2026-06-09, 22:56
  #217
Medlem
ExtremaMittens avatar
Fair point om tonen. Jag sitter inte i några partilokaler, men kan låta för politisk ibland.

Nej, Sverige räddar inte klimatet ensamt. Men ett exportland förlorar på att låtsas att världen inte ställer om. Vår chans är teknik, biogas, biodrivmedel, elnät, svensk mat och företag som andra vill köpa av.

Ja, C måste hålla MP hårt. Inga prischocker. Inga krav som knäcker lantbrukare, åkerier eller pendlare. Innerstaden ska inte få godhetspoäng medan landsbygden får fakturan.

Men “tanka på för evigt” är inte heller landsbygdspolitik. Bönder behöver rimliga dieselvillkor nu – och bättre alternativ när de fungerar.

Landsbygden ska inte vara försökskanin för grön symbolpolitik. Den ska vara motorn i riktig omställning.


Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Vi i Sverige skulle kunna tanka oss glada med fossildrivna bilar i all oändlighet utan att det skulle påverka det globala klimatet alls. Du, likaså MP, verkar tro att det klimatarbete vi gör i Sverige spelar någon som helst roll. Det gör det inte. Landsbygden behöver bränsle, de som pendlar långa sträckor, likaså bönderna. Förstår du hur dyrt det skulle bli för en bonde om MP började införa krav på elektrifiering inom lantbruket?

Därför menar jag att ni i C måste hålla MP hårt, och inte låta de "gå lös" på något sätt. Då är landsbygden rökt.

PS. Sluta låta som en politiker, en lång harang som inte säger något alls. Jag tror att du sitter i Centerpartiets lokaler och skriver dessa haranger.
Citera
2026-06-09, 22:58
  #218
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Tanden framstod som lika knäpp som Annie Lööf i kvällens Aktuellt.
Dom tänker bilda regering utan vänsterpartiet och säger samtidigt att hon vet att vänsterpartiet kommer rösta rött till alla regeringar som dom inte ingår i.

Alltså kommer det att bli nyval om inte S+MP+C får egen majoritet, alternativt S+MP+V får egen majoritet.
Ja logiken hos C är obegriplig, ingen fattar hur dom tänker.
I praktiken medverkar C till en rätt extrem vänsterpolitik, inget annat.
Citera
2026-06-09, 23:00
  #219
Medlem
Overminds avatar
Hatar C. Usch. Lika intetsägande och behövs inte i Riksdagen, precis som L!

Men detta visste ju alla att Magdalena är deras Statsminister.
Citera
2026-06-09, 23:03
  #220
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremaMitten
Fair point om tonen. Jag sitter inte i några partilokaler, men kan låta för politisk ibland.

Nej, Sverige räddar inte klimatet ensamt. Men ett exportland förlorar på att låtsas att världen inte ställer om. Vår chans är teknik, biogas, biodrivmedel, elnät, svensk mat och företag som andra vill köpa av.

Ja, C måste hålla MP hårt. Inga prischocker. Inga krav som knäcker lantbrukare, åkerier eller pendlare. Innerstaden ska inte få godhetspoäng medan landsbygden får fakturan.

Men “tanka på för evigt” är inte heller landsbygdspolitik. Bönder behöver rimliga dieselvillkor nu – och bättre alternativ när de fungerar.

Landsbygden ska inte vara försökskanin för grön symbolpolitik. Den ska vara motorn i riktig omställning.
Du kan inte rimligen tro att Sveriges stora komparativa fördel på den globala exportmarknaden är mat? Låter som den sämsta exportsatsningen i mannaminne.
Citera
2026-06-09, 23:05
  #221
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det vill alla normala människor.

Du har med andra ord en rasistisk inställning där du hävdar att en viss etnicitet inte är normala.
Citera
2026-06-09, 23:21
  #222
Medlem
Ett nytt Tidö skulle göra Jimmie till Vice Statsminister och SD skulle få hälften av alla ministerposter.. det vill inte mittenväljare och medelklass i Stockholm.

Vi behöver skatter, då är det väl utmärkt att de med mest kapital och högst inkomst bidrar mer

Vad är "extrem vänster politik"? Bättre vägar, sjukvård efter behov, tåg som går i tid, höjda löner för undersköterskor.. bättre pensioner, en jämlik skola, mindre segregering?

Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Ja logiken hos C är obegriplig, ingen fattar hur dom tänker.
I praktiken medverkar C till en rätt extrem vänsterpolitik, inget annat.
Citera
2026-06-09, 23:25
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Vpk kommer att stödja en S-regering. Det gör de alltid.

Nix, inte denna gång, Nooshi har svurit på att inte släppa fram nån regering där inte vänsterpartiet ingår.
Citera
2026-06-09, 23:34
  #224
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn
Ett nytt Tidö skulle göra Jimmie till Vice Statsminister och SD skulle få hälften av alla ministerposter.. det vill inte mittenväljare och medelklass i Stockholm.

Vi behöver skatter, då är det väl utmärkt att de med mest kapital och högst inkomst bidrar mer

Vad är "extrem vänster politik"? Bättre vägar, sjukvård efter behov, tåg som går i tid, höjda löner för undersköterskor.. bättre pensioner, en jämlik skola, mindre segregering?
Tramspelle, tror att vi får bättre vägar högre pensioner och högre löner om de rödgröna får makten?, tror du på tomten också?

Jisses, USA har deras maga, vi får dras med vänsterväljarna, same shit.
Citera
2026-06-09, 23:48
  #225
Medlem
Bättre tillväxt, offentliga investeringar, och mer jämlik fördelning.. Låg inkomsttagare som får mer i plånboken konsumerar, vilket skapar efterfrågan... höginkomstagare sparar.

Det handlar även om rättvisa, rot rut och ränteavdag gynnar de som redan har, lägre skatt på ISK är utmanande när låginkomstagare inte har råd att hämta ut sin medicin.. jag är läkare.

Det finns en poäng med låga inkomskatter, men det får kompenseras av ny fastighetsskatt, minskade ränteavdrag, sätta en gräns för rot- rut.. och sluta subventionera bilåkande i storstäder

Det viktiga inför Sept är att den ansvarstagande medelklassen inte vill ge pre facistiska SD mer inflytande..

Att SD nått denna position är ett stort underbetyg till andra partiers politiker


Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Tramspelle, tror att vi får bättre vägar högre pensioner och högre löner om de rödgröna får makten?, tror du på tomten också?

Jisses, USA har deras maga, vi får dras med vänsterväljarna, same shit.
__________________
Senast redigerad av Ed-Dearborn 2026-06-09 kl. 23:52. Anledning: Stavfel
Citera
2026-06-10, 00:01
  #226
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn
Bättre tillväxt, offentliga investeringar, och mer jämlik fördelning.. Låg inkomsttagare som får mer i plånboken konsumerar, vilket skapar efterfrågan... höginkomstagare sparar.

Det handlar även om rättvisa, rot rut och ränteavdag gynnar de som redan har, lägre skatt på ISK är utmanande när låginkomstagare inte har råd att hämta ut sin medicin.. jag är läkare.

Det finns en poäng med låga inkomskatter, men det får kompenseras av ny fastighetsskatt, minskade ränteavdrag, sätta en gräns för rot- rut.. och sluta subventionera bilåkande i storstäder

Det viktiga inför Sept är att den ansvarstagande medelklassen inte vill ge pre facistiska SD mer inflytande..

Att SD nått denna position är ett stort underbetyg till andra partiers politiker
Läkare??, med dessa tossiga socialistiska fantasier? och sån okunnighet?herrejävlar.

Inget av vänsterns högskattepolitik har gett nåt eller fungerat de sista 45 åren.
Tiden för högskattepolitik är körd det är alla objektiva ekonomer ense om, pengarna bara försvinner i galna projekt och i transfereringssystemen till ingen nytta.
__________________
Senast redigerad av GustavAnder 2026-06-10 kl. 00:04.
Citera
2026-06-10, 00:03
  #227
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Polisen får avlyssna mina barn utan brottsmisstanke, och integriteten är inte hotad.
Ok..

Dummaste argument jag hört. Vilka resurser tror du polisen besitter?
Citera
2026-06-10, 00:13
  #228
Medlem
Du måste vara en validerad läkare på nån privatklinik i en storstad? Måtte jag aldrig stöta på dig.


Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn
Bättre tillväxt, offentliga investeringar, och mer jämlik fördelning.. Låg inkomsttagare som får mer i plånboken konsumerar, vilket skapar efterfrågan... höginkomstagare sparar.

Det handlar även om rättvisa, rot rut och ränteavdag gynnar de som redan har, lägre skatt på ISK är utmanande när låginkomstagare inte har råd att hämta ut sin medicin.. jag är läkare.

Det finns en poäng med låga inkomskatter, men det får kompenseras av ny fastighetsskatt, minskade ränteavdrag, sätta en gräns för rot- rut.. och sluta subventionera bilåkande i storstäder

Det viktiga inför Sept är att den ansvarstagande medelklassen inte vill ge pre facistiska SD mer inflytande..

Att SD nått denna position är ett stort underbetyg till andra partiers politiker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in