2026-06-09, 16:11
Medlem
990099s avatar
För att regeringen har bytt ut dig som etnisk svensk mot avvikande våldtäktskulturer där kusingifte och pedofili är normen för att säkra barnafödandet i framtida Sverige där Svensson bytts ut mot Mohammed.

Så det ser rätt mörkt ut.

Svensk i Exil

Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Shit vad mycket strunt du skriver, som vanligt. Du har en tankeförmåga som får mig att undra hur vissa lever.

Din lista är pinsam. Drog du den ur din analytiska hjärna eller ur dina känslor? Det låter som en högstadieelev får i uppgift att göra en lista på vad FN ska för att skapa världsfred. Givetvis kan ingen 7-9 åring sånt (och ingen vuxen heller) men man svamlar nåt för att tillfredsställa lärarens krav.

1) ”Förbättra arenor”. Vilka arenor överhuvudtaget? Förbättra dessa hur?

2) Så det är de som i princip inte kan få barn som är orsaken till låg nativitet?

3) Enligt Wikipedia är det Chad och Etiopien som har högst nativitet. Topplistan är idel afrikanska länder. Vad kan vi lära från dem angående ”Skapa ännu mer barnvänligt samhälle”?

4) På 40-talet föddes det fler barn än idag. Vad från 40-talet bör vi anpassa dagens samhälle till?

5) Billigare boende hade vi förr för att byggnadsarbetare hade så låg lön och standarden var lägre. Ska byggnadsarbetare sänka sina löner till 60-tal? Ska vi sänka dagens standard till 60-tal?

Dina förslag är ”bra för oss som redan har barn” visar hur egennyttig du är.

Din lista är pinsamt barnslig. Som jag sade. Jag har försökt diskutera med dig som mellan vuxna. Och så är du en 14-årig högstadieelev i sinnet.
Citera
2026-06-09, 16:14
Medlem
Andelen kvinnor som INTE skaffat barn när de är 45 år i lika låg idag som den varit sedan 1950-talet.

Siffran ligger runt 12-14%.

Det är alltså inte färre kvinnor som skaffar barn - så frågan bör istället vara "Hur får vi kvinnor att skaffa fler barn" - inte "Hur får vi fler kvinnor att skaffa barn".

Låga födelsetal är inte unikt för Sverige - i princip alla utvecklade länder har drabbats av detta.
Citera
2026-06-09, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Hur tänker du kring de kvinnor som av olika biologiska orsaker inte kan få barn? Ska de alltså straffas ekonomiskt för det?

Det är väldigt få kvinnor i 20 års-åldern som inte kan få barn, och som jag redan skrivit så hade de undantagits från skatten (som i Sovjetunionen).

Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Endast på Flashback ser man folk ta idéer från Sovjetunionen som politiska förslag.

Läs på om de rumänska barnhemmen.

Rumänien låg inte i Sovjetunionen, och de barnhemmen befolkades av zigenare. Och kan du inte överväga en enda idé från ett land du inte gillar som potentiellt bra så är du ganska trångsynt.
Citera
2026-06-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Ingen vill skaffa svenska barn i ett land där det finns muslimer

Varför har Japan samma problematik? Dom har väl knappast några mängder av muslimer?
Sydkorea samma problematik? Kina? Det finns mängder med länder i världen just nu som har detta problem. Östasien, Sydeuropa, Nordeuropa, Nordamerika..

Alla länder som blivit rikare har fått lägre barnafödande. Varför är det så?
Senast redigerad av rawjudge 2026-06-09 kl. 16:25.
Citera
2026-06-09, 16:39
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varken män eller kvinnor vill ha fler än 0-2 barn i någon större utsträckning det är för jobbigt. Vad är ditt bästa argument för att övertyga folk att skaffa fler än två barn?
Vilka är dina argument?

Jag har 3 barn och det var ansträngande under några år. Men var det tredje barnet som gjorde det?

Så ditt ”skaffa fler än två barn” måste du dragit ur röven. Det finns ingen magisk gräns. Och ingen vet nåt förrän man är där själv. Och våra gränser vad vi tycker är normalt/tolerabelt osv är högst personliga. Så ingen slutsats eller vägledning kan nån överhuvudtaget dra från ditt insinuanta påstående. Det är bara din personliga reflektion utan återbäring eller värde för någon annan.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2026-06-09 kl. 16:41.
Citera
2026-06-09, 16:42
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nu har jag barn, vuxet. Mer eller mindre ofrivilligt men inget jag ångrar.
Skulle fan inte vilja skaffa barn om jag var ung med tanke på all skit i landet och Europa.

Tänk att växa upp i ett muslimskt samhälle!? Fy fan, så ont vill jag ingen.

Ja.

Den som tror att något annat än invandringen är orsaken lever i förnekelse.
Citera
2026-06-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Hur ska detta ske?
Ska dom tvinga folk?

Läs trådstarten innan du svarar nästa gång.
Citera
2026-06-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Shit vad mycket strunt du skriver, som vanligt. Du har en tankeförmåga som får mig att undra hur vissa lever.

Din lista är pinsam. Drog du den ur din analytiska hjärna eller ur dina känslor? Det låter som en högstadieelev får i uppgift att göra en lista på vad FN ska för att skapa världsfred. Givetvis kan ingen 13-15 åring sånt (och ingen vuxen heller) men man svamlar nåt för att tillfredsställa lärarens krav.

1) ”Förbättra arenor”. Vilka arenor överhuvudtaget? Förbättra dessa hur?

2) Så det är de som i princip inte kan få barn som är orsaken till låg nativitet?

3) Enligt Wikipedia är det Chad och Etiopien som har högst nativitet. Topplistan är idel afrikanska länder. Vad kan vi lära från dem angående ”Skapa ännu mer barnvänligt samhälle”?

4) På 40-talet föddes det fler barn än idag. Vad från 40-talet bör vi anpassa dagens samhälle till?

5) Billigare boende hade vi förr för att byggnadsarbetare hade så låg lön och standarden var lägre. Ska byggnadsarbetare sänka sina löner till 60-tal? Ska vi sänka dagens standard till 60-tal?

Dina förslag är ”bra för oss som redan har barn” visar hur egennyttig du är.

Din lista är pinsamt barnslig. Som jag sade. Jag har försökt diskutera med dig som mellan vuxna. Och så är du en 14-årig högstadieelev i sinnet.

1. Eftersom folk har svårt att hitta en partner. Så behöver man se till att det finns bra ställen där folk kan träffa en partner att skaffa barn med. Tinder/nätdejting duger inte. Utan ställen IRL. Ju fler etablerade par (i fertil ålder) som bildas, desto större chans att barnafödandet ökar.

2. Nej, de är inte orsaken till det låga barnafödandet. Men har vi par som vill ha barn/vill ha fler barn, men som behöver hjälp på traven och den medicinska kunskapen/tekniken finns. Så bör vi ju frikostigt hjälpa dessa par. Det ökar ju barnafödandet till en viss del. Vilket vi ju alltså är ute efter.

3. Barnvänligt samhälle, är ett samhälle där skolorna är trygga och har tillräckligt med personal, förskolorna har tillräckligt med personal och är trygga. Där det finns stora fina ytor för barn att leka på utan en massa bilvägar som bryter av. Roliga och utvecklande lekplatser. Roliga och stimulerande och billiga/gratis hobbies för lite äldre barn.

4. Ena halvan av 40-talet var det 2:a världskriget, andra halvan var det efterkrigstid. Var det överhuvudtaget något bra med 40-talet? Förutom att 2:a världskriget slutade.

5. Nope. Inte sänka standarden. Men definitivt inte införa marknadshyror. Och förenkla för barnfamiljer att kunna få en större bostad, utan att det kostar flera tusenlappar mer. Om tex. Stina och Bertil har två barn och bor i en 3:a. Där barnen får dela rum och föräldrarna har det andra sovrummet. Och tanken är att föräldrarna flyttar ut i vardagsrummet när barnen behöver varsitt rum. Paret är sugna på ett tredje barn, men inser att de behöver en 4:a då. Vilket de inte har råd med. Så det blir inget tredje barn. Det inser du väl själv inte är så bra?

Nope. Inte bara egennyttig. Men om folk som inte har barn, ser att vi som har barn får det bättre. Så kan det sporra folk att själva vilja skaffa barn. Ser folk som inte har barn att vi med barn får kämpa ekonomiskt/bostadsmässigt etc. Så får det inte barnlösa att känna glädje i att försöka skaffa barn precis...
Citera
2026-06-09, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Jag snackade nyligen med en kvinna som föddes i Sovjetunionen och hon sa att alla där som inte hade barn tvingades betala en extra skatt. Efter att ha funderat på det en kort stund så kom jag fram till att det låter faktiskt som en jävligt bra grej.

Sverige idag har rekordlågt barnafödande och kommer kollapsa pga det inom en inte alltför avlägsen framtid, men ingen regering verkar försöka göra någonting åt det överhuvudtaget. De ger ett barnbidrag på någon tusenlapp i månaden per unge, vilket självklart ingen modern ung svensk kvinna som vill resa och göra "karriär" bryr sig om.

Istället för att bara erbjuda en (väldigt) liten morot så borde staten även lägga på en piska på dem som inte skaffar barn. Tänk exempelvis om alla som inte har minst ett barn det år de fyller 25 skulle få betala en extra statlig skatt på 4% varje månad, som går till att betala ut en engångssumma på 100 000 kr till varje par/barn.

Tror ni inte att barnafödandet skulle öka märkbart då?

Vi behöver barnbegränsning inte tvärtom, då jorden är utarmad av alla människor. Men för att öka har staten tex gjort det lättare med ivf
Citera
2026-06-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
kvinnorna har inte tid med barn

det ska studeras och resas, sedan ska det bli 1 fin karriär med hög lön

Aldrig hört detta. Det jag hört är brist på män.
Tydligen brist på dessa.
Citera
2026-06-09, 17:44
Medlem
Citat:
1. Vadå straffbeskattas trots att man har barn? Om du till exempel är 25 och inte har barn så hade du fått betala extra skatten, men sen när du är 26 och skaffar ditt första barn så försvinner den direkt, och du får dessutom 100 000kr in på kontot.

2. IVF är ingenting som borde uppmuntras då det bara är gamla kvinnor eller kvinnor som är så groteska att de inte kan skaffa en man som behöver det. Alltså kvinnor med dåliga gener. Staten borde uppmuntra kvinnor att skaffa barn i 20 års-åldern.

3. Men ja, staten borde självklart göra det enklare för unga par att skaffa boende. I Sovjetunionen fick alla unga par en gratis lägenhet så fort de gifte sig. I Sverige skulle de kunna få bolån med 0% kontantinsats.

1. Ok. Då missuppfattade jag vad du skrev om det med skatten i ditt första inlägg. Eller så var du otydlig.

2. Var det öka barnafödandet du ville ha till? Då ska vi givetvis se till att de par som vill ha barn, men som har svårt att få barn på naturlig väg (antingen beroende på mannen eller på kvinnan, brukar vara 50% / 50% vem av mannen eller kvinnan som har problem med infertiliteten) ska få generöst med hjälp via IVF att skaffa barn/skaffa fler barn.

3. Jag tänker mig snarare billigare hyresrätter. Bostadsrätter som bara skänkes bort ger grova problem för ekonomin framöver.
Citera
2026-06-09, 17:49
Medlem
Citat:
Va? Du likställer alltså att få barn med att skjutas/dö?
Mycket märkligt resonemang.

Jag jämför att tvingas ut i strid, med att tvingas till sex/våldtas. Ja.
Tvingas du ut i strid, så får du också vapen att försvara dig med mot fienden.
Så vad ska kvinnor få då att skydda sig med från statliga våldtäkter? Vapen de också, givetvis. Med rätt att döda den som försöker våldta dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in