2024-09-14, 00:41
Medlem
Gugugagas avatar
Jag är emellanåt lite halvsotis på er som har sådana glidarjobb, men ja, jag hade inte orkat glida omkring på ett jobb utan att göra något vettigt alls eller ens bara lite.
Citera
2024-09-14, 08:30
Medlem
Cybershapes avatar
Rolig tråd med viss igenkänning. Kan det vara så att många som tycker att de slappar emellanåt egentligen inte gör det, utan är högpresterande och utför sina arbetsuppgifter snabbare än sina kollegor?
Citera
2024-09-22, 13:14
Medlem
25Decembers avatar
Jag har sådan tur att min chef sitter på annan ort och ingen annan i mitt team är på det kontor jag är stationerad till. Chefen vill jag ska vara 3-4 dagar i veckan på kontoret men jag snittar nog 1 just nu. Ser till att snabbt ta på mig uppgifter där andra ser det man gjort så det märks när jag jobbar. Samlar ofta ihop en hög med arbete som inte går göra hemma så jag ser väldigt upptagen ut när jag faktiskt orkar ta mig in till jobbet.
Citera
2024-10-04, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cybershape
Rolig tråd med viss igenkänning. Kan det vara så att många som tycker att de slappar emellanåt egentligen inte gör det, utan är högpresterande och utför sina arbetsuppgifter snabbare än sina kollegor?

Det tror jag.
Ibland kan jag få dåligt samvete och känna att jag tex tar för lång rast... men i själva verket får jag gjort massor. Får man in rutin på sitt jobb går ju mycket snabbt om man slipper tnka särskilt mycket= det känns som att man inte ansträngt sig.
Citera
2026-06-04, 19:59
Medlem
25Decembers avatar
Tjänsteman inom industrin med möjlighet jobba hemma är guld värt. När jag väl orkar åka in till jobbet har jag samlat på en hög med saker jag inte kan göra hemma. Klämmer ofta in det samma dag som chefen är där som även han är hemma större delen av tiden. Så då ser man riktigt upptagen ut när man är där och hemma kan man vara snabb på att hugga till sig snabba uppgifter så det ser bra ut i statistiken.
Citera
2026-06-04, 21:37
Medlem
Brukar spara alla mina skitar till arbetstid. Går jag upp på morgonen och det trycker på håller jag mig tills jag kommit till jobbet. Lagom 08.30 tar jag hissen ner i källaren där den bästa toaletten för att skita finns. Sitter där med mobilen i cirka 20-30min.

Samma visa efter lunch, då trycker det på igen. Brukar blockera min arbetstelefon så att jag inte blir störd.

Gjort samma sak i nästan 20 år i sträck hos samma arbetsgivare. Flinar lite när jag tänker på hur mycket arbetsgivaren betalat för min stinkande skitkorvar genom åren.
Citera
2026-06-04, 22:06
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Brukar spara alla mina skitar till arbetstid. Går jag upp på morgonen och det trycker på håller jag mig tills jag kommit till jobbet. Lagom 08.30 tar jag hissen ner i källaren där den bästa toaletten för att skita finns. Sitter där med mobilen i cirka 20-30min.

Samma visa efter lunch, då trycker det på igen. Brukar blockera min arbetstelefon så att jag inte blir störd.

Gjort samma sak i nästan 20 år i sträck hos samma arbetsgivare. Flinar lite när jag tänker på hur mycket arbetsgivaren betalat för min stinkande skitkorvar genom åren.
Om du har gjort det i 20 år så vågar jag nog påstå att alla på företaget tror att du sitter där nere och runkar istället.
Citera
2026-06-05, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
Om du har gjort det i 20 år så vågar jag nog påstå att alla på företaget tror att du sitter där nere och runkar istället.

Så hade det säkert varit om de vetat att jag sitter där nere. Har ett väldigt fritt jobb, och mina närmaste kollegor har exakt samma tjänst så ingen har koll på varandra.

Mao behöver jag inte vara rädd att de tar mig för en brunkare
Citera
2026-06-05, 10:30
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Så hade det säkert varit om de vetat att jag sitter där nere. Har ett väldigt fritt jobb, och mina närmaste kollegor har exakt samma tjänst så ingen har koll på varandra.

Mao behöver jag inte vara rädd att de tar mig för en brunkare
Brunkare? En brun runk? Är det när man skiter och runkar samtidigt?
Citera
2026-06-05, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Brunkare? En brun runk? Är det när man skiter och runkar samtidigt?

Det stämmer, sånt gör man dock aldrig på arbetstid. Sjukt beteende
Citera
2026-06-09, 18:34
Medlem
Jag kokar när jag läser om alla latmaskar, kanske beroende på att jag har lidit med en sådan kollega i övet 6 år. Äckligt att genomskåda hans beteende. Jag bara undrar: varför blåsa sina kollegor & bedra sin arbetsgivare? Varför uppta en tjänst som många andra, seriösa människor, skulle vilja ha?
Citera
2026-08-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarWildealive
Jag kokar när jag läser om alla latmaskar, kanske beroende på att jag har lidit med en sådan kollega i övet 6 år. Äckligt att genomskåda hans beteende. Jag bara undrar: varför blåsa sina kollegor & bedra sin arbetsgivare? Varför uppta en tjänst som många andra, seriösa människor, skulle vilja ha?

Tja de behöver leva med men självfallet kan det vara till stort förtret hos kollegor tänker jag, eller om organisationen bara är så slapp (något ovanligare idag tror jag) att någon kan göra inget på halva tiden eller så där den som slappar istället för att dra ut på uppgifterna tror sig vara högpresterande (kanske lurar alla andra honom då de också leker kontor).

Sedan vill jag lyfta en liten mindre diskuterad aspekt i att sånt här beteende kan också vara en stress/ångestrespons gentemot jobb/arbetsmiljö, nu är det förstås inte det som i huvudsak diskuteras här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in