2026-06-09, 14:08
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Ehhhh,,,och grabbarna försökte INTE döda mig genom att slå mig allt vad dom kunde i tinningarna plus att dom visste mycket väl att det blev max nån månad på ungdomshemmet om ens det ?

Lol, vilket fint förnuft du har. Haha !!

Det var i Finland ingenting vi i Sverige har med att göra, du får påverka straffen i Finland istället för att gnälla på Sverige, tröttsamma blatte!
Citera
2026-06-09, 14:08
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Vilka är anledningarna till alla brutala personrån i Sverige
och varför ska vi hederliga medborgare
ha empati och förståelse för rånarna, som sosse-och vänsterpacket KRÄVER att vi ska ha?

Personrån i Sverige 2025

Under 2025 anmäldes totalt 3 155 personrån — en minskning med 919 brott (−23 %) jämfört med 2024.

Personrån mot vuxna minskade med 603 brott (−22 %), och personrån mot barn minskade med 287 brott (−30 %) jämfört med året innan.

Skjutvapen vid personrån
Av de anmälda personrånen begicks 283 brott (10 %) med skjutvapen — en minskning med 73 brott (−21 %) jämfört med 2024.

Finns absolut ingen anledning att acceptera de våldsamma rånen, som inte sällan borde klassas som rena hatbrott.

Och statistiken om att brottsligheten går ner tror jag inte ett piss på. Men om det stämmer att rånen går ner så beror det givetvis på att folk knappt går ut på kvällarna längre.

Som gamling som inte kan slåss rekommenderar jag att göra som jag själv, dvs håll er i form så att ni kan lägga benen på ryggen om det börjar viftas kniv. Sluta surfa och ha lurar på er, bli hyperuppmärksamma på eran omgivning. Lär er att säga "nej för helvete" om nån frågar efter en cigg eller ber att få låna en tia (rånare är lata och väljer hellre nåt mera lättjobbat offer). Sen, och framförallt, rör er inte ute på stan/orten när det är mörkt.

Skulle lätt beväpna mig om jag hade haft bättre kontakter, och det inte vore garanterade fängelsestraff.
Citera
2026-06-09, 14:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Finns absolut ingen anledning att acceptera de våldsamma rånen, som inte sällan borde klassas som rena hatbrott.

Och statistiken om att brottsligheten går ner tror jag inte ett piss på. Men om det stämmer att rånen går ner så beror det givetvis på att folk knappt går ut på kvällarna längre.

Som gamling som inte kan slåss rekommenderar jag att göra som jag själv, dvs håll er i form så att ni kan lägga benen på ryggen om det börjar viftas kniv. Sluta surfa och ha lurar på er, bli hyperuppmärksamma på eran omgivning. Lär er att säga "nej för helvete" om nån frågar efter en cigg eller ber att få låna en tia (rånare är lata och väljer hellre nåt mera lättjobbat offer). Sen, och framförallt, rör er inte ute på stan/orten när det är mörkt.

Skulle lätt beväpna mig om jag hade haft bättre kontakter, och det inte vore garanterade fängelsestraff.

Ja, många av dom är fega och ger sig på äldre.
Lättheten är en anledning som fegisarna kör med, ja.
Citera
2026-06-09, 14:58
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Tydligen är jag, ett offer för extremt våld, inte nöjd med de värdelösa straffen.
Alltså bör de ändras rejält.
Man ska gå efter offrens åsikter, inte efter imbecilla vänstermongons.
Sök hjälp den finns!
Citera
2026-06-09, 14:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Sök hjälp den finns!

Varför? Det är du som försvarar rånare som pucklar på folk allt va dom kan, trots att dom inte måste.
Dom varken törstar eller svälter om dom ger fan i att misshandla och råna.

Ge gärna anledningar varför de rånar och även varför i helvete jag måste vara sympatisk, empatisk och förlåtande mot dom. Go ahead.
Citera
2026-06-09, 15:13
Medlem
Citat:
ha empati och förståelse för rånarna, som sosse-och vänsterpacket KRÄVER att vi ska ha?

Personrån i Sverige 2025

Under 2025 anmäldes totalt 3 155 personrån — en minskning med 919 brott (−23 %) jämfört med 2024.

Personrån mot vuxna minskade med 603 brott (−22 %), och personrån mot barn minskade med 287 brott (−30 %) jämfört med året innan.

Skjutvapen vid personrån
Av de anmälda personrånen begicks 283 brott (10 %) med skjutvapen — en minskning med 73 brott (−21 %) jämfört med 2024.

Kommer alltid finnas rånare.
Kommer också alltid finnas hjärntvättade feminister som inte bryr sig om offren.

De flesta små personrån anmäls aldrig längre pga hot och pga av att man vet att polisen lägger ner anmälningarna.

Folk som behöver pengar till narkotika eller har lågt iq och låg empati och dålig mentalitet vill ha snabba pengar utan att göra nåt som i vissa afrikanska länder.Det kommer alltid finnas.

Eftersom man tagit bort kontanter i detta mutade bankmaffialand så har de bara bytt rånobjekt till att råna guld,telefoner,jackor,telefonkort,frimärken,snus,t obak,lotter,kläder eller hämta kött och annat från butiker medans andra bytt till att sälja narkotika istället och märkt att det var lite mer lönsamt vilket blir dyrare för landet i slutändan.

Och andra märkt att det istället går att råna privatpersoner på säkert avstånd och tömma hela kontot istället med telefonbedrägerier och zigenare och annat pack som kör med blocketbedrägerier och annat.
Senast redigerad av Blatteman 2026-06-09 kl. 15:17.
Citera
2026-06-09, 15:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Kommer alltid finnas rånare.
Kommer också alltid finnas hjärntvättade feminister som inte bryr sig om offren.

De flesta små personrån anmäls aldrig längre pga hot och pga av att man vet att polisen lägger ner anmälningarna.

Folk som behöver pengar till narkotika eller har lågt iq och vill ha snabba pengar som i vissa afrikanska länder kommer alltid finnas.

Eftersom man tagit bort kontanter i detta mutade bankmaffialand så har de bara bytt rånobjekt till att råna guld,telefoner,jackor,telefonkort,frimärken,snus,t obak,lotter,kläder eller hämta kött och annat från butiker medans andra bytt till att sälja narkotika istället och märkt att det var lite mer lönsamt vilket blir dyrare för landet i slutändan.

Och andra märkt att det istället går att råna privatpersoner på säkert avstånd och tömma hela kontot istället med telefonbedrägerier och zigenare och annat pack som kör med blocketbedrägerier och annat.

Om dessa kräk fick skjutas så skulle de ha anledning att ge fan i att råna.
Men de som röstar rödgrönt samt rödgröna politiker tycker att offren inte ska göra så big deal av det hela.
Citera
2026-06-09, 15:26
Medlem
Citat:
Om dessa kräk fick skjutas så skulle de ha anledning att ge fan i att råna.
Men de som röstar rödgrönt samt rödgröna politiker tycker att offren inte ska göra så big deal av det hela.

Nja de har inte det tänket när de behöver pengar för stunden.
Allt handlar om mentaliteten folk har.
De har ju dessutom bly kvar i bensinen i vissa länder och det stannar i kroppen när de andas in det och gör folk generellt våldsammare och det kommer in i maten också.
Därför de tog bort bly i bensinen i europa och väst.

Det kan snarare göra det hela värre att de skjuter ihjäl offret om de vet att polisen kommer ge dödsstraff för ett rån.

Det räcker med att låsa in dom och förstås att sluta importera problemfolk som deras egna hemländer inte vill ha tillbaks själva ens.
Citera
2026-06-09, 15:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Nja de har inte det tänket när de behöver pengar för stunden.
Allt handlar om mentaliteten folk har.
De har ju dessutom bly kvar i bensinen i vissa länder och det stannar i kroppen när de andas in det och gör folk generellt våldsammare och det kommer in i maten också.
Därför de tog bort bly i bensinen i europa och väst.

Det kan snarare göra det hela värre att de skjuter ihjäl offret om de vet att polisen kommer ge dödsstraff för ett rån.

Det räcker med att låsa in dom och förstås att sluta importera problemfolk som deras egna hemländer inte vill ha tillbaks själva ens.

Dom kan döda oavsett dödsstraff eller inte.
Citera
2026-06-09, 15:54
Medlem
Citat:

Personrån i Sverige 2025

Skjutvapen vid personrån

Anledningen till rån är väl primärt samma idag som de alltid har varit? Ibland handlar det om rent ekonomiska skäl, andra gånger handlar det om att man är yrkeskriminell. Sannolikt är utföraren ofta en mindre empatisk person som inte hyser några större känslor för offer.

Typ så.
Citera
2026-06-09, 15:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Anledningen till rån är väl primärt samma idag som de alltid har varit? Ibland handlar det om rent ekonomiska skäl, andra gånger handlar det om att man är yrkeskriminell. Sannolikt är utföraren ofta en mindre empatisk person som inte hyser några större känslor för offer.

Typ så.
.exakt så varför i helskotta bör vi ha empati för såna?
Citera
2026-06-09, 16:04
Medlem
Citat:
.exakt så varför i helskotta bör vi ha empati för såna?

Varför vi bör ha empati med rånare? Det enkla svaret är väl att man antingen har empati eller så saknar man det. Har man empati så bör man inse och tyvärr också förvänta sig att det finns andra människor i samhället som rånar, mördar, våldtar och sysslar med bedrägerier. Det är tyvärr ingen ny företeelse utan något som är en del av vår verklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in