2026-06-08, 19:52
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Grundproblemet är ju knappast antalet poliser, för i så fall hade problemet existerat långt tidigare. Det är ett demografiskt problem i grunden.
Gängskjutningarna är alla kopplade till ett oerhört litet gäng som slåss med varann och så fort hälften hamnat i finkan försvann de flesta skjutningarna. När de värsta skurkarna, alla utomlands, tas fast så är det slutet på gängskjutningarna helt. Dvs det var alltid ett polisiärt problem, eftersom det kunde lösts genom att finka ett litet antal skurkar som gömde sig utomlands.
Citera
2026-06-08, 19:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Gamla siffror? Ge mig någon källa själv som har med hur många som utvisas att göra då??
Google?
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/stor-okning-av-brottsutvisningar
341 personer har utvisats i år, och ytterligare 1 000 personer väntar på att bli utvisade. Antalet utvisningar har trefaldigats de senaste två åren.

Detta är en följd av lagändringen 2022 om att fler personer som begår brott i Sverige ska utvisas.
Så 1300 färre invandrade brottslingar i det svenska samhället sedan M+SD tog över 2022. När sedan de värsta skräpländerna som Somalia börjar acceptera att ta emot sina egna medborgare så tömmer vi ju snabbt landet på utländska brottslingar.
Citera
2026-06-08, 19:59
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Blattar som begår brott och mord i Sverige ska inte vara vårat ansvar. De ska inte ens vara här. De ska ut. Sverige är svenskarnas land.
Detta är ju helt självklart och säg det till S+MP som inte gjorde någonting på 8 år och framför allt rösta rätt i valet nu.
Citera
2026-06-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Lycka till! Leva på vatten och barkbröd verkar spännande.

Det är ju för helvete det som händer i länder med miljardärer. Norge fick det bättre när de stack.
Vi har en skola och vård som gått helt åt helvete tack vare våra miljardärer. Och i toppen sitter Ulf Kristersson och hans vidriga prästfru och delar ut poster som generalsekreterare för tortyr-barn-koncentretationslägret SiS till sina kompisar.
Citera
2026-06-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du tänker lite som Mamdani, mayer i New York. Miljardärernas bostäder ska max-beskattas. Så då drog 20% miljardärer direkt. Då kollade Mamdani utfallet i skatter och det visar sig att miljardärer betalar 50% av New Yorks skatter. Så när alla dragit måste han dubbla skatten för vanliga arbetare.

Att vara Vänster är att inte kunna räkna.

Jag är inte vänster. Det hittade du på själv. Vill inte ha med vänstern att göra. En sak är säker, 50% av Sveriges skatter kommer då fan inte från Sveriges miljardärer. Tvärtom har de blivit miljardärer på att parasitera på skattepengar och starta världens sämsta skolor.
Citera
2026-06-08, 20:41
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jag är inte vänster. Det hittade du på själv. Vill inte ha med vänstern att göra. En sak är säker, 50% av Sveriges skatter kommer då fan inte från Sveriges miljardärer. Tvärtom har de blivit miljardärer på att parasitera på skattepengar och starta världens sämsta skolor.
Jag skrev New York, har du svårt att läsa?

Men principen är densamma. Om man högbeskattar de rika, i värsta fall som i kommunistiska länder och tar allt, så har man den underbara känslan av att ingen är för rik. Men nackdelen att man inte får in skatter heller så alla fattiga måste betala mer i skatt. Tänkte inte på det.

Avundsjuka är i allmänhet en meningslös känsla när det gäller samhällsfrågor som skatter.
Citera
2026-06-08, 20:53
Medlem
Citat:
Jag skrev New York, har du svårt att läsa?

Men principen är densamma. Om man högbeskattar de rika, i värsta fall som i kommunistiska länder och tar allt, så har man den underbara känslan av att ingen är för rik. Men nackdelen att man inte får in skatter heller så alla fattiga måste betala mer i skatt. Tänkte inte på det.

Avundsjuka är i allmänhet en meningslös känsla när det gäller samhällsfrågor som skatter.

Nej, det är du som har svårt med logik. Vi pratar om Sverige. En grundprincip är att inte jämföra Sveriges skatter med New York.
Miljardärer betalar inte 50% av Sveriges skatter.
Och det är så pinsamt att du pratar om avundsjuka. Kallar du kriget i Ukraina avundsjuka också?
Miljardärer har inte blivit miljardärer genom ärliga, rättvisa och goda handlingar.
Kalla det avundsjukt, jag skiter i vad en människa utan själ har för ytliga åsikter, jag vill inte ha miljardärerna, de får så GÄRNA dra till Schweiz. Och de hade de ju gjort om de inte tjänade på att vara här och förstöra hela samhället.
Citera
2026-06-08, 20:54
Medlem
Alla potentiella negativa effekter hade trumfats enbart av den positiva effekten på svenskars mentala hälsa.
Citera
2026-06-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Ja, chefer på kebabkök..
Nej inte alls, det finns otroligt många höga chefer från alla världens hörn och olika regioner i Sverige.
Citera
2026-06-08, 21:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Nej, det är du som har svårt med logik. Vi pratar om Sverige. En grundprincip är att inte jämföra Sveriges skatter med New York.
Miljardärer betalar inte 50% av Sveriges skatter.
Och det är så pinsamt att du pratar om avundsjuka. Kallar du kriget i Ukraina avundsjuka också?
Miljardärer har inte blivit miljardärer genom ärliga, rättvisa och goda handlingar.
Kalla det avundsjukt, jag skiter i vad en människa utan själ har för ytliga åsikter, jag vill inte ha miljardärerna, de får så GÄRNA dra till Schweiz. Och de hade de ju gjort om de inte tjänade på att vara här och förstöra hela samhället.
En massa rabblande byggt på avundsjuka och det tänkandet gör dig deppad och prova att tjäna pengar själv istället. Som jag. Jag betalade 1.4 mkr i skatt förra året och sannolikt är det människor som du som har nytta av dem.
Citera
2026-06-08, 21:08
Medlem
Citat:
Google?

Så 1300 färre invandrade brottslingar i det svenska samhället sedan M+SD tog över 2022. När sedan de värsta skräpländerna som Somalia börjar acceptera att ta emot sina egna medborgare så tömmer vi ju snabbt landet på utländska brottslingar.
Haha, snabbt?? Många många av dem är andra generationen, dvs är svenska medborgare. Och även om utvisningarna ökat något på senare år(från katastrofala nivåer) är vi tyvärr inte i närheten av att få ut alla som du ju påstod först.
Citera
2026-06-08, 21:43
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Haha, snabbt?? Många många av dem är andra generationen, dvs är svenska medborgare. Och även om utvisningarna ökat något på senare år(från katastrofala nivåer) är vi tyvärr inte i närheten av att få ut alla som du ju påstod först.
Det utförs samma antal mord som alltid. Brottsligheten är sjunkande senaste åren. Jag vet inte vad du talar om. Nattmössan kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in