2026-06-09, 18:16
  #325
Medlem
Det gick fort för Jimmie att bli pamp och storfifflare. Fyllefester skrevs som event.
Det går liksom inte att måla läppstift på en gris det är fortfarande en gris.
Citera
2026-06-09, 18:18
  #326
Medlem
Dom har fester?

Som inte finansieras med pengar från lotter till lurade pensionärer som sosseriet fortsätter med...magganklägget
Citera
2026-06-09, 18:39
  #327
Medlem
Brolarens avatar
En nära vän till mig har jobbat som tjänsteman hos SD. Han har bevittnat samma korruption som nämns i denna dokumentär. Ska bli spännande vad det är för konkreta bevis som publiceras i del 2 och del 3. Äntligen kommer sanningen fram!
Citera
2026-06-09, 18:40
  #328
Medlem
Ändå förvånande att Tv4 fortsätter sin vänster-skit när Bonnier - med stor vinst - inför det sjunkande skeppet (judar kan) lämnade skutan.
Då troddes att Tv4 äntligen blir ett sakligt och opartiskt medium för folket.

Men nej. Samma klägg frustande i woke och multikulti med migrationsflöde och nationsupplösande vältrar sig Tv4 fortsatt i, nu som då.
Konstigt för det gynnar ju knappast Tv4:s ägare mer än den del av bolaget som staten äger och som därigenom kommer sossar och kommunister till del när de i fortsättningen åter styr Riksdagshuset.

Men kommersiella skäl - samt härska genom att söndra ett rike genom mediemakt - som judarna avsåg med ägandet i Tv4, avses inte med de båda kommande statsbärande partierna sossars och kommunisters pågående inflytande över Tv4.
För sossar och kommunister räcker det för oss alla med propaganda, "ideologi" och fortsatta lögner över och bland folket genom Tv4.
__________________
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2026-06-09 kl. 18:47.
Citera
2026-06-09, 18:57
  #329
Medlem
SD klarar sig från alla skandaler, dumheter och olagligheter. Deras väljarbas har ett sektliknande beteende, likt MAGA-rörelsen.

Rör inte min ledare, rör inte min rasism!

Mvh: "När ska det där partiet spricka egentligen"
Citera
2026-06-09, 18:58
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Dom har fester?

Som inte finansieras med pengar från lotter till lurade pensionärer som sosseriet fortsätter med...magganklägget

Sötnos.
Citera
2026-06-09, 19:14
  #331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Hela det här är en kampanj framför allt för att påverka partiet internt, att de som är riktiga eldsjälar och har engagerat sig hårt för partiet ska tröttna.
Glöm inte att SD också är en folkrörelse, och att det finns många duktiga och ärliga vanliga människor som har lagt mycket tid och möda på att få partiet dit det är idag.
Jag hoppas att de vettiga människor som har engagerat sig ser det här som den smutskastning det faktiskt är och fortsätter göra sin hedervärda insats för att bevara vårt samhälle.
Othén, Rubbestad och Nyberg hade aldrig basunerats ut på det här viset om inte vänstermedia hade ansträngt sig till det yttersta för att vaska fram varenda liten detalj som de kan hitta för att framställa SD i så maximalt dålig dager som det bara går.
Man behöver inte titta länge för att se att sossarna har ägnat sig åt liknande i decennier.
Rötan kommer inte från SD, det är SD som har angripits av rötan som fanns i riksdagen och media sedan tidigare.
Som tur är gör man, i motsats till hur vänsterpartiet agerar, något åt saken.
Notera hur jävligt tyst det är om terroristkramande vänsterpartister.

Du har inte sett programmet.

Othen gick till tv4. Hon skickade ett mejl till dem. Tv4 var väldigt skeptiska och försiktiga pga hon var i tvist med partiet.

Sen fick de en USB med Bland annat 1400 mejl och en massa bokföring.

Vettiga människor hoppas jag kollar på programmet.

Huruvida detta sker i alla partier vet vi inte, men bara SD tycks ha en kultur av avhoppare, visselblåsare, hemliga inspelningar och dylikt.

Om Magda hade haft fyllefester hade hon nog i alla fall haft omdöme nog inte bokföra det som event.
Varför gör man ens en sån sak? Jag tror inte Jimmie själv varit inblandad, mest för att han inte verkar ha så mycket koll på nåt. De säger till honom skicka in kvitton och så gör han det, och de andra bokför det.

Enligt Othen är det Wallerstein som är involverad i "allt", vilket jag nog kan tänka mig.
__________________
Senast redigerad av grelin1999 2026-06-09 kl. 19:17.
Citera
2026-06-09, 19:29
  #332
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
En nära vän till mig har jobbat som tjänsteman hos SD. Han har bevittnat samma korruption som nämns i denna dokumentär. Ska bli spännande vad det är för konkreta bevis som publiceras i del 2 och del 3. Äntligen kommer sanningen fram!

Som om sanningen kommer ha någon som helst betydelse i det här fallet? Läs vad många skriver i tråden i stil med att Åkesson skulle kunna göra vad som helst så kommer de rösta på honom ändå. Väljarna tror sig få mindre invandring etc. med SD när vi i själva verket fortfarande har öppna gränser. Bara för att SD är bra på att sälja lögnerna så köper väljarna utan minsta kritik.

Om man är trött på invandringen, varför inte rösta på Kasselstrand och hans parti i så fall? Jag förstår inte dessa dumma SD-väljare.

Min uppfattning är att det inte kommer hända ett skit när alla dokumentärdelarna har sänts.
Citera
2026-06-09, 19:41
  #333
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Ändå förvånande att Tv4 fortsätter sin vänster-skit när Bonnier - med stor vinst - inför det sjunkande skeppet (judar kan) lämnade skutan.
Då troddes att Tv4 äntligen blir ett sakligt och opartiskt medium för folket.

Men nej. Samma klägg frustande i woke och multikulti med migrationsflöde och nationsupplösande vältrar sig Tv4 fortsatt i, nu som då.
Konstigt för det gynnar ju knappast Tv4:s ägare mer än den del av bolaget som staten äger och som därigenom kommer sossar och kommunister till del när de i fortsättningen åter styr Riksdagshuset.

Men kommersiella skäl - samt härska genom att söndra ett rike genom mediemakt - som judarna avsåg med ägandet i Tv4, avses inte med de båda kommande statsbärande partierna sossars och kommunisters pågående inflytande över Tv4.
För sossar och kommunister räcker det för oss alla med propaganda, "ideologi" och fortsatta lögner över och bland folket genom Tv4.

Så sorgligt att du är lika hjärntvättad som en sektmedlem. Tycker du på fullaste allvar att det ska vara ok för en liten klick människor att ha fester finansierade av skattemedel? Jag är helt övertygad om att det finns en hel del eldsjälar som gör det hårda riktiga arbetet för partiet, men dessa hamnar aldrig högt upp där det bjuds på fester etc.

Om alkisen Åkesson vill ha fester på arbetstid så ska han åtminstone vara hederlig nog att betala med eget bankkort då han i 20 års tid "jobbat" som politiker och blivit rik på slitna svenskars bekostnad.

Vad är det du försvarar egentligen, fanskapet har inte ens stäng gränsen så exakt vad är det du tycker att han gjort så bra så han förtjänar storfester på arbetstid? Det enda SD-väljarna fått är "rätt" retorik, inget annat alls.

Varför går du inte över till Kasselstrands parti istället?
Citera
2026-06-09, 19:50
  #334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
SD klarar sig från alla skandaler, dumheter och olagligheter. Deras väljarbas har ett sektliknande beteende, likt MAGA-rörelsen.

Rör inte min ledare, rör inte min rasism!

Mvh: "När ska det där partiet spricka egentligen"
Ett kärngäng skulle rösta på sd även om Jimmie åt bebisar till frukost. Men Jimmie är ingen evighetsmaskin. Ska bli spännande att se vad det blir med partiet när Jimmie får nog av skiten.
Citera
2026-06-09, 19:53
  #335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Jag är anställd har varit på 100-tals kickoffer, konferenser, teamleadingevent osv under mina arbetsår och de är till för att bygga en starkare gemenskap på arbetsplatsen och ofta som belöning till personalen fort hårt arbete.

Hundratals säger du? Du kan inte ha åstadkommit särskilt mycket i ditt yrkesliv när du slösat tiden på så mycket meningslöst strunt.

Citat:
Sedan så är det inte skattebetalarnas pengar, det är företagets pengar. Det är företag som skapar Sveriges välstånd inte staten.

Hahaha, va fan. Jo, det är skattebetalarnas pengar som subventionerar spriten till spritfesterna du tycker att du har rätt till. AG har rätt att bjuda på alkohol bäst fan den vill men jag vill inte betala för någon annans alkohol!.

"Personalfester är annars tråkiga så skattebetalarna ska bjuda på sprit!" Man blir paff.
Citera
2026-06-09, 20:25
  #336
Medlem
En smädad kvinna är det farligaste som finns. Hon ska hämnas till vilket pris som helst. Oavsett om hon så sänker sig själv. I detta fall är det hon själv som har utfärdat falska fakturor. Det kommer hon själv åka dit på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in