2026-06-10, 12:02
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Hela den här tråden är totalt meningslös. TV4:s avslöjande är totalt meningslös.

Folk är så desperata att slippa blattar att de röstar SD oavsett vad SD hittar på.

Jimmie kan gå upp på scen, inför miljontals tittare, våldta barn och tortera ihjäl djur, skrattandes, hög på meth - och SD hade inte förlorat en enda väljare.

SD-väljare ser verkligen SD som absolut sista chansen att rädda sverige. Oavsett hur realistisk den synen är.

Hade SD haft en tegelsten som partiledare hade folk röstat troget på tegelstenen också.

Du spetsar till det en smula. Rätt mycket faktiskt. Rent groteskt om man säger så. Men det finns ändå ett korn av sanning: Många är desperata efter en vettig politik och SD är det enda alternativet Den enda vägen.
Citera
2026-06-10, 12:11
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Hur mycket har detta kostar oss skattebetalare? Miljarder? Miljoner? 20 000 kr?

Det rör sig om under 10 000:-
Citera
2026-06-10, 12:27
Medlem
tänker att vänstermedia alltid ska gräva hos SD. Hur små rubriker blev det med vänsterns terrorister? Inga alls knappt.

Herregud det här handlar om några tusenlappar vem fan bryr sig?
Citera
2026-06-10, 12:34
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Jo det har de. Men om vi skulle ha någon MSM värda namnet så skulle 90% av topparna i socialdemokraterna sitta fängslade med bortkastade nycklar. Just saying.

Men om du sitter på sådana uppgifter om ett eller flera andra partier och även kan verifiera dessa så är det väl enbart att kontakta lämpliga medier så är jag säker på att dom nappar. Vad är det som hindrar dig?

Kan du exemplifiera någon ledande socialdemokrat som begått något brottsligt och ge exempel vad denne gjort?
Citera
2026-06-10, 12:48
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Men om du sitter på sådana uppgifter om ett eller flera andra partier och även kan verifiera dessa så är det väl enbart att kontakta lämpliga medier så är jag säker på att dom nappar. Vad är det som hindrar dig?

Kan du exemplifiera någon ledande socialdemokrat som begått något brottsligt och ge exempel vad denne gjort?

Lotteriskandalen t.ex. Hade vi varit en normalt fungerande demokrati så hade ansvariga sossar suttit inburade nu.
Ygeman hade suttit inburad för att ha gett ut känsliga uppgifter till främmande makt. Dan Eliasson hade suttit inburad för allt skit han åstadkommit på olika viktiga myndigheter. Mona Sahlin för alla hennes skumrask affärer. Maggan Gaggan för att ha ”studerat” i DDR, en regim som öppet mördade människor som försökte fly från skitet. O.s.v!

Handen på hjärtat gubben/gumman, är det så jävla långsökt att med liiite mera granskning från medier att många inom socialdemokraterna skulle skaka galler?
Citera
2026-06-10, 13:06
Medlem
Enbolots avatar
Nu visar det sig att partiet köpt upp Jimmie Åkgessons bok vilket gett honom en vinst på 1,7 miljoner. Som jag ser det har ett gäng studentkamrater kuppat till sig makten i ett parti, SD, för att sedan affärsmässigt utnyttja detta för egen vinning.
En gång i tiden var SD en reaktion på den sanslösa asylpolitik som bedrevs av de övriga partierna. På den tiden fanns det inga bolag och andra konstigheter i partiet bara hårt arbete och kamp mot de politiska motståndarna som inte drog sig för våld för att tysta SD. Idag finns der inga riktiga Sverigedemokrater kvar i partiet, bara en massa parasiter och fifflare.
Citera
2026-06-10, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
"Nere i Lund"? Jimmie är från Sölvesborg. Man kan vara smart utan att ta en examen "nere i Lund" Jimmie är det. Bevisligen väldigt smart.

Edit: Det ÄR ju "nere i Lund". Jag tänkte fel där. Men annars står jag på mig. Jimmie är bevisligen väldigt smart. Och Jimmie är intelligent, kunnig och klok. Visst är det bra. En given statsministerkandidat!

Det betyder inte att Åsnesson är begåvad, det är något helt annat och någon statsministerkandidat blir han aldrig, ty det räcker inte förståndet till. Måste först lära sig komma i tid till omröstningarna som han sabbat för alla.
Citera
2026-06-10, 13:20
Medlem
Affären med boken var inte bra, kommer tyvärr att sluta med att Jimmy ryker och nån ny får ta vid Jomshof tycker jag är ett bra alternativ?
Jäkligt klantigt typ mycket vill ha mer vad tycker Ni...
Citera
2026-06-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Maggan i DDR? Någon kommentar på det? Det är väl lite som att Kristersson hade studerat i Nazi Tyskland?

Varför gräver ingen journalist i det här lite? Inte skumt alls?
Nej, jag har ingen kommentar på det så länge inga felaktigheter kommer fram. Men, hur vet du att ingen journalist har grävt? Sure, de kanske skyddar henne i dag om man är konspiratoriskt lagd. Men om det förekommit oegentligheter så hade det dykt upp redan under Reinfeldts tid.
Citera
2026-06-10, 13:31
Medlem
Twitterturkens avatar
Vi får se hur länge Åkesson klamrar sig fast vid rollen som partiledare, det är nog en lose/lose situation för partiet.
Lämnar har innan valet så tar partiet stryk i opinionen då SD i princip är Jimmiepartiet, men sitter han kvar kommer all politisk diskussion fram tills valet handlar om hur korrupt han är.

Det kan mycket väl sluta för fängelse för herr Åkesson, han kanske kan skriva sin andra bok bakom galler.

"Min kamp"
Citera
2026-06-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Vi får se hur länge Åkesson klamrar sig fast vid rollen som partiledare, det är nog en lose/lose situation för partiet.
Lämnar har innan valet så tar partiet stryk i opinionen då SD i princip är Jimmiepartiet, men sitter han kvar kommer all politisk diskussion fram tills valet handlar om hur korrupt han är.

Det kan mycket väl sluta för fängelse för herr Åkesson, han kanske kan skriva sin andra bok bakom galler.

"Min kamp"

Han har redan skrivit tidigare böcker, som Satis Polito, denna satans jävla politiker han själv är.
Citera
2026-06-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
"Nere i Lund"? Jimmie är från Sölvesborg. Man kan vara smart utan att ta en examen "nere i Lund" Jimmie är det. Bevisligen väldigt smart.

Edit: Det ÄR ju "nere i Lund". Jag tänkte fel där. Men annars står jag på mig. Jimmie är bevisligen väldigt smart. Och Jimmie är intelligent, kunnig och klok. Visst är det bra. En given statsministerkandidat!

Det betyder inte att Åsnesson är begåvad, det är något helt annat och någon statsministerkandidat blir han aldrig, ty det räcker inte förståndet till. Måste först lära sig komma i tid till omröstningarna som han sabbat för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in