fler än någonsin och de är rikare än någonsin.

Man ska inte försöka påverka eller ändra andra, man kan bara påverka sig själv.
Citera
2026-06-10, 15:18
  #298
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Gängskjutningarna är alla kopplade till ett oerhört litet gäng som slåss med varann och så fort hälften hamnat i finkan försvann de flesta skjutningarna. När de värsta skurkarna, alla utomlands, tas fast så är det slutet på gängskjutningarna helt. Dvs det var alltid ett polisiärt problem, eftersom det kunde lösts genom att finka ett litet antal skurkar som gömde sig utomlands.

Enligt polisen är c:a 73 000 kopplade till kriminella gäng, och detta är inte "ett oerhört litet gäng". Och hur många "barnsoldater" finns det? Så det är ett stort mörkertal.

Men problemet är att det kommer alltid nya. Det finns föräldrar i utsatta områden som inte har en aning om att deras 12-13-åringar har anslutit sig till kriminella gäng. Hur kan någon, som är så ung, gå med på att placera sprängladdningar i trappuppgångar? De blir mutade med pengar och gåvor, och sedan är de fast, och kommer inte därifrån. Och efter ett par år är det nya gäng som är igång.
De kan då bli skjutna, och sedan snyftartiklar med mamman. "Han älskade skolan, var vänlig mot alla, och "ville bli pilot". Det gamla vanliga.

Gängen försöker nu att rekrytera svenska barn på ungdomsgårdar och i fotbollsklubbar. Detta är en mardröm för svenska föräldrar. Vad har hänt med vårt trygga Sverige?

Och detta är inte "samhällets fel". Föräldrar ansvarar för sina barn tills de fyller 18, "föräldraransvar". De ska se till att barnen går till skolan varje dag och sköter sig. Inte bli med i kriminella gäng.

Varför hade vi inte dessa problem när Sverige var svenskt? Inte fanns det 12-13-åringar som var gängkriminella.

Invandrare, som är gängkriminella, är nu Sveriges största problem. Om det hade fungerat, så hade inte dessa ändlösa diskussioner pågått dag ut och dag in. Ett ständigt samtalsämne som gör alla förbannade. Vad har hänt med Sverige?
__________________
Senast redigerad av Newton555 2026-06-10 kl. 15:31.
Citera
2026-06-10, 15:33
  #299
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Enligt polisen är c:a 73 000 kopplade till kriminella gäng, och detta är inte "ett oerhört litet gäng". Och hur många "barnsoldater" finns det? Så det är ett stort mörkertal.

Men problemet är att det kommer alltid nya. Det finns föräldrar i utsatta områden som inte har en aning om att deras 12-13-åringar har anslutit sig till kriminella gäng. Hur kan någon, som är så ung, gå med på att placera sprängladdningar i trappuppgångar? De blir mutade med pengar och gåvor, och sedan är de fast, och kommer inte därifrån. Och efter ett par år är det nya gäng som är igång.
De kan då bli skjutna, och sedan snyftartiklar med mamman. "Han älskade skolan, var vänlig mot alla, och "ville bli pilot". Det gamla vanliga.

Gängen försöker nu att rekrytera svenska barn på ungdomsgårdar och i fotbollsklubbar. Detta är en mardröm för svenska föräldrar. Vad har hänt med vårt trygga Sverige?

Och detta är inte "samhällets fel". Föräldrar ansvarar för sina barn tills de fyller 18, "föräldraransvar". De ska se till att barnen går till skolan varje dag och sköter sig. Inte bli med i kriminella gäng.

Varför hade vi inte dessa problem när Sverige var svenskt? Inte fanns det 12-13-åringar som var gängkriminella.

Invandrare, som är gängkriminella, är nu Sveriges största problem. Om det hade fungerat så hade inte dessa ändlösa diskussioner pågått dag ut och dag in. Ett ständigt samtalsämne som gör alla förbannade. Vad har hänt med Sverige?
"Kriminella gäng" är både svenskar och invandrare. Du talar alltid bara om invandrare.

Det är ju du som riktar in dig på den mest invandrar-skötta brottsligheten "unga invandrare som skjuter". Fult brott som inte fanns förut och inte kommer att finnas när de sista fångats in. Men för mig är 10.000 pensionärer som bankid-luras på sina pengar mer allvarligt än 46 invandrarkillar som skjuts ner av invandrarkillar.

Du letar ju medvetet efter sådant som invandrare sköter dåligt och oj-då där fanns massor med invandrare.

Självklart har ungdomsligorna med t.ex skolan och samhället att göra. Med fler poliser i Tensta så blir färre killar med i brottsgäng. Anledningen till att det brottet exploderade var att Morgan Johansson var justitieminister och han gjorde aldrig någonting på sina 8 år.
Citera
2026-06-10, 18:17
  #300
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
"Kriminella gäng" är både svenskar och invandrare. Du talar alltid bara om invandrare.

Det är ju du som riktar in dig på den mest invandrar-skötta brottsligheten "unga invandrare som skjuter". Fult brott som inte fanns förut och inte kommer att finnas när de sista fångats in. Men för mig är 10.000 pensionärer som bankid-luras på sina pengar mer allvarligt än 46 invandrarkillar som skjuts ner av invandrarkillar.

Du letar ju medvetet efter sådant som invandrare sköter dåligt och oj-då där fanns massor med invandrare.

Självklart har ungdomsligorna med t.ex skolan och samhället att göra. Med fler poliser i Tensta så blir färre killar med i brottsgäng. Anledningen till att det brottet exploderade var att Morgan Johansson var justitieminister och han gjorde aldrig någonting på sina 8 år.

Av någon anledning så har du tagit på dig skyddslapparna när det gäller invandrare och kriminalitet. Du försöker alltid att försvara och tysta ner. Men det är kanske svårt att förstå hur det är för oss som är uppväxta i ett land som vi upplevde som tryggt och säkert.

Och det är inte roligt att se YT-videor från den övriga världen, då de med förskräckelse undrar vad som har hänt i Sverige. Vi förknippas alltid med mord, skjutningar och sprängningar.
__________________
Senast redigerad av Newton555 2026-06-10 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in