Citat:
Mycket ordsallad från dig.
Du verkar ducka frågorna.
Jag tolkade det som du ville att Dumpen skulle redovisa de som fått upprättelse. De som fått upprättelse har ju överlevt sexuella övergrepp. Alltså hänga ut dem.
Är det okej att hänga ut gäddor utan anhöriga?
Hur vet du hur gäddorna jobbar?
Du verkar ducka frågorna.
Jag tolkade det som du ville att Dumpen skulle redovisa de som fått upprättelse. De som fått upprättelse har ju överlevt sexuella övergrepp. Alltså hänga ut dem.
Är det okej att hänga ut gäddor utan anhöriga?
Hur vet du hur gäddorna jobbar?
Åh herregud.
Du får naturligtvis tro vad du vill. Vi lever i ett fritt samhälle. Men det är inte jag som gång på gång duckar de frågor som faktiskt ställs.
Det är bland annat du som gör just det. Inte sällan besvaras en fråga med en motfråga, och när det väl kommer ett resonemang bygger det oftast på att du tror att något är på ett visst sätt eller att du tycker att det borde fungera så, snarare än på att du faktiskt kan visa att det gör det.
Jag har heller aldrig påstått att jag vet exakt hur de uthängda personerna arbetar eller agerar i varje enskilt fall. Det jag sagt är att Dumpens scenarier och beskrivningar långt ifrån alltid speglar verkligheten på det sätt som vissa verkar ta för givet. Det är inte någon särskilt kontroversiell uppfattning om man tagit del av fler perspektiv än verksamhetens egna berättelser och självbeskrivninga
När det gäller min inställning till uthängningar rent generellt har jag redan redogjort för den flera gånger. Jag tycker inte att offentlig exponering är en bra metod, oavsett om det handlar om personer som gjort sig skyldiga till brott eller andra klandervärda handlingar. Dels därför att oskyldiga människor riskerar att drabbas, dels därför att det finns goda skäl att metoden faktiskt inte leder till de resultat man säger sig vilja uppnå.
Så jag vet faktiskt inte hur många gånger samma sak behöver upprepas innan det går fram. Det är inte brist på svar som är problemet här. Det är snarare oviljan att ta in dem när de inte passar den bild man redan bestämt sig för.