2026-06-09, 18:28
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Jag förstår att det är frustrerande för dig att jag inte fastnade i din fälla med whataboutism
Nejdå, inte alls och det var inte tanken, utan såg det mer som principfråga. Det handlar väl mer om vilka extremister som ska få synas i TV, enligt dig.
Whataboutism ser jag mer som en paradgren hos vänstern. Din syn verkar mer att debatten ska vara att skrika med dig.
Citera
2026-06-09, 18:48
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Kära sverigedemokrater,

Tycker ni att det hade varit helt okej om Nick Aliniaz avslutade programmet Invandrare för Svenskar på SVT med en Hitlerhälsning och "Helg Seger"?

Jag menar om han gör det med ett skämtsamt, lite provocerande leende?

Eller var går gränsen för er sverigedemokrater?

👌

Men snälla någon. Gjorde han någon Hitlerhälsning? Nej, det gjorde han inte, vilket du vet, varför du både ljuger och bryter mot forumets regler.

Att han gör ett okej-tecken just för att retas är väl fullt möjligt men det är förstås ingen annan än riktigt inrökta vänsteraktivister som på fullt allvar tror att det tecknet har något att göra med extremism.

Mitt tips är att du fortsätter fokusera på artificiell intelligens för någon egen har du uppenbarligen inte.
Citera
2026-06-09, 19:00
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Att han gör ett okej-tecken just för att retas
Du erkänner allltså att han "retas" just för att symbolen också kan tolkas som White Power.
Frågan var då om det även är okej att "retas" med en hitlerhälsning + "helg seger".
Det kunde du inte svara på? Du vågar inte?
Citera
2026-06-09, 19:02
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nejdå, inte alls och det var inte tanken, utan såg det mer som principfråga. Det handlar väl mer om vilka extremister som ska få synas i TV, enligt dig.
Whataboutism ser jag mer som en paradgren hos vänstern. Din syn verkar mer att debatten ska vara att skrika med dig.
Nu handlade det om nazistpysslingen. Att börja dra upp helt andra personer är whataboutism. Som du tydligen tycker är fel om avsändaren är "vänster"? Brukar du alltid runka till din egen dubbelmoral?
Citera
2026-06-09, 19:07
Medlem
Citat:
Du erkänner allltså att han "retas" just för att symbolen också kan tolkas som White Power.
Frågan var då om det även är okej att "retas" med en hitlerhälsning + "helg seger".

Jag tycker det är ok, vet några "utlänningar" som tycker det är kul också.

Men du vill väl grina och hetsa för mera rasdivision så du kan berätta för omgivningen hur duktig du är, utan att faktiskt göra något för någon förrutom digsjälv.
Citera
2026-06-09, 19:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Retas skulle han säkert kunna men alla vet att en Hitlerhälsning skulle leda till en anmälan om HMF fortare än kvickt och så korkad är inte Alina. Vidare tror jag heller inte att han är nazist så Hitlerhälsningar är nog inte riktigt hans grej.

Att göra ett okej-tecken är en annan femma då det snarare är de som går i taket över ett sådant tilltag, inte den som gör tecknet, som framstår som idioter.

Tramsigt gjort i min mening, men ännu mer tramsigt att nappa på det och låtsas bli upprörd.
Citera
2026-06-09, 19:19
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Retas skulle han säkert kunna men alla vet att en Hitlerhälsning skulle leda till en anmälan om HMF fortare än kvickt och så korkad är inte Alina. Vidare tror jag heller inte att han är nazist så Hitlerhälsningar är nog inte riktigt hans grej.

Att göra ett okej-tecken är en annan femma då det snarare är de som går i taket över ett sådant tilltag, inte den som gör tecknet, som framstår som idioter.

Tramsigt gjort i min mening, men ännu mer tramsigt att nappa på det och låtsas bli upprörd.
Nazistpysslingen skulle nog helst gjort en hitlerhälsning i SVT, om det inte var HMF. Bara för att "retas" med "woke-vänstern". Han valde väl det som låg närmast en hitlerhälsning, som är lite tvetydigt, så att han inte kan dömas för HMF. Det är ju en slug nazistjävel som vi har att göra med här.
Citera
2026-06-09, 19:20
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Aha, är ok-tecknet 👌🏾👌🏿white power nu?
bara lite i betydelsen Wigger-power yaknowamasayin'
https://www.youtube.com/watch?v=1uCpDHzm_DM
🤣
Citera
2026-06-09, 19:23
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Symbolen har flera betydelser. Bland annat White Power.

Källor:
Källornas äkthet och syfte?
Hur står det till med källkritiken kompis?
När jag gör pizza hemma brukar jag gestikulera som de italienska kockarna, chefs kiss.
Gesten borde givetvis förbjudas, tänk om någon blir kränkt?
Citera
2026-06-09, 19:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Nazistpysslingen skulle nog helst gjort en hitlerhälsning i SVT, om det inte var HMF. Bara för att "retas" med "woke-vänstern". Han valde väl det som låg närmast en hitlerhälsning, som är lite tvetydigt, så att han inte kan dömas för HMF. Det är ju en slug nazistjävel som vi har att göra med här.

Som sagt, ingen annan än rena stollar eller personer som livnär sig på att hitta "rasism" överallt, tror på fullt allvar att okej-tecknet ligger nära nån Hitlerhälsning.

Ett tag roade sig vissa med att "trolla" tokvänstern genom att tuta i dem att mjölk också var en högerextrem symbol. Samma visa den gången, en del svalde betet med hull och hår och framstod som fullständiga idioter, vilket antagligen var poängen från början.
Citera
2026-06-09, 19:25
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Herrejävlar! Att ni orkar.
Citera
2026-06-09, 19:33
Avslutad
Citat:
Kära sverigedemokrater,

Tycker ni att det hade varit helt okej om Nick Aliniaz avslutade programmet Invandrare för Svenskar på SVT med en Hitlerhälsning och "Helg Seger"?

Jag menar om han gör det med ett skämtsamt, lite provocerande leende?

Eller var går gränsen för er sverigedemokrater?

👌

Men så tramsigt inlägg. Det saknas ett frågetecken i rubriken. Nu är det ett hittepå påstående som får svagbegåvade att tro att N A har gjort hitlerhälsning i Tv. .
Svagbegåvade som letar "extremytterhögerspöken" överallt där man inte offentligt bekänner sig som vänsterradikal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in