Citat:
Ursprungligen postat av
AngryToni
Visst gjorde de någonting, men det var uppenbarligen inte tillräckligt och inte alls på det sätt som krävdes.
Det handlar inte om att peta någon från landslaget, utan om att skapa en konkurrenskraftig miljö inom laget. Titta bara på reserven i det där damlandslaget – de lyckas inte ens ta sig vidare från kvalet i sprinten på hemmaplan och förlorar mot 20-åriga kanadensiskor och fransyskor, som själva har svårt att ta sig in i topp 30.
De har varken högkvalitativ utrustning eller några framsteg i den fysiska formen.
Under hela 2000-talet har svenskarna fått fram nya namn inför varje olympisk cykel, men under den senaste fanns det inga.
Man har smalnat av Team Bauhaus och åkarna i Team Bauhaus har fått vara med på A-landslagets läger. Och fått åka en del i världscupen. Jag vet inte vad man organisatoriskt borde ha gjort eller kunde ha gjort istället.
Sedan har resultaten inte varit alls tillräckligt bra för att utmanarna skulle kunna ta en reguljär plats i världscuplaget eller slå sig in A-landslaget. Och då kan man diskutera om det varit för dålig träning eller om det är för dålig talang hos åkarna.
Det är två saker som du skriver som jag inte alls förstår:
Citat:
Titta bara på reserven i det där damlandslaget – de lyckas inte ens ta sig vidare från kvalet i sprinten på hemmaplan och förlorar mot 20-åriga kanadensiskor och fransyskor, som själva har svårt att ta sig in i topp 30.
Märta Rosenberg, Elin Henriksson och Lisa Ingesson tog sig alla vidare från kvalet i Falun.
Citat:
De har varken högkvalitativ utrustning eller några framsteg i den fysiska formen.
Inte har högkvalitativ utrustning? Inte några framsteg i den fysiska formen?
PS. Jag diskuterar allts bara damerna. Hos herrarna sker en generationsväxling av sig själv då de äldre åkarna presterade alltför dåliga resultat under säsongen.