2026-06-10, 09:43
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tvärtom, SD kommer att bli ännu större efter detta "scoop".

Dom peakade för flera år sedan. Större än M men har slutat växa. Kommer gå sämre än valet 2022.
Citera
2026-06-10, 09:45
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Dom peakade för flera år sedan. Större än M men har slutat växa. Kommer gå sämre än valet 2022.
Vi får väl se.
Citera
2026-06-10, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Jag tror inte att hela partistödet brändes på spritfester. Men att påstå det kan väl stå för dig som därutöver kallar dina meningsmotståndare för ”fittor”.

Fittorna är alltså de som missbrukar partistödet på detta vis. Beter man sig så egoistiskt med skattepengar som borde gått till valmaterial och dylikt tycker jag epitetet passar utmärkt.

Citat:
Dessutom så behöver väl politiska partier i praktiken ha demokrati internt också för att det ska vara någon idé att försöka att bli accepterad som medlem?

Korrekt. Partistödet ska också gå till lön åt kanslister och andra så att partiets interndemokrati kan upprätthållas. I Jimmies parti SD har det inte varit så noga med interndemokratin utan det är kompisgänget som premierats på vanliga medlemmars bekostnad. Egentligen är det dessa medlemmar som borde vara mest upprörda över ledningens agerande.
Citera
2026-06-10, 10:05
Medlem
Vi är många som känner till klanen Othén. Inom tryckerisfären finns inte många spelare och fler företagare inom branschen vittnar om hennes bolags ohederliga affärer. Hon är illa omtyckt och har svårt att få sitt företag att gå runt.
Citera
2026-06-10, 10:09
Medlem
Jag såg på en textslinga som hastigast att Jimmie kallar avslöjandet för "ett hopkok".

Jag tror faktiskt det blir så att detta stärker SD och Jimmie är cool.

För folket är det mycket viktigare att vi har råd att tanka, transportkostnader hålls nere, inflationen därigenom bekämpas, plånboken inte svälter.

Det verkar som om SD blir mer och mer skickliga på att hantera "skandaler" och det kostar inte skattebetalarna något extra.

Nu bör SD höja trycket på det som är viktigt för oss konsumenter.

När instiftar vi "Jimmie-dagen"?
Citera
2026-06-10, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Sektmedlemmar, personkult. Så djupt osunt. Att göra kap av skattepengar på miljoner genom att överföra 80.000 böcker för att garantera pengar i miljoner till sig själv är solklart korrupt. Dessutom märkligt med hans ständiga behov av stora summor extra, försäljningar av det ena och det andra, att andra ska betala hans fester och alkohol. Han har redan en skyhög inkomst på 150.000-200.000 i månaden i grunden, vad går dessa till och varför behöver han hela tiden väldigt mycket mer? Medan utsatta och fattiga i landet ska leva på enstaka tusenlappar och få kämpa som djur för detta som den här ljugande idioten vill minska och dra in på? Samtidigt som han ständigt smutskastar dessa och ljuger om detta.

Är du säker på att JÅ var med på festen eller konferansen kanske bara var andra partimedlemmar?
Citera
2026-06-10, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du menar att det är okej att köpa upp böcker man själv ger ut med partibidraget, inte då en eller några utan närmre 80'000?

Beror väl på om partiet skulle tjäna en slant på det? Nu verkar dom inte gjort det? Men om man jämnför med andra affärer som politiker håller på med? Så är det en piss i Sahara. Då pratar vi Miljardbelopp de flesta gjorda av röd/gröna partier..
Citera
2026-06-10, 10:24
Medlem
Han är inte så smart som han tror och tog aldrig någon examen nere i Lund.
Citera
2026-06-10, 10:35
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedrande
Han är inte så smart som han tror och tog aldrig någon examen nere i Lund.

"Nere i Lund"? Jimmie är från Sölvesborg. Man kan vara smart utan att ta en examen "nere i Lund" Jimmie är det. Bevisligen väldigt smart.

Edit: Det ÄR ju "nere i Lund". Jag tänkte fel där. Men annars står jag på mig. Jimmie är bevisligen väldigt smart. Och Jimmie är intelligent, kunnig och klok. Visst är det bra. En given statsministerkandidat!
Senast redigerad av Comitium 2026-06-10 kl. 10:42.
Citera
2026-06-10, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tv4-pekar-ut-sd-trixande-med-fakturor-anordnade-jimmie-fester

Det är partiets festfixare Carola Othén som berättar hur hon planerat festerna och blivit tillsagd hur hon ska redovisa kvitton för ”Jimmies fyllefester”. Upplägget ska ha skett systematiskt och flera gånger.

Vad tycker ni om att SD skattefifflar? Är det fritt fram för alla att skattefiffla? Kanske börja handla saker svart och jobba svart tycker SD är ok?

Hur mycket har detta kostar oss skattebetalare? Miljarder? Miljoner? 20 000 kr?
Citera
2026-06-10, 11:19
Avstängd
Helt rätt.
Vem vill betala skatt till islamiska föreningar?
Citera
2026-06-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Men annars står jag på mig. Jimmie är bevisligen väldigt smart. Och Jimmie är intelligent, kunnig och klok. Visst är det bra. En given statsministerkandidat!

Hela den här tråden är totalt meningslös. TV4:s avslöjande är totalt meningslös.

Folk är så desperata att slippa blattar att de röstar SD oavsett vad SD hittar på.

Jimmie kan gå upp på scen, inför miljontals tittare, våldta barn och tortera ihjäl djur, skrattandes, hög på meth - och SD hade inte förlorat en enda väljare.

SD-väljare ser verkligen SD som absolut sista chansen att rädda sverige. Oavsett hur realistisk den synen är.

Hade SD haft en tegelsten som partiledare hade folk röstat troget på tegelstenen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in