Citat:
Ursprungligen postat av
EpicUsername
Förtryck/tvång gillas av fascister och fanatiker.
Finns ingen större hyckleri än att låtsas vara kristen medan man är höger. På pappret låtsas man vara kristen men i praktiken kämpar man för motsatsen till det Jesus stod för. Mår illa av sådana falska hycklare. Tror man på riktigt på Jesus och följer hans värderingar kan man knappast vara en rasist, hatare av alla som är annorlunda, egoist och vilja skada marginaliserade och utsatta som högern ofta vill.
Finns ingen som var så pass "woke" och "vänster" som Jesus var. Jesus kämpade för marginaliserade grupper, jämställdhet t.ex., barmhärtighet (dvs motpolen till högerns "hårda tag" och straffa folket som redan har det som sämst), acceptans av det som var annorlunda (medan högern verkar vara en motpol till det och hatar allt som är annorlunda).
Hur kan man vara så blåst, tro att Jesus var en rasist som ville deportera småbarn till hunger, misär och sin död. Eller att Jesus hatade transgenders och ville straffa dessa folk.
Min tro på Jesus värderingar har bara ökat min syn på hur viktigt det är med mänskliga rättigheter, barmhärtighet, acceptans av det som är annorlunda o.s.v. faktiskt en sak som inspirerat mig till att bli mer progressiv, kämpa för mänskliga rättigheter, jämställdhet, marginaliserade grupper.
Folk som säger sig vara kristna, följer Jesus och är väldigt höger är extremt suspekta egentligen då det är en motpol av varandra. Det är som att säga "jag är en rasist som arbetar med antirasism", en paradox. Fascisterna är ökända för att vilja använda religion i sin agenda, som ett maktmedel och kontrol över befolkningen.
Jesus var vänster och woke...?
Är det därför han aldrig tog avstånd från slaveri utan snarare medgav Bibelns förespråkanden för detta genom sina metaforiska uttryck? Och är det därför han aldrig adresserade homosexualitet utan medgav äktenskapet som exklusivt mellan en man och kvinna?
Du har en missuppfattning om vad som menas med god och drar alla som röstar höger i Sverige över en kam.
Vänstern är inte god utan följer nazistiska metoder genom censur och att förfölja folk.
Ni på vänster sida är rena rama hycklarna... Ni skulle inte lyfta ett finger för någon (bortsett från att vissa av er som tjänar mer betalar mer i skatt, pga dumhet). Falsk ytlig godhet, samtidigt som ni vägrar se att det är islam som bär ansvaret för att muslimska länder ser ut som de gör.
Det är inte rasism eller hat mot annorlunda att vara emot massinvandring och islam (nazism förtäckt som en religion). Och det är inte hat mot de som är annorlunda eller att skada utsatta/marginaliserade genom att vilja se ett förbud mot "könsbekräftande" behandling för minderåriga som inte kan ge sitt samtycke.
Sverige är inte en socialbyrå för hela världens problem. Visst ska vi bedriva en biståndspolitik (som ser till att pengarna hamnar rätt och används effektivt), reglerad asylinvandring och alltså följa Dublinförordningen... Men att Sverige ska lastas oproportionerligt och orimligt medan de onda cyklerna i Mellanöstern fortsätter är galenskap.
Slutligen är jag emot tonårsutvisningarna. Alla som har studerat och gjort rätt för sig samt tom arbetar ska få stanna. Bara man utvisar kriminella och äldre som uppehållit sig här utan skäl så är jag nöjd.