2026-06-09, 13:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du har inte gett några exempel på politiker som sympatiserar med personrånare.

Det finns ingen politiker som sympatiserar med personrånare.

Vi gick redan igenom det där och kom fram till att det i så fall handlar om inkompetens, som är precis lika allvarligt.
Citera
2026-06-09, 13:38
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tänkte först sätta situationstecken runt fattig, menade naturligtvis fattig i Sverige.
Fattiga för dom inte har en gose-jacka? Fattiga för dom inte har en iPhone25 super? Fattiga för dom inte kan äta på Mcdonken eller Hassans pizzeria varje dag? Fattig för dom inte har råd med knark?

Fattigdomen sitter i skallen på dem, inte i pengarna. Jag har pengar så jag skulle kunna leva en livstid till, men har ingen gose-jacka, ingen iPhone, äter aldrig på Mcdonken eller Hassans, knarkar inte. Det är inget jag ens vill ha/äta! Fattar du skillnaden?
Citera
2026-06-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Vi gick redan igenom det där och kom fram till att det i så fall handlar om inkompetens, som är precis lika allvarligt.
Det har vi inte alls pratat om. Då får du länka.

Förstå, jag kan också tycka att det ges för på tok för låga straff.

Men det är inte detsamma som att någon sympatiserar med överfallsrånare.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-06-09 kl. 13:41.
Citera
2026-06-09, 13:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Samtidigt som det finns en utbredd problematik med personrån i Sverige så ska man inte sticka under stol med att det finns fejkade rån i syfte att få ut försäkringspengar.

I en snabb AI-översikt och vid googling så är det tydligt att det existerar rätt många såna fall där det har upptäckts att det är fråga om fejkrån. Man kan bara spekulera i hur stort mörkertalet är.

Jo, men oavsett vad så ska våldsamma rån ge längre straff än icke-våldsamma rån.
Bagatelliseringen av slag och sparkar är anledningen till att rånare utövar våld mot offren.
Citera
2026-06-09, 13:40
Avstängd
Citat:
Det har vi inte alls pratat om. Då får du länka.

Gå igenom tråden
Citera
2026-06-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Du skrev:

" så någon månad på sis hem kan du ju glömma "

Sanningen är ju att det är exakt det dom får under förutsättning att dom dömts tidigare,
är det "första rånet" så får dom inget straff alls. Riskfritt. Man får ett "ungdomskontrakt"

Ja okej jag kan hålla med om att de borde fått några år men som vissa tycker att man ska ge 100 år för minst lilla
Citera
2026-06-09, 13:45
Medlem
Citat:
Gå igenom tråden
Gjort.

Du verkar vara i din värld, någon konstig värld där du inte alls kan ta in andras syn på saker, där bara du har rätt att tänka och där du inte alls förstår att ifrågasättande inte behöver betyda att man ät emot dig.

Falsifiering är vetenskapens moder.
Citera
2026-06-09, 13:46
Medlem
Citat:
Svårt att neka dessa faktan, men ändå finns många som förnekar dom.

Citat:
Vänstern har human inställning till gärningsmännen.
Högern har human inställning till offren.

Där är skillnaden.

Vänstern har en hunan inställning till både rånarna och brottsoffret snarare det är därför vi låser in rånarna. Om det är 15-16 åringar kan det se annorlunda ut
Citera
2026-06-09, 13:50
Avstängd
Citat:
Gjort.

Du verkar vara i din värld, någon konstig värld där du inte alls kan ta in andras syn på saker, där bara du har rätt att tänka och där du inte alls förstår att ifrågasättande inte behöver betyda att man ät emot dig.

Falsifiering är vetenskapens moder.

JAG är inte anledningen till alla rån. Det är andra som är det.
Citera
2026-06-09, 13:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Vänstern har en hunan inställning till både rånarna och brottsoffret snarare det är därför vi låser in rånarna. Om det är 15-16 åringar kan det se annorlunda ut

Jag håller inte med
Citera
2026-06-09, 14:02
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Håll dig till topic.

Har du anledningar varför dina kära älsklingar ( de kriminella ) rånar och spöar folk ?

Du var ju en så svara själv på frågan?
Citera
2026-06-09, 14:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du var ju en så svara själv på frågan?

Men du är ju en vänstermupp som frenetiskt skyddar kriminella.
Berätta gärna vilka anledningar du har att skydda dom och vilka anledningar du anser dom har att våldsamt råna folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in